chrisd1 schreef:Peter van Buren schreef:- Wijziging van het contract in negatieve zin zonder overleg met de koper vind ik op zijn minst niet netjes.
Wijzigen van de tekst van een ondertekend contract maakt dat papier m.i. gewoon ongeldig.
Geldig zijn de afschriften/kopieën van het originele contract.
Goedemorgen, merci voor uw reply. De betreffende aankoopmakelaar had het contract tijdens zijn onderhandeling met de verkoopmakelaar veranderd. Zijn goedkeuring gegeven voor een wijziging van het contract alvorens mij in te lichten. Hij heeft het wel telefonisch gemeld, maar nadat hij zijn goedkeuring had gegeven. Ik vind een huis uit 1986 niet zo oud en samen met het ontbreken van een lijst der zaken is het volgens mij niet zo voordelig.
Wellicht had ik assertiever moeten zijn. Maar op de lijst van meest emotionele gebeurtenissen staat op 3: verhuizen. Waarom ik dat zeg, is dat ik een huis kopen ook best een gespannen toestand vind en zeker toen vrij onwetend, er komt een hoop bij kijken. (Het gaat niet om een fiets welke je koopt.)
Maar zoals gezegd, tenzij er iets vreemds gebeurd, ik ben mijn verhaal kwijt en hoop - ook zeker dankzij inbreng van anderen - dat het informatie verschaft voor eventuele kopers.