Verzekeraar heeft mij een voorstel gedaan, waar ik niet akkoord mee kan/wil gaan. Zij melden dat zij bij niet akkoord overgaan tot eenzijdige afwikkeling en dat ik geen enkel recht meer kan ontlenen aan eerder genoemde en gehanteerde uitganspunten en schadeposten.
Een procedure gaat volgens de advocaat heel veel geld kosten en ze zullen met 'modder' gaan gooien om mijn argumenten maar onderuit te kunnen halen.
Kan dit zomaar?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Eenzijdige afwikkeling
Re: Eenzijdige afwikkeling
Een eenzijdige afwikkeling geeft aan dat ook de verzekeraar van mening is dat je recht hebt op schadevergoeding. Je verspeelt daarmee geen rechten en hebt dan altijd nog de mogelijkheid om voor het resterende deel te gaan, eventueel via de rechter.
Belangrijk is echter om de bepalen of je advocaat overtuigend genoeg is geweest bij het indienen van je schadeclaim. Ik maak zelf letselschadeberekeningen voor voornamelijk letselschadeslachtoffers en zie vaak dat de belangenbehartiger zijn claim slecht onderbouwd. Daarmee lok je dit soort gedrag van een verzekeraar uit. Kun je iets meer vertellen over je claim?
Belangrijk is echter om de bepalen of je advocaat overtuigend genoeg is geweest bij het indienen van je schadeclaim. Ik maak zelf letselschadeberekeningen voor voornamelijk letselschadeslachtoffers en zie vaak dat de belangenbehartiger zijn claim slecht onderbouwd. Daarmee lok je dit soort gedrag van een verzekeraar uit. Kun je iets meer vertellen over je claim?