Ik zit met de volgende vraag. Rond februari besloten wij dat we voor een koophuis wilden gaan kijken. De hypotheekadviseur/makelaar is toen bij ons langs geweest en heeft toen meteen onze werkgeversverklaringen meegenomen zodat hij de hypotheek alvast vast kon leggen volgens hem. Nu zijn we in afwachting op een bod op een huis. We kregen echter vandaag te horen dat we nieuwe wergeversverklaringen moeten geven omdat ze maar 3 maanden geldig zouden zijn.
Voor mijn partner is dit wel een probleem omdat hij met moeite de eerste al kon krijgen, en dus al weet dat er nog een keer om vragen geen zin heeft.
Klopt het dat een werkgeversverklaring maar 3 maanden geldig is voor het afsluiten vaan een hypotheek?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] werkgeversverklaring 3 maanden geldig?
Re: werkgeversverklaring 3 maanden geldig?
Het klopt inderdaad dat de WGV maar 3 maanden geldig is..
Daarbij is een WGV niet verplicht om te geven door een wekgever...
Een WGV wordt meestal alleen gebruikt vanwege de NHG...
Alex VB
Daarbij is een WGV niet verplicht om te geven door een wekgever...
Een WGV wordt meestal alleen gebruikt vanwege de NHG...
Alex VB
-
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 13 jan 2007 11:58
Re: werkgeversverklaring 3 maanden geldig?
elke bank vraagt om een werkgeversverklaring, NHG of niet. Uitzondering is de hypotheek met inkomensverklaring.
Re: werkgeversverklaring 3 maanden geldig?
De oude met bewijs van huidige inkomen is voldoende,
de werkgever geeft WERK, en heeft niets met Uw huis te maken!
Hij mag meewerken, maar heeft er geen belang bij!
Verder is het makkelijk te frauderen, ik heb diverse verklaringen gezien, die ik ook zelf had kunnen printen en tekenen, stempels zijn vaak makkelijk tijdens de pauze te verkrijgen!
Ik begrijp niet dat ze een zo gemakkelijk fraudeerbaar papier accepteren, een opgave 2006 voor de belastingdienst is veel betrouwbaarder, + huidige loonstrook!
Dus een 2006 opgave + loonstrook en laat die adviseur maar eens zijn best doen, want als werkgever ben je niet verplicht 2x gratis iets te doen, wat niets opleverde voor het bedrijf!
de werkgever geeft WERK, en heeft niets met Uw huis te maken!
Hij mag meewerken, maar heeft er geen belang bij!
Verder is het makkelijk te frauderen, ik heb diverse verklaringen gezien, die ik ook zelf had kunnen printen en tekenen, stempels zijn vaak makkelijk tijdens de pauze te verkrijgen!
Ik begrijp niet dat ze een zo gemakkelijk fraudeerbaar papier accepteren, een opgave 2006 voor de belastingdienst is veel betrouwbaarder, + huidige loonstrook!
Dus een 2006 opgave + loonstrook en laat die adviseur maar eens zijn best doen, want als werkgever ben je niet verplicht 2x gratis iets te doen, wat niets opleverde voor het bedrijf!
-
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 13 jan 2007 11:58
Re: werkgeversverklaring 3 maanden geldig?
Als die werkgever zo weinig moeite voor je wil doen, dat een papiertje invullen (5 minuten) al te veel moeite is.......zou ik maar eens op zoek gaan naar een andere baan.
-
- Berichten: 2122
- Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40
Re: werkgeversverklaring 3 maanden geldig?
Bste,
Heb je enig idee waarom de werkgever zo moeilijk doet ?
Voor de bedrijven is dit een standaard actie, waarvoor ze gewoon een standaard brief gebruiken.
Heb je enig idee waarom de werkgever zo moeilijk doet ?
Voor de bedrijven is dit een standaard actie, waarvoor ze gewoon een standaard brief gebruiken.