LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pals: (titel aangepast) voorschot & puinhoop
-
Pals: (titel aangepast) voorschot & puinhoop
Nu we toch bezig zijn, voorschot wat is waar
Sja, nu we toch bezig zijn..
sinds Pals met m'n zaakje bezig is, is er gesproken dat V.H een voorschot zou regelen, dit gezien ik destijds al niet ruim zat, maar nu (zo'n 2+ maand later) al niet eens meer een pakje shag kan kopen..daaropvolgend per volgende week m'n winkel tijdelijk zou moeten sluiten aangezien een tankstation het niet zal accepteren dat ik wél tank en niet betaal (lees: kan betalen)
Nu is hier over gesproken met V.H en hij zou erachteraan..tevens lag er een eindbod op tafel (en nog wat opties waar ik niet mee instem)
Uit het meest recente gesprek (afgelopen dinsdag) bleek dat een voorschot aanvragen zinloos was, gezien er al een eindbod lag en als er een eindbod ligt, dan is een voorschot not done.
Dit betekent dus feitelijk dat ik onder financiele druk word gezet door Achmea en/of door Pals (ja ze zitten nog steeds met de beruchte 21% regeling, Pals vangt 21% van mijn eindbod, wat in deze neerkomt op zo'n 25.000 eypo)
Om deze reden zal Pals ook wel haast hebben en me mede daarom wel in 't spreekwoordelijke hoekje willen hebben (zeg t me als ik 't verkeerd zie)
Kortgezegd: ik aan de afgrond, winkel tot nader order gesloten (dus helemaal geen inkomsten en wel de doorlopende maandelijkse kosten, 't feit dat o.a. m'n goeie naam wel een opdonder krijgt, huidige naam+logo is nu voor 3e generatie in gebruik), Achmea (en/of Pals) die wat tegenwerkt en me vlot wil laten tekenen, voorschot wat dus niet kan (óf wil..)
Inzake de logica: V.H weet blijkbaar dat er "geen voorschot mogelijk is als er een eindbod lig", toch van meet af aan melden dat hij het zal aanvragen..bewust met een eindbod bezig zijn (dat is m.i. niet in een uur geregeld), er gemakshalve van uitgaan dat ik akkoord ga(?!) en dan doodleuk melden dat er dus geen voorschot in zit.
(moet wel zeggen in het tel.gesprek afgelopen dinsdag had gezegd dat hij er nog achteraan zou..geen idee in welk stadium hij is)
Wat is waar..
Sja, nu we toch bezig zijn..
sinds Pals met m'n zaakje bezig is, is er gesproken dat V.H een voorschot zou regelen, dit gezien ik destijds al niet ruim zat, maar nu (zo'n 2+ maand later) al niet eens meer een pakje shag kan kopen..daaropvolgend per volgende week m'n winkel tijdelijk zou moeten sluiten aangezien een tankstation het niet zal accepteren dat ik wél tank en niet betaal (lees: kan betalen)
Nu is hier over gesproken met V.H en hij zou erachteraan..tevens lag er een eindbod op tafel (en nog wat opties waar ik niet mee instem)
Uit het meest recente gesprek (afgelopen dinsdag) bleek dat een voorschot aanvragen zinloos was, gezien er al een eindbod lag en als er een eindbod ligt, dan is een voorschot not done.
Dit betekent dus feitelijk dat ik onder financiele druk word gezet door Achmea en/of door Pals (ja ze zitten nog steeds met de beruchte 21% regeling, Pals vangt 21% van mijn eindbod, wat in deze neerkomt op zo'n 25.000 eypo)
Om deze reden zal Pals ook wel haast hebben en me mede daarom wel in 't spreekwoordelijke hoekje willen hebben (zeg t me als ik 't verkeerd zie)
Kortgezegd: ik aan de afgrond, winkel tot nader order gesloten (dus helemaal geen inkomsten en wel de doorlopende maandelijkse kosten, 't feit dat o.a. m'n goeie naam wel een opdonder krijgt, huidige naam+logo is nu voor 3e generatie in gebruik), Achmea (en/of Pals) die wat tegenwerkt en me vlot wil laten tekenen, voorschot wat dus niet kan (óf wil..)
Inzake de logica: V.H weet blijkbaar dat er "geen voorschot mogelijk is als er een eindbod lig", toch van meet af aan melden dat hij het zal aanvragen..bewust met een eindbod bezig zijn (dat is m.i. niet in een uur geregeld), er gemakshalve van uitgaan dat ik akkoord ga(?!) en dan doodleuk melden dat er dus geen voorschot in zit.
(moet wel zeggen in het tel.gesprek afgelopen dinsdag had gezegd dat hij er nog achteraan zou..geen idee in welk stadium hij is)
Wat is waar..
Laatst gewijzigd door Friestyler op 20 jul 2010 04:24, 3 keer totaal gewijzigd.
-
Re: Pals: (titel aangepast) voorschot & puinhoop
Volgens mij moet dat voorschot gewoon kunnen, omdat ik vlak
voor de eindafhandeling ook 1 voorschot heb gehad.
Dat werd geregeld door de vakbond van mij de Unie en ik had het
geld zeer snel op mijn rekening moet ik zeggen.
Kort daarop heeft Pals de verdere financiële eindafhandeling gedaan,
omdat de Unie al veel voor mij had gedaan wat eigenlijk niet binnen
hun terrein was.
Volgens mij heeft Pals heeft 6 weken over die afhandeling gedaan,
maar alles was eigenlijk al geregeld toen ze er aan begonnen.
voor de eindafhandeling ook 1 voorschot heb gehad.
Dat werd geregeld door de vakbond van mij de Unie en ik had het
geld zeer snel op mijn rekening moet ik zeggen.
Kort daarop heeft Pals de verdere financiële eindafhandeling gedaan,
omdat de Unie al veel voor mij had gedaan wat eigenlijk niet binnen
hun terrein was.
Volgens mij heeft Pals heeft 6 weken over die afhandeling gedaan,
maar alles was eigenlijk al geregeld toen ze er aan begonnen.
-
ben reeds op de hoogte gebracht (door de man die mijn dossier straks ook even gaat doornemen)
-
Je moet doen wat voor je toekomst het beste is.Friestyler schreef:ben reeds op de hoogte gebracht (door de man die mijn dossier straks ook even gaat doornemen)
Die beslissing neem je zelf natuurlijk en wij kunnen hooguit
met zijn allen hier proberen je een beetje op de goede weg te helpen.
Even in het kort Friestyler, verbeter me aub als ik iets schrijf wat niet klopt
2 mnd geleden heb je gevraagd om een voorschot, nu moest je daar zelf weer achteraan doordat je gesproken hebt met je belangenbehartiger, hij is erachter gegaan en blijkt nu dat Achmea dat niet verstrekt.
Wat heeft jou belangenbehartiger in die 2 mnd gedaan ? Zit je 2 mnd te wachten op een voorschot en telkens denk je van komt het wel of komt het niet en uiteindelijk moet je erzelf weer achteraan.
2 mnd geleden heb je gevraagd om een voorschot, nu moest je daar zelf weer achteraan doordat je gesproken hebt met je belangenbehartiger, hij is erachter gegaan en blijkt nu dat Achmea dat niet verstrekt.
Wat heeft jou belangenbehartiger in die 2 mnd gedaan ? Zit je 2 mnd te wachten op een voorschot en telkens denk je van komt het wel of komt het niet en uiteindelijk moet je erzelf weer achteraan.
-
Chocomelk schreef:Even in het kort Friestyler, verbeter me aub als ik iets schrijf wat niet klopt
zo ongeveer wel ja.
iets gedetailleerder:
zaak is overgenomen door Van H., in 1e gesprek is verteld dat hij achter een voorschot aan zou gaan (was zeer welkom, zat toen ook al op 't randje, nu dus helemaal)
weken verstreken, 1 à 2 keer telefonisch contact gehad, daarna is een eindbd op tafel gekomen (en wat meer opties, o.a. een onderzoek e.d.), alle opties heb ik geweigerd, daarna nog email verstuurd hoe de vooruitgang is inzake 't voorschot, ben weer gebeld "of ik al weet wat ik wil" inzake 't eindbod óf de andere opties máár..was volgens mij verdomd duidelijk geweest dat ik toen én nu nog steeds niet achter die opties stond..toen gevraagd hoe het met 't eindbod is gesteld..bleek dat dat dus niet mogelijk was "beleid van verzekeraar, als er een eindbod ligt, dan is voorschot geen optie")
dit laatste was afgelopen dinsdag.
Van H. zou nog wel even z'n best doen bij Achmea voor een voorschot, met een verhaal dat ik dus nog wat bedenktijd nodig had..en zo proberen nog wat centen los te krijgen.
Ik heb Van H. afgelopen dinsdag ds nog gesproken over "of ik er al uit ben wat ik wil", afgelopen donderdag nog gesproken over het feit dat ik gebeld ben (en ook niks meer of minder is er besproken) en nu is hij tot augustus weg.
en ja, ik zat dus vanaf dag 1 dat Van H. de zaak overnam, te wachten op iets (voorschot) wat dus nooit zou komen.
Van H. was dus al ruim op tijd bezig met een eindbod, hij wist van het beleid van Achmea..dan mocht hij m.i. mij ook wel op de hoogte stellen dat er geen voorschot kwam..dan had ik nog actie kunnen ondernemen.
Dat er geen voorschot kwam is afgelopen dinsdag pas naar voren gekomen.
Dit is dus het verhaal in grote lijnen
Maar goed, even een voorbehoud:
het kan zijn dat Achmea alsnog centen overmaakt, zou kunnen...maar tot op heden heb ik nog niks gezien.
-
Het lijkt mij dat, zolang jij dat eindbod niet geaccepteerd hebt, dat er ook geen sprake is van een eindbod. Er wordt immers nog steeds onderhandeld. Tenminste, jij wilt nog onderhandelen. Zij niet.beleid van verzekeraar, als er een eindbod ligt, dan is voorschot geen optie"
Wat ze bedoelen is: je kunt slikken of stikken. Accepteren of niet. En om je te dwingen te slikken, krijg je doodgewoon niks. Tot je puur uit arren moede toegeeft.
.
Laatst gewijzigd door Chocomelk op 01 sep 2010 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dat is volgens mij idd het beleid waar we mee te maken hebben en waarvanwitte angora schreef:Het lijkt mij dat, zolang jij dat eindbod niet geaccepteerd hebt, dat er ook geen sprake is van een eindbod. Er wordt immers nog steeds onderhandeld. Tenminste, jij wilt nog onderhandelen. Zij niet.beleid van verzekeraar, als er een eindbod ligt, dan is voorschot geen optie"
Wat ze bedoelen is: je kunt slikken of stikken. Accepteren of niet. En om je te dwingen te slikken, krijg je doodgewoon niks. Tot je puur uit arren moede toegeeft.
gezegd wordt dat dit soort praktijken niet gebeuren.
Het is zoals WA zegt, het eindbod is niet geaccepteerd, dussssss.
@Achmea,
een spoedvoorschot zou hier zeker nu op zijn plaats zijn.
-
Nee, belangenbehartiger wenst vriendelijk ontvangen te worden met een kopje koffie als hij langs gaat bij het verzekeringskantoor. En wil ook héél graag zelf zijn centen zien.Belangenbehartiger is het waarschijnlijk 'gewoon' vergeten die aanvraag van voorschot en jij zit nu met de gebakken peren.
Zegt het spreekwoord niet: 'wiens brood men eet, diens woord men spreekt?'
Een hond kwispelt naar degene van wie hij een kluif krijgt, en blaft naar degene aan wie hij een kluif af moet geven.
Simpel zat.
-
"vergeten" geloof ik niet meer in, ben nu 33 en de tijd van sprookjes is reeds jaren voorbij.Chocomelk schreef:Achmea centen zal overmaken zonder dat belangenbehartiger er om vraagt (want die is er tenslotte niet) kun je waarschijnlijk van dromen.
Als hij zo goed wist dat dat het beleid was van Achmea dan had hij dat voorschot vantevoren er doorheen moeten zien te krijgen.
Belangenbehartiger is het waarschijnlijk 'gewoon' vergeten die aanvraag van voorschot en jij zit nu met de gebakken peren.
voor het salaris waar die gekken voor werken mág je niks vergeten...als je nou melkertbaner bent met het IQ van 63 dan is het anders...
(overigens heb ik niks tegen melkertbaners )
onderstaande mail is op 28 juni de deur uitgegaan.
Verzonden: maandag 28 juni 2010 12:21:04
Aan: [email protected]
Geachte heer Van H,
U bent medio februari voor het eerst bij mij geweest in verband met mijn letselschadezaak.
U heeft toen aangegeven dat u achter een voorschot zou aangaan. Echter tot op heden heb ik over het voorschot niets meer vernomen.
Kunt u mij aangegeven of het voorschot er al is en wanneer het voorschot wordt uitbetaald?
Met vriendelijke groet,
"Friestyler"
moest even uit het hoofd doen wanneer hij bij me is geweest, dus medio februari
de email lijkt me vrij duidelijk, tot op vandaag overigens geen reactie op de mail gehad..zoals gesteld: afgelopen dinsdag kwam het erop neer dat een voorschot geen optie is, dit gezien er al een eindbod lag.
Laatst gewijzigd door Friestyler op 27 aug 2010 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
.
-
Ik denk dat dit ook nog maar het topje van de ijsberg is, want ik neem aanChocomelk schreef:Hij zal waarschijnlijk nog niet eens ff langs gaan, gebeurt vaak telefonisch.witte angora schreef:Nee, belangenbehartiger wenst vriendelijk ontvangen te worden met een kopje koffie als hij langs gaat bij het verzekeringskantoor. En wil ook héél graag zelf zijn centen zien.Belangenbehartiger is het waarschijnlijk 'gewoon' vergeten die aanvraag van voorschot en jij zit nu met de gebakken peren.
Een hond kwispelt naar degene van wie hij een kluif krijgt, en blaft naar degene aan wie hij een kluif af moet geven.
Simpel zat.
dat we van heel veel schrijnende zaken niet eens weten.
.
-
Dat gaan ze je echt niet vertellen denk ik zomaar.Chocomelk schreef:Willen we waarschijnlijk niet eens weten.jeanne-veghel schreef: Ik denk dat dit ook nog maar het topje van de ijsberg is, want ik neem aan
dat we van heel veel schrijnende zaken niet eens weten.
Maar afijn Friestyler zit nu in de problemen door een niet verstreken voorschot, waarschijnlijk niet eens aangevraagd.
Belangenbehartiger heeft het erover dat hij dat niet krijgt ivm eindbod wat er ligt en dan doet Achmea niet meer aan voorschotten.........er ligt GEEN eindbod want Friestyler ging er niet mee akkoord.
@ Achmea aan wie ligt het nu aan de belangenbehartiger of aan jullie ?
Kunnen te goed met Pals door 1 deur volgens mij.
.
-
Ik hoop dat ze zullen antwoorden. Wel lief dat je het probeert voor Friestyler.Chocomelk schreef:@ Palsgroep,
Jullie hebben aangegeven dat je hier leest, geef dan aub duidelijkheid over hoe het wel en niet ziet ivm voorschotten.
-
Ze hebben geen tijd om daar duidelijkheid over te geven, liever gaan ze achter degenen aan die hier posten om ze monddood te maken.Chocomelk schreef:@ Palsgroep,
Jullie hebben aangegeven dat je hier leest, geef dan aub duidelijkheid over hoe het wel en niet ziet ivm voorschotten.
-
Duidelijker kan het volgens mij niet zijn en ik denk dat W.A. gelijk heeft.witte angora schreef:Nee, belangenbehartiger wenst vriendelijk ontvangen te worden met een kopje koffie als hij langs gaat bij het verzekeringskantoor. En wil ook héél graag zelf zijn centen zien.Belangenbehartiger is het waarschijnlijk 'gewoon' vergeten die aanvraag van voorschot en jij zit nu met de gebakken peren.
Simpel zat.
-
Pals leest mee, maar zal hier m.i. niet reageren.
ergens begrijpelijk, ze blijven aan de gang, anderzijds heb ik het ook al aangegeven bij die PRman
is er negatief gepraat, doe er wat aan en meng je op 't forum.
het is de enige manier om misverstanden uit de wereld te helpen, dit gezien elk verhaal 2 kanten heeft terwijl we numaar 1 kant van het verhaal zien.
maar goed..dit blijft wederom zinloos
weet wel dat de stress hier weer oploopt niet iets waar ik op zat te wachten
ergens begrijpelijk, ze blijven aan de gang, anderzijds heb ik het ook al aangegeven bij die PRman
is er negatief gepraat, doe er wat aan en meng je op 't forum.
het is de enige manier om misverstanden uit de wereld te helpen, dit gezien elk verhaal 2 kanten heeft terwijl we numaar 1 kant van het verhaal zien.
maar goed..dit blijft wederom zinloos
weet wel dat de stress hier weer oploopt niet iets waar ik op zat te wachten