hans.01 schreef:Eerst moet een beperkingsprofiel worden gemaakt,dat houd in orthopedisch/neurologisch onderzoek, psygiatisch onderzoek , als hieruit blijkt dat het gegrond is, volgt er een onderzoek door een verzekeringsdeskundige met een beperkinsprofiel,en als laatste een arbeidsdeskundige die met de info/rapport jouw schade gaat berekenen.(In het slechtse geval(?????)kan er ook omscholing/ bijscholing worden geadviseerd). Wat heb je verdiend en wat krijg je nu,en wat had je kunnen verdienen op langer termijn(tot je pensioen).Met deze uitkomsten ga je naar het NRL(Nederlands Rekencentrum Letselschade) en zij komen met een eindbedrag. De eerste 4 onderzoeken kosten +/- €15.000,- en NRL +/- € 14.000,- . Je advocaat moet een aanvraag doen bij de rechter om het "dragen van kosten" door de tegenpartij, de David/Goliath regeling.Het is een lange weg maar wel de weg die je moet bewandelen. EN GA NIET IN OP EEN VOORTIJDIGE AFKOOPSOM Succes (ook een letselslachtoffer)
Na 7 jaar vechten is mijn zaak rond en ben ik erg blij, want meer had ik er niet uit kunnen halen (het is geen Amerika hè mensen).
Onderzoeken kunnen voorkomen, maar hoeft niet. Ligt net aan wie de tegenpartij is en wat ze willen. Als ze het niet 100% weten, dus twijfelen aan je lichamelijke klachten, komen de onderzoeken echt wel vanzelf.
Hoe je praat over een arbeidsdeskundige vind ik heel erg jammer! Als je een goede treft, zoals in mijn geval kan hij heel veel voor je doen en staat hij/zij voor je klaar en is het echt
geen straf en echt niet slecht om omscholing/bijscholing te krijgen, want dit wordt door de tegenpartij dan betaald.
Ik heb lichamelijke beperkingen en heb lang thuis gezeten, maar ik moet er niet aan denken dat ik voor de rest van mijn leven thuis had moeten zitten in de bijstand! Ik denk dat vele andere letselslachtoffers er net zo over denken, zo niet doet dat mij heel veel pijn. Als je niet kan oké, maar er is heel erg veel werk. Dat het niet eerlijk gaat bij het UWV is mijn ervaring ook, ik ben er jankend weggelopen omdat er niet geluisterd werd.
Enige raad wat ik kan geven is neem een goede LSA en hoop dat hij een goede medische adviseur heeft en vecht ervoor.
Een paar maanden geleden zag ik over letselschade in Radar op tv en heb ik dat met natte ogen zitten kijken, omdat ik precies weet hoe men voelde. Maar men moet niet vergeten dat iedere zaak verschillend is en dat je nooit precies kan vertellen hoe het allemaal gaat.
Als de tegenpartij vanaf het begin gewoon had meegewerkt had mijn leven er op dit moment ook heel anders uitgezien, maar dat kan ik niet terug draaien helaas.