LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gebroken rugwervel (blijkt achteraf niet gebroken te zijn)

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
schriani

Gebroken rugwervel (blijkt achteraf niet gebroken te zijn)

Ongelezen bericht door schriani »

Mei 2003 wordt mijn man van achter aangereden in de file. Gevolg een gebroken rugwervel. Na lang wachten heeft tegenpartij aansprakelijkheid aanvaard en wil meteen de zaak afhandelen. Het smartegeld bedraagt 2200 euro. Is dit een acceptabel bedrag?
Mijn man heeft 5 dagen plat op bed gelegen in het ziekenhuis, 6 weken met een corset gelopen. Daarna intensieve revalidatietraining. Blijvend letsel is niet te verwachten. In januari 2004 is hij weer gaan werken.
Wie weet wat een acceptabel bedrag is?
22-10 Gisteren brief van Personenschade NL ontvangen. Dit is het bedrijf dat namens de FNV onze "belangen" behartigd. Het CT scan verslag (cd-rom), die we ZELF op hebben moeten vragen, is ter beoordeling aan een onafhankelijk Orthopedisch Chirurg gestuurd. Zijn conclusie is dat er geen sprake is van een breuk Daarom wordt 2200 euro als redelijk bedrag gezien. We zijn 1 1/2 jaar verder en weten niet eens wat het werkelijke letsel van mijn man is en wat de eventuele gevolgen zijn...MOEDELOOS word je ervan. Weet even niet meer wat we nu moeten doen...... :cry: :evil:
Laatst gewijzigd door schriani op 22 okt 2004 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Re: Gebroken rugwervel (blijkt achteraf niet gebroken te zijn)

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi Schriani,

Allereerst het beste voor je man toegewenst.
2200 euro is een idioot laag bedrag voor een gebroken rugwervel.

Bovendien kan niet worden uitgesloten dat er tgv het letsel bv. degeneratieve afwijkingen ontstaan die alsnog klachten veroorzaken.
Als je man nu, een jaar na ongeval, klachtenvrij is, is de kans groot dat er inderdaad geen blijvend letsel of afwijkingen zijn ontstaan op basis van het letsel opgelopen tgv ongeval destijds.
Heeft je man nog klachten, met name dus rugklachten, laat dan weer foto's maken en die vergelijken met de foto's die na het ongeval zijn gemaakt.

Groet,

Hans

Gesloten