http://www.trouw.nl/hetnieuws/economie/ ... rust_laten
6 jaar geleden verkeersongeval. Vorig jaar alles medisch op de rails + netjes schriftelijk verzoek IRO(RECHTEN) ingediend bij UWV: alles is bekend bij het UWV. Maar wat is er sindsdien gebeurt? Herkeuring: WAO(rechten afgepakt), ipv IRO op medische indicatie, nu WW met sollicitatieplicht, terwijl ik ruim een jaar op antwoord heb moeten wachten op mijn IRO-verzoek! Ipv tijdige IRO-begeleiding (lees: 'schadebeperkingsplicht') nu gefrustreerde bezwaar en beroep perikelen + onnodige hoorzittingen.
" Vuilnisman, kunnen die stinkende UWV-zakken ook mee?????"
fubar
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UWV sjoemelt met "reïntegratie-traject"
-
Re: UWV sjoemelt met "reïntegratie-traject"
Ook wil ik in dit verband nog de contractvorm aangeven die UWV sluit met reintegratiebedrijven. Ik heb ervaren dat geld daar voor mijn welzijn gaat en heb een klacht ingediend over de wijze waarop ik tijdens mijn zwangerschap door regintegratiebegeleider geforceerd en bedreigd ben in een niet constructieve (en niet ethisch) coachingstraject te blijven omdat uwv eenmaal duizenden euros betaalt.?? Het contract zou een performance based contract zijn, maar als er maar een zesmaanden rapportage wordt ingediend, dan kan de helft van de kosten van het traject worden verdiend. Het traject wordt daarom vooraf al op twee jaar geraamd(!) Ik heb hooguit 5 gesprekken gevoerd..Het was niet mogelijk om het reïntegratie traject naar mijn nieuwe situatie bij te stellen. E.e.a schoot redelijk zijn doel voorbij en ook hier heb ik met reintegratiebegeleider onnodig uren moeten communiceren, verweren moeten maken etc. In mijn zwangerschap heeft UWV me tot wanhoop en opnieuw in ziektewet gedreven. Ik heb veel stress en slapeloze nachten gehad en neem dat UWV erg kwalijk.
-
Re: UWV sjoemelt met "reïntegratie-traject"
Verder ervaar ik dat UWV dit soort instanties niet checkt op vertrouwelijkheid, opleiding en omgang met beroepscode. Via UWV zijn vertrouwelijke gegevens van mij eens bij een verzekertegenpartij na schade gekomen. I.p.v alleen relevante gegevens te verstrekken is mijn hele dossier naar verzekeraar gegaan. Van die verzekeraar kreeg ik copie. Tot mijn grote schrik zag ik daar ook ineens afschriften (van een coach) die ik nooit eerder had gezien of onderschreven en vol eigen aannames stonden. Terwijl er privacy geborgd zou zijn...Vervolgens moest ik weer meer effort (gedurende een half jaar met verschillende partijen) leveren mijn schade door toedoen van UWV, te herstellen..(weer terwijl ik broodnodige rust nodig had)
Zo ook bij bureau X waar ik een tripartiet reïntegratie contract mee tekende. UWV en X verzaakten mij zelfs bij meerdere malen ingebreke stelling van rapportage te voorzien. Er werd al die tijd niet gereageerd op mijn vragen en ontkend dat die rapportage er was of gevraagd was, terwijl ik bij UW arts rapportages en facturen in dossier zag, die ik niet heb gezien, laat staan ondertekend. Daarmee plegen (partijen contractbreuk en wordt er toch veel geld verdiend na 5 sessies, vreemd toch? Zie hierover meer in voor de tweede keer geponeerde klacht bij klachten afdeling)
Of je nu ziek bent of andere nijpende privé omstandigheden, UWV maakt het steeds het probleem van de uitkeringsgerechtigde. Doordat er steeds fouten werden gemaakt bij uitkering en nu al weer maandenlang, ervaar ik veel onnodige stress en zorgen en heb ik erg veel slapeloze nachten door de problemen die zich opstapelen door UWV.
Zo ook bij bureau X waar ik een tripartiet reïntegratie contract mee tekende. UWV en X verzaakten mij zelfs bij meerdere malen ingebreke stelling van rapportage te voorzien. Er werd al die tijd niet gereageerd op mijn vragen en ontkend dat die rapportage er was of gevraagd was, terwijl ik bij UW arts rapportages en facturen in dossier zag, die ik niet heb gezien, laat staan ondertekend. Daarmee plegen (partijen contractbreuk en wordt er toch veel geld verdiend na 5 sessies, vreemd toch? Zie hierover meer in voor de tweede keer geponeerde klacht bij klachten afdeling)
Of je nu ziek bent of andere nijpende privé omstandigheden, UWV maakt het steeds het probleem van de uitkeringsgerechtigde. Doordat er steeds fouten werden gemaakt bij uitkering en nu al weer maandenlang, ervaar ik veel onnodige stress en zorgen en heb ik erg veel slapeloze nachten door de problemen die zich opstapelen door UWV.