LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Whiplash door kop-staart aanrijding.

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
Arie25

Re: Whiplash door kop-staart aanrijding.

Ongelezen bericht door Arie25 »

Het is niet toegestaan advertenties te plaatsen op het forum of allerlei commerciële of non-commerciële bedrijven te promoten al dan niet door gebruik te maken van hyperlinks naar websites.
Laatst gewijzigd door Radar op 26 jun 2012 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

Joost van Berkel

Ongelezen bericht door Joost van Berkel »

Ik ben van achteren aangereden en van voren onder een vrachtauto gedrukt. Dus een hevige klap.
Ben daarna in het ziekenhuis opgenomen geweest vanwege zware nekklachten en hoofdpijn.
De nekklachten zijn nog steeds niet over en ik kan mijn hoofd slechts beperkt draaien.
Diagnose: whiplash. De verzekering heeft er van alles aangedaan om te bewijzen, dat mijn nekklachten niet van het ongeval komen, maar door slijtage van de nekwervels.
Ook de rechtbank gaf hen gelijk en mijn rechtsbijstandsverzekering DAS hield het dan ook maar voor gezien en ging niet verder procederen.
De auto was total-loss en is binnen 6 weken door de verzekering vergoed.

hanz

Ongelezen bericht door hanz »

Dag Joost,

Als er na ongeval foto's van je nek werden gemaakt waarop "slijtage van de nekwervels" was te zien en je ook voor ongeval al bij de huisarts liep voor nekklachten is het moeilijk te beoordelen of het ongeval de oorzaak is.
Echter hoeft normale slijtage op zich helemaal niet symptomatisch te zijn.
Wanneer vond het ongeval plaats en had je voor ongeval ook al last van nekklachten?

Groet,

Hanz

Joost van Berkel

Ongelezen bericht door Joost van Berkel »

Hallo Hanz,

het ongeluk was in 1998 en heb nog steeds regelmatig veel hoofd- en nekpijn.
Mijn behandelend arts vertelde, dat ieder mens op den duur slijtage aan de nekwervels heeft, hetgeen zichtbaar is op foto's.
De duitse verzekering heeft mij meerdere onderzoeken laten verrichten in kliniken, die voor deze verzekering werken, zoals de uni-klinik in Aken, die van hen subsidie krijgen.
De rapporten uit Nederland hebben zij naast zich neergelegd, hetgeen ook de rechtbank gedaan heeft.
Mijn nederlandse ongevallenverzekering heeft wel op basis van een whiplash uitgekeerd, echter de tegenpartij niet.
Nogmaals, de DAS rechtsbijstandverzekering heeft zich ook bij het vonnis neergelegd, terwijl zij er wel voor gezorgd hadden, dat de reisverzekering wel betaald heeft.

Joost

hanz

Hoi Joost,

Dat je na al die tijd nog steeds regelmatig last hebt van nek/hoofdpijn past echt niet bij normale slijtage.
Mogelijk is er wat over het hoofd gezien.
Zou er toch no ff naar laten kijken.

Sterkte,

Hanz

obijno

Ongelezen bericht door obijno »

Hallo Joost van Berkel

Ik heb de ervaringen met drie x een whiplash en ik heb erg veel zeer goede ervaringen met een Osteopaat. Ik hoop dat je dat kan proberen het is zonder lichamelijke inspanningen.

Die heeft mij voor meer dan de helft kunnen helpen wat pijn en hoofdpijn aangaat en blijvend te verminderen.
Ik had er wel meer dan de gebruikelijke tijd drie maanden voor nodig!
Dit kwam door mijn eerdere goede ervaringen anders was ik ook eerder afgehaakt.

Je hebt net als ik ook de pech dat er al wat was met je lichaam en daar maken ze "gewoon "gebruik" van, >je was al afgekeurd enz. dat ik nu niet meer kan stofzuigen ligt vlg de verz. niet aan het laatste ongeluk want je was al beschadigd!

bri36

Ongelezen bericht door bri36 »

hoi

ik heb in jan 2008 een klap gemaakt met de bus waardoor ik na voren schoot en terug klapte omdat die chauffeur niet uit zijn doppen keek en moest remmen voor een stilstaande auto.Sindsdien last van mijn nek.Op een gegeven moment pijn in de nek,hoofd,tintelingen hand en afknelling arm steken borst wat alleen maar erger werd en dat ik op ic terecht kwam omdat ze dachten dat t mijn hart was...nee t bleek uit nek te komen.Na zeuren bij de huisarts kwam ik bij de fysio terecht en die zei ook een whiplash en op 13 mrt dit jaar schoot t ook in de rug waarvoor ik morfine kreeg voor de pijn.Scan laten maken van nek.En fysio heeft me door verwezen naar de manuelterapeut en die zei ook komt allemaal uit je nek.Vandaag uitslag gehad van mijn nek en er zit een slijtage....nooit nek klachten gehad en de neuroloog zei ook tegenpartij gaat nu zeggen t is tcoh een slijtage....Maar wel vreemd dat t na t ongeluk is gebeurd en dat t er uitkomt.Nu moet ik naar de pijn poli voor prikken.....

heeft iemand nog een suggestie dat ik t echt aan kan tonen dat het na het ongeluk komt of ga ik dit toch verliezen...heb een schade buro ingeschakeld.

hanz

Dag Bri,

Als er direct dan wel binnen redelijke tijd na je ongeval geen foto's werden gemaakt van je nek kun je niet aantonen dat je toen die slijtage nog niet had.
Omgekeerd geldt dat ook. Dus als TP zegt dat je klachten aan die slijtage te wijten zijn moeten ze maar aantonen dat die er al was op datum ongeval. Kunnen ze niet en al helemaal niet als je voor ongeval nooit met nekklachten bij de huisarts was.

En er nog een reden. Een medische. Het is fysiologisch schier onmogelijk dat er ten gevolge van het normale verouderingsproces in 1 jaar afwijkingen ontstaan/slijtage onstaat die te zien is op beeldvormend onderzoek.
TENZIJ er sprake is van bv NekTrauma/Whiplash.
In dat geval kunnen er na 1 a 2 jaar wel afwijkingen zichtbaar zijn tov foto's datum ongeval.
Maar als die er dus niet zijn wordt het moeilijk.

Sterkte,

Hanz

bri36

Ongelezen bericht door bri36 »

hoi hanz

ik heb gisteren mijn advokaat gesproken van t lestelschade buro en die zei dat ik me geen zorgen nog moest maken omdat ik voor die tijd geen klachten had,en omdat ik nog zo jong ben voor slijtage en dat er 9 van de 1o mensen dit hebben en die geen last hebben.hij vind t vreemd dat de neuroloog dit zei tegen mij en gaat t onderzoeken. de tegenpartij zal sputteren maar hij weet dat ik daarvoor nooit klachten had dus nu wachten op de medische dossiers aangezien huisarts erg traag is...
vandaag moest ik naar bedrijfsarts en die vertelde me t zelfde...

we zullen zien....

groetjes

hanz

Hoi Bri,

In de medische Richtlijn over whiplash staat met zoveel woorden dat nekklachten na een ongeval zo'n beetje hetzelfde zijn als de nekklachten die iedereen wel eens heeft.
Als het alleen maar een "spierenkwestie" is dan wel kortdurende klachten tgv normale slijtage verdwijnen die klachten binnen hooguit een maand of drie. Duren de klachten langer is de kans groot dat er mogelijk wat ernstigers aan de hand kan zijn. Met name na nektrauma/whiplash.
Wat? Dat er tgv ongeval beschadigingen aan oa ligamenten, facetgewrichten en tussenwervelschijven zijn ontstaan die niet goed genazen.
Dat kan leiden tot versnelde en symptomatische degeneratie van het(de) aangedane niveau(s). In dat sort gevallen verklaart het snelle onstaan van die afwijkingen de klachten.
Aldus orthopedisch chirurg P. van Akkerveeken. En die zal het wel weten temeer omdat die "visie" wordt ondersteund door vele onderzoeken op dat gebied. Onderzoeken die je echter in de Richtlijn niet terugvind.
Of er sprake is van versnelde degeneratie/slijtagekan alleen worden vastgesteld door middel van vergelijkingsonderzoek van foto's.
Zie: http://www.orthopedie.nl:80/vragen/thre ... msgid=2012
Niemand weet hoe lang zo'n proces van versnelde degeneratie doorgaat voordat er een nieuw "bio-mechanisch" evenwicht is ontstaan. Feit is dat je er op bv je 40ste een nek van een 60jarige aan over kunt houden.
In jouw geval is de enige manier om alsnog aan te kunnen tonen of daar mogelijk sprake van is over een jaar nogmaals exact dezelfde foto's te maken die al werden gemaakt en die met elkaar te vergelijken.
Zijn er geen verschillen te zien bof je in die zin dat er hoogstwaarschijnlijk geen ernstige beschadigingen plaatsvonden en dat mogelijk voor het ongeval al bestaande "slijtage"( waar dus 9 van de 10 mensen geen last van hebben) door het ongeval symptomatisch is geworden.

Sterkte,

Hanz

farah 2005

Ongelezen bericht door farah 2005 »

hoi,
april 2007 ben ik zoals altijd gaan zwemmen,maar helaas is het anders dan anders afgelopen.Ik ben uitgegleden{het was daar glad door iets onbekends misschien schampoo} aan de rand van het zwembad,ben op mijn hoofd tegen de bodem terechtgekomen,ben toen naar het z.k.h gegaan ze zeiden dat ik een nekbreuk heb vanaf toen heb ik ontzettend veel hoofd,nek,linkerarm en schouder zeurende pijn en erg duizelig.Ze zeiden dat nummer 4,5 en 6 van nekwervels heb versleten.
Ik heb 7 maanden tramadol geslikt en veel andere medicijnen en mensendieck therapie en andere therapies gehad en laatst heb ik pijnbestrijders maar het gaat alleen maar slechter ik slaap slecht door de pijn en duizelig. Maar op mijn werk geloven ze dat niet ik ben erg gestrest geraakt. graag zou ik van iemand die dit mee heeftgemaakt hoe ik verder kan gaan met mijn werk en mijn gezondheid.

farah 2005

hoi, joost
ik heb ook slijtage in de nekwervels {4.5 en 6}met hersenschuding en de linkerarm en nekpijn.Nu bijna 2 jaar heb echt veel pijn en heb ik 14-09-09
pijnbesrijders gehad {spuitjes}maar toch zonder resultaat.
Ik moet nog een paar weken wachten voor dat het misschien werkt.
Heeft u misschien iets dat u heeft geholpen tegen de pijn.
graag antwoord groetjes farah.

farah 2005

dag arie 25

heeft u miscchien medicatie of behandeld tegen de pijn.
En u zegt dat u er mee leeft hoe heb jij dat gedaan? :cry:

Gesloten