Ik heb afgelopen week een voorstel van Santander mogen ontvangen voor de rentecompensatie.
Ik vond het aangeboden bedrag erg laag tov de lening cq betaalde rente. Ik heb een zelfde voorstel van ICS cards gekregen begin dit jaar en dat was een lening die 6x zo laag was maar de compensatie was ruim 2x zo hoog.
Ik heb hierover contact met Santander gezocht om te vragen hoe ze bij het bedrag komen. Dit kunnen ze niet.
Op mijn vraag hoe het compensatiebedrag opgebouwd is krijg ik dit als reactie:
Bij de berekening is uitgegaan van het gehanteerde rentepercentage en de marktrente over de periode tot april 2018. Het verschil is het bedrag van het compensatiebedrag.
Als ik dan om een overzicht vraag om dit te controleren krijg ik dit:
Een tabel inzake de berekening kunnen wij helaas niet overleggen.
Wij bieden u onze excuses aan voor het ongemak.
Probleem is dat als je akkoord gaat met hun voorstel dan is dit met finale kwijting zie hun regel, ook hebben ze een termijn gesteld waarbinnen dit getekend moet worden (14 dagen). Ik moet hun dus op hun blauwe ogen vertrouwen dat de berekening klopt en dat er geen fouten gemaakt zijn.
3. FINALE KWIJTING
3.1 Door ondertekening van deze vaststellingsovereenkomst verklaren Santander en u elkaar hierbij volledige en
finale kwijting van alle bestaande - en mogelijke toekomstige - geschillen, vorderingen en kosten in
verband met de door u betaalde variabele rente op het doorlopend krediet, de compensatieregeling en het
compensatieaanbod.
3.2 Daarnaast mogen Santander en u deze afspraak niet veranderen, beëindigen, (gedeeltelijk) ontbinden of
(gedeeltelijk) vernietigen en niet om beëindiging, wijziging, (gedeeltelijke) ontbinding en/of (gedeeltelijke) nietigheid
van deze vaststellingsovereenkomst vorderen.
Santander Consumer Finance S.A., branche Nederland | Vliegend Hertlaan 77, 3526 KT Utrecht | www.santander.nl/compensatieregeling
Ik begrijp dat door ondertekening van deze vaststellingsovereenkomst ik verder geen beroep meer kan doen op de
Compensatieregeling of het compensatieaanbod of een klacht in kan dienen over variabele rente op het doorlopend
krediet bij Santander, het Kifid of bijv. de rechtbank.
Voor de afspraken die u en Santander hierbij maken, geldt het Nederlandse recht. Deze vaststellingsovereenkomst wordt
aangegaan op datum van ondertekening en is pas rechtsgeldig na uw ondertekening en nadat wij de ontvangst hiervan
hebben bevestigd.
Zijn er mensen die hiermee akkoord gegaan zijn?
Santander rentecompensatie - voorstel
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 17 feb 2012 12:35
Re: Santander rentecompensatie - voorstel
Dat kan prima kloppen. Want het gaat niet om de hoogte van de lening, maar over de hoogte van het rentepercentage. Als het gat tussen wat je betaalde en wat correct was bij ICS groter is dan bij Santander, ben je er al.Frankv1971 schreef: ↑17 nov 2023 15:15Ik vond het aangeboden bedrag erg laag tov de lening cq betaalde rente. Ik heb een zelfde voorstel van ICS cards gekregen begin dit jaar en dat was een lening die 6x zo laag was maar de compensatie was ruim 2x zo hoog.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 17 feb 2012 12:35
Re: Santander rentecompensatie - voorstel
Dat weet ik. Maar als dat zo is mag ik toch verwachten dat ze me ook die cijfers (lees rentepercentages) kunnen aanleveren. Dan is het duidelijk.Moneyman schreef: ↑17 nov 2023 15:37Dat kan prima kloppen. Want het gaat niet om de hoogte van de lening, maar over de hoogte van het rentepercentage. Als het gat tussen wat je betaalde en wat correct was bij ICS groter is dan bij Santander, ben je er al.Frankv1971 schreef: ↑17 nov 2023 15:15Ik vond het aangeboden bedrag erg laag tov de lening cq betaalde rente. Ik heb een zelfde voorstel van ICS cards gekregen begin dit jaar en dat was een lening die 6x zo laag was maar de compensatie was ruim 2x zo hoog.
Re: Santander rentecompensatie - voorstel
Ik zie in mijn post nl app dat er een compensatie regeling aanbod van Ics naar mij onderweg was. De brief is echter nooit aangekomen .
Ics zou binnen 1 week nieuw aanbod sturen , dit is inmiddels bijna 3 weken geleden .
Wel contact gehad en de juiste afdeling is verzocht nogmaals alles op de post te doen. Helaas pakt de afdeling het tot heden niet op.
Ik wacht nog 1 week en dan maar een klacht indienen ?
Ics zou binnen 1 week nieuw aanbod sturen , dit is inmiddels bijna 3 weken geleden .
Wel contact gehad en de juiste afdeling is verzocht nogmaals alles op de post te doen. Helaas pakt de afdeling het tot heden niet op.
Ik wacht nog 1 week en dan maar een klacht indienen ?