LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] werkgeversverklaring 3 maanden geldig?

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
lilzane
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2007 14:20

werkgeversverklaring 3 maanden geldig?

Ongelezen bericht door lilzane »

Ik zit met de volgende vraag. Rond februari besloten wij dat we voor een koophuis wilden gaan kijken. De hypotheekadviseur/makelaar is toen bij ons langs geweest en heeft toen meteen onze werkgeversverklaringen meegenomen zodat hij de hypotheek alvast vast kon leggen volgens hem. Nu zijn we in afwachting op een bod op een huis. We kregen echter vandaag te horen dat we nieuwe wergeversverklaringen moeten geven omdat ze maar 3 maanden geldig zouden zijn.

Voor mijn partner is dit wel een probleem omdat hij met moeite de eerste al kon krijgen, en dus al weet dat er nog een keer om vragen geen zin heeft.

Klopt het dat een werkgeversverklaring maar 3 maanden geldig is voor het afsluiten vaan een hypotheek?

AlexVB
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 aug 2006 09:59

Re: werkgeversverklaring 3 maanden geldig?

Ongelezen bericht door AlexVB »

Het klopt inderdaad dat de WGV maar 3 maanden geldig is..

Daarbij is een WGV niet verplicht om te geven door een wekgever...
Een WGV wordt meestal alleen gebruikt vanwege de NHG...

Alex VB

IntegerEnEerlijk
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 jan 2007 11:58

Re: werkgeversverklaring 3 maanden geldig?

Ongelezen bericht door IntegerEnEerlijk »

elke bank vraagt om een werkgeversverklaring, NHG of niet. Uitzondering is de hypotheek met inkomensverklaring.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: werkgeversverklaring 3 maanden geldig?

Ongelezen bericht door D1RK »

De oude met bewijs van huidige inkomen is voldoende,
de werkgever geeft WERK, en heeft niets met Uw huis te maken!
Hij mag meewerken, maar heeft er geen belang bij!
Verder is het makkelijk te frauderen, ik heb diverse verklaringen gezien, die ik ook zelf had kunnen printen en tekenen, stempels zijn vaak makkelijk tijdens de pauze te verkrijgen!

Ik begrijp niet dat ze een zo gemakkelijk fraudeerbaar papier accepteren, een opgave 2006 voor de belastingdienst is veel betrouwbaarder, + huidige loonstrook!

Dus een 2006 opgave + loonstrook en laat die adviseur maar eens zijn best doen, want als werkgever ben je niet verplicht 2x gratis iets te doen, wat niets opleverde voor het bedrijf!

IntegerEnEerlijk
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 jan 2007 11:58

Re: werkgeversverklaring 3 maanden geldig?

Ongelezen bericht door IntegerEnEerlijk »

Als die werkgever zo weinig moeite voor je wil doen, dat een papiertje invullen (5 minuten) al te veel moeite is.......zou ik maar eens op zoek gaan naar een andere baan.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: werkgeversverklaring 3 maanden geldig?

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Bste,

Heb je enig idee waarom de werkgever zo moeilijk doet ?

Voor de bedrijven is dit een standaard actie, waarvoor ze gewoon een standaard brief gebruiken.

Gesloten