LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wie heeft ervaring met eind betaling

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
frank schellekens
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 feb 2008 16:25

wie heeft ervaring met eind betaling

Ongelezen bericht door frank schellekens »

ik ben frank 43 jaar en heb vandaag een voor stel gehad van de tegen partij over de hoogte van schade bedrag dit viel er tegen. aangezien ik mijn rechter arm kwijt ben en dus 80/100 pr ben afgekeurd vind ik het bedrag laag , maar hoe hoog het ook mag zijn mijn arm krijg ik er niet mee terug. heeft iemand ervaring me en moet je meteen het bod aanvaarden ?

groet

f.schellekens

hanz
Berichten: 387
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:57

Re: wie heeft ervaring met eind betaling

Ongelezen bericht door hanz »

Frans,

Als je vindt dat het bod te laag geef ze dan je "tegenbod" met het in jouw ogen het juiste bedrag. Gaat men niet akkoord dan wel komen jullie er niet uit, kun je verdere juridische stappen overwegen waaronder een rechtzaak.
Sterkte,

H

bromtol
Berichten: 648
Lid geworden op: 22 mei 2005 16:29

Re: wie heeft ervaring met eind betaling

Ongelezen bericht door bromtol »

Frank,

Je rechterarm kwijt is een ernstig letsel. je bent niet verplicht een bod te accepteren. Ga naar een goede advocaat om een en ander te laten beoordelen en eventueel voor je te laten onderhandelen. Als er iemand aansprakelijk is voor jouw schade moet hij ook jouw advocaat betalen.

Probeer eens bij Beer advocaten in Amsterdam of Moree en Gelderblom in Rotterdam

Was het bod overigens alleen smartengeld of was het ook voor andere schade?

Marc01
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 mar 2005 12:29

Re: wie heeft ervaring met eind betaling

Ongelezen bericht door Marc01 »

Weet je zeker een bedrag in eens te willen?

Je kan er ook voor kiezen elkjaar een begroting op te laten stellen en elk jaar tot je 65 uit te laten keren!

Het is voor de verzekering een stuk goed koper je af te kopen, en dan meestal ook nog voor een appel en een ei.

Je zal er de rest van je leven toch mee blijven zitten dus, ik zou zeggen laat dat bod.

als je nu een begroting maakt van €200.000,-- is de contante waarde daarvan (afhankelijk van je leeftijd, zegge in voorbeeld 46) 88.000,--
Dus de € 112.000 in het voordeel van de verzekering.

Marc01
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 mar 2005 12:29

Re: wie heeft ervaring met eind betaling

Ongelezen bericht door Marc01 »

zag ff de leeftijd over het hoofd

op je 43ste betekend dan een contante waarde van € 78.211 euro in het voorbeeld bedrag. Heb je al een onafhankelijk schade rapport?

Zie anders website Nerderland Rekencentrum Letselschade (NRL) in Den Haag

bromtol
Berichten: 648
Lid geworden op: 22 mei 2005 16:29

Re: wie heeft ervaring met eind betaling

Ongelezen bericht door bromtol »

Ja van Wim Lups die ineens vertrokken is om persoonlijke redenen

http://www.amweb.nl/actueel/am-nieuws/w ... 7080.lynkx

Iets stouts gedaan in de privésfeer misschien?

Overigens heeft die verzekeraar geen rentepijn hoor. Die reserveert wel en trekt over de reserve rente.

Als je zekerheid hebt over het verloop van de schade, altijd afkopen. Dan ben je er vanaf. Anders blijf je ermee tobben.

Maar.... altijd hulp van een deskundige zoeken.

Wat denk je van Beer advocaten in Amsterdam?

Carlos6a
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 jul 2006 14:28

Re: wie heeft ervaring met eind betaling

Ongelezen bericht door Carlos6a »

als je nu een begroting maakt van €200.000,-- is de contante waarde daarvan (afhankelijk van je leeftijd, zegge in voorbeeld 46) 88.000,--
Dus de € 112.000 in het voordeel van de verzekering.
Volgens mij snap je niet wat contante waarde betekent. Wanneer de jaarschade uitkomt op de begrote jaarschade heeft de verzekeraar helemaal geen voordeel.
De contante waarde is nu de schade uitgekeerd krijgen die je misschien pas over 20 jaar hebt. Men rekent daar met een gemiddeld netto rendement op de uitkering van 3%.
Je hoeft ook niet elk jaar opnieuw met de verzekering in discussie wat ook heel veel ergernis scheelt.

Stel dat je letsel meevalt dan heb je zelfs een meevaller. Het is natuurlijk wel zaak om een uitkering te krijgen die je zelf in staat stelt om de risico's van het opgelopen letsel te dragen.

bromtol
Berichten: 648
Lid geworden op: 22 mei 2005 16:29

Re: wie heeft ervaring met eind betaling

Ongelezen bericht door bromtol »

Helemaal juist.

Overigens trekt de verzekeraar meer rente als hij zelf reserveert dan het percentage waarmee hij contant maakt.

Het voordeel voor de verzekeraar zit hem meer in de zekerheid van afkoop, besparing behandelingskosten en archiefkosten.

Het beeld dat verzekeraar traineren bestaat alleen door bepaalde ongelukkig verlopen zaken. Professionele verzekeraars willen meestal zo snel mogelijk van de zaken af (uiteraard na een eindsituatie en goede inventarisatie/berekening).

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: wie heeft ervaring met eind betaling

Ongelezen bericht door antonh »

Ik heb nu na 14 jaar het traject afgesloten met de verzekering.
Het was eerst Royal Nederland en later is het Allianz geworden.
Ik heb een aanrijding gehad en volgens de dokters en UWV een whiplash.
Hij zij zo.
In 1999 is er een groot bedrag betaald en ik wilde er nu mee ophouden.
Daarom aangedrongen op een eindbetaling.
Het letsel is er en kan niet met geld goedgemaakt worden.

Ik heb gewoon in al die jaren 2 letseladvocaten gehad en de verzekering heeft de kosten betaald daar van.

En Bromtol hoeft niet met zijn goede raad te komen.

Ik ben tevreden zo als het nu gegaan is maar je moet wel een lange adem hebben en dat was in mijn geval 14 jaar en 1 maand.

bromtol
Berichten: 648
Lid geworden op: 22 mei 2005 16:29

Re: wie heeft ervaring met eind betaling

Ongelezen bericht door bromtol »

Afslag gemist en de weg ergens kwijt geraakt?

Gesloten