LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rente Doorlopend Krediet DSB na 12-10-09

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
bince
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 okt 2009 21:39

Rente Doorlopend Krediet DSB na 12-10-09

Ongelezen bericht door bince »

Ik heb sinds enige tijd een doorlopend krediet bij de DSB bank. De ervaringen die ik op dit forum lees over elke paar maanden stijgende rente heb ik (nog) niet. Op dit moment betaal ik nog steeds een zeer lage rente. Ik heb destijds voor een DK gekozen, omdat ik acuut een behoorlijk bedrag nodig had (+/- 25000 euro), en er na een paar maanden een aantal duizend euro tot mijn beschikking zou komen om een deel van deze lening weer af te lossen. Op dit moment wacht ik nog op 2000 euro die ik volgende week tot mijn beschikking krijg.
Kan iemand met adviseren wat nu te doen? Ik heb zelf een aantal ideeen:
- wachten, eerst maar eens zien wat er de komende dagen gaat gebeuren met het (dreigende) faillisement.
- De lening overzetten naar een PL
- Oversluiten naar een andere bank
En die 2000 euro die ik volgende week krijg, moet ik die wel of niet gebruiken voor aflossing?

Alvast bedankt voor het advies.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Rente Doorlopend Krediet DSB na 12-10-09

Ongelezen bericht door testcase »

Je moet er van uitgaan dat de bank geliquideerd gaat worden en jouw lening zeer vermoedlijk verkocht wordt aan een andere bank.

Omzetten naar een Pl is voorlopig niet aan de orde. Simple omdat de bank deze activiteiten niet meer zal doen.

Het meest raadzaam is de 2000 euro af te lossen en af te wachten wie de lening gaat overnemen.

Erkend Adviseur
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 aug 2007 14:31

Re: Rente Doorlopend Krediet DSB na 12-10-09

Ongelezen bericht door Erkend Adviseur »

Je kunt voorlopig niet aflossen.

Ik zou dus eerst maar afwachten wat er gaat gebeuren.

bince
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 okt 2009 21:39

Re: Rente Doorlopend Krediet DSB na 12-10-09

Ongelezen bericht door bince »

Dank voor de adviezen

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: Rente Doorlopend Krediet DSB na 12-10-09

Ongelezen bericht door marcel75 »

Aflossing kan en moet zeker nog wel. Ook de rente moet gewoon betaald worden. Of DSB failliet gaat maakt daarvoor niets uit. Jouw lening is voor DSB een bezit/inkomsten. Die kan verkocht worden.

Als je nu stopt met betalen, dan zal de bewindvoerder/curator hier extra scherp op letten en je aanschrijven om alsnog te betalen.

Zoydian
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2009 22:54

Re: Rente Doorlopend Krediet DSB na 12-10-09

Ongelezen bericht door Zoydian »

Ik heb nu nog 4000 eur open staan voor een DSB doorlopend krediet (was 9500). Was netjes aan het aflossen, tot de boel in elkaar stortte. Ik hoor nu links en rechts dat ik moet blijven aflossen, en dat wil ik ook doen, maar de vraag is: aan wie? Het geld werd maandelijks automatisch van mijn rekening afgehaald, maar nu is dat denk ik voorbij. Moet ik het geld opzij zetten, en wachten tot iemand mij aanschrijft? Alvast bedankt!

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: Rente Doorlopend Krediet DSB na 12-10-09

Ongelezen bericht door marcel75 »

zoydian,
DSB is weliswaar failliet, maar bestaat nog wel. Zolang je geen bericht hebt gehad dat je krediet is verkocht aan een andere partij, moet je nog gewoon aan DSB betalen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Rente Doorlopend Krediet DSB na 12-10-09

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik heb afgelopen week een gesprek bij de Rabobank gehad.

De adviseur daar gaf aan dat de rabobank alle betalingen van en naar DSB rekeningen blokkeerde.
Hun advies was dan ook om de aflossingsbedragen apart te zetten, en als een partij zich meld als zijnde de koper van de lening, met hun een en ander te regelen qua aflossing en / of betaling.

Als je dan kan melden "ik heb zoveel al klaar staan" zal men niet gelijk gaan dreigen.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Rente Doorlopend Krediet DSB na 12-10-09

Ongelezen bericht door gtp »

Bij de meeste dk's hoef je niet perse af te lossen maar de rente moet wel betaald worden.Misschien verstandig om alleen de remte te voldoen??????

Gesloten