Even een update, nadat ik tegen mijn makelaar mijn twijfels had geuit heeft hij gebeld en gezegd dat ik het echt verkeerd begrepen heb en dat hij wel degelijk tot het uiterste wil gaan om deze zaak op te lossen.
En dat blijkt ook. Voor mijn gevoel is de helft van het bedrijf daar met deze zaak bezig. Ze hebben de hele situatie doorgestuurd naar de juridische afdeling van de NVM die inderdaad bevestigd hebben dat de 2 brieven niet voldoen aan de eisen van het contract. De makelaar houdt heel veel contact met ons over de vorderingen van zowel gesprekken met de kopers maar ook zijn ze toch vooruitlopend nieuwe bezichtigingen gestart. Deze week 2, volgende week komt er nog 1.
Ik moet zeggen dat ik zo vreselijk blij ben dat we een NVM makelaar hebben genomen. Niet om reclame te maken maar je merkt nu gewoon toch dat ze een organisatie van kennis achter zich hebben en je klachten heel serieus nemen. Misschien niet iedere. Deze makelaar stond goed bekend, hij was toen wij ons huis kochten de verkopende makelaar en ik was toen onder de indruk. Mijn collega heeft in korte tijd 2 keer verkocht en ook hij heeft beide keren deze makelaar genomen. Dus toen wij gingen verkopen was het voor mij meteen klaar dat ik in ieder geval met deze makelaar wilde praten.
We hebben toen 3 makelaars uitgenodigd. De eerste wilde 1,5% courtage maar alle kosten van advertenties ed kwamen daar nog bij. De volgende makelaar wilde 2 ex btw% en heel veel voor alle activiteiten (paar honderd euro voor een bord in de tuin plaatsen, paar honderd euro voor fotos nemen etc), deze wilde 1,5% en alles was daarbij inbegrepen. De fotos waren echt mooi, alles wordt volgens het boekje gedaan.
Ze hebben zelfs naar aanleiding van onze situatie waarbij mensen proberen via allemaal kleine discussies onder het contract uit te komen en vragen die wij gesteld hebben hun contract clausules uitgebreid om ook mogelijke loopholes die wij zelf genoemd hebben uit te sluiten.
Kortom, ik wilde toch ook zeggen dat ik ondanks eerdere twijfels echt heel blij ben met hun aanpak tot nu toe. En het meest omdat ze mijn eerste klacht ook echt heel serieus hebben genomen en daar draait het om.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] bankgarantie niet gestort
Re: bankgarantie niet gestort
Nou hier ook hetzelfde probleem; De mensen die ons huis zouden kopen waren vrienden van mij. Ze wilden het huis kopen en er is zelfs een voorlopig koopcontract getekend. Hij lag in scheiding maar het kopocontract was getekend maar ze moesten wachten met de hypotheek aanvragen tot hij gescheiden was. Na maanden gewoon contact hebben gehad, en hun elke keer hadden gezegd dat ze het huis nog gingen kopen leek er geen vuiltje aan de lucht. OP tweede kerstdag ben ik nog op bezoek geweest en ook toen zeiden ze dat ze het nog steeds wilde kopen en dat ze in het nieuwe jaar gingen kijken of ze het eerder rond kregen. Ik was ook akkoord gegaan met uitstel want ja vrienden he. Mijn vriend(op wie dat huis staat) was niet akkoord gegaan met uitstel maar ik zei kom op ze komen het.
Twee weken voor de overdracht kreeg ik een telefoontje van de makelaar dat de koop niet doorging want ze hadden 2 afwijzingen doorgefaxt gekregen. Ik had het gevoel of iemand mijn zo'n klap in mij gezicht had gegeven. Mijn vriend heeft toen gevraagd voor de afwijzingen van bankgarantie, helaas waren het twee A4tjes met geen bedragen erop, alleen dat ze geen hypotheek kregen. Hij heeft nagebeld en het bleek dat de bedrijven nog geen eens gegevens hadden van hun en aangezien er geen stempel, briefhoofd of handtekening onderstond was ons vermoeden juist.
Ze hebben zelf iets in elkaar geflanst. We hebben ze in gebreke gesteld en daar hebben ze niet op gereageerd en nu zijn we 2 maanden verder en zijn we het spoor bijster. Wat moeten we doen? Welke stappen moeten er verder genomen worden? Financieel zijn wij kapot en geestelijk gaat het ook niet helemaal goed. Ze wonen trowuens wel in het huis waar hij met zijn exvrouw in heeft gewoond, terwijl hij zei dat hij die moest verkopen. Ook hebben ze gezegd dat mijn vriendin er niet zou gaan wonen want ze voelde zich niet op haar gemak.... je raad het al; ze wonen daar als een gezin, hebben een hond aangeschaft etc. En wij hebben niets meer, 2 huizen en geen geld meer
Iemand ideeen, graag want wij weten het niet meer.
Twee weken voor de overdracht kreeg ik een telefoontje van de makelaar dat de koop niet doorging want ze hadden 2 afwijzingen doorgefaxt gekregen. Ik had het gevoel of iemand mijn zo'n klap in mij gezicht had gegeven. Mijn vriend heeft toen gevraagd voor de afwijzingen van bankgarantie, helaas waren het twee A4tjes met geen bedragen erop, alleen dat ze geen hypotheek kregen. Hij heeft nagebeld en het bleek dat de bedrijven nog geen eens gegevens hadden van hun en aangezien er geen stempel, briefhoofd of handtekening onderstond was ons vermoeden juist.
Ze hebben zelf iets in elkaar geflanst. We hebben ze in gebreke gesteld en daar hebben ze niet op gereageerd en nu zijn we 2 maanden verder en zijn we het spoor bijster. Wat moeten we doen? Welke stappen moeten er verder genomen worden? Financieel zijn wij kapot en geestelijk gaat het ook niet helemaal goed. Ze wonen trowuens wel in het huis waar hij met zijn exvrouw in heeft gewoond, terwijl hij zei dat hij die moest verkopen. Ook hebben ze gezegd dat mijn vriendin er niet zou gaan wonen want ze voelde zich niet op haar gemak.... je raad het al; ze wonen daar als een gezin, hebben een hond aangeschaft etc. En wij hebben niets meer, 2 huizen en geen geld meer
Iemand ideeen, graag want wij weten het niet meer.
-
Walter van V
gewoon aansprakelijk stellen toch?? daarnaast hebben zij met die afwijzingen valsheid in geschrifte gepleegd, en dat is volgens mij een misdrijf, dus daarvoor kunt u aangifte bij de plaatselijke politie doen. Zet alles helder en chronologisch op papier, en ga daarmee eens bij een jurist langs.
Hallo , wij hebben hetzelfde probleem als waar Immo over schreef op 27 februari.
Kopers laten niks van zich horen,nu afwachten of ze volgende week een borg gaan storten bij de notaris.
Zo niet, dan willen we er toch werk van maken.
Dit gaat dan via de rechtsbijstandverzekering?
We zitten al een aantal maanden te wachten tot men de financiering rond krijg.
Men is al bij een aantal banken afgewezen.
Vlg mij gaat het niks meer worden en ons huis staat al anderhalf jaar te koop.
De meeste mensen krijgen de hypotheek niet rond.
Dit hebben we nu al drie keer meegemaakt, de meeste via de Rabo.
Kopers laten niks van zich horen,nu afwachten of ze volgende week een borg gaan storten bij de notaris.
Zo niet, dan willen we er toch werk van maken.
Dit gaat dan via de rechtsbijstandverzekering?
We zitten al een aantal maanden te wachten tot men de financiering rond krijg.
Men is al bij een aantal banken afgewezen.
Vlg mij gaat het niks meer worden en ons huis staat al anderhalf jaar te koop.
De meeste mensen krijgen de hypotheek niet rond.
Dit hebben we nu al drie keer meegemaakt, de meeste via de Rabo.
Vandaag de afwijzigingen via de email van de makelaar gekregen.Die waren al van eind maart.We krijgen dit nu pas te horen en te zien.Ook is het koopcontract ontbonden.
Men wist al veel eerder dat de e.v koper het niet rond zou krijgen.
We kunnen de verkoop van ons huis wel vergeten.
Denken erover om een andere makelaar te nemen.
Maar of het zou helpen.
We hebben in bijna 2 jaar tijd 4 kijkers gehad.
Men wist al veel eerder dat de e.v koper het niet rond zou krijgen.
We kunnen de verkoop van ons huis wel vergeten.
Denken erover om een andere makelaar te nemen.
Maar of het zou helpen.
We hebben in bijna 2 jaar tijd 4 kijkers gehad.
Als de kopers niet binnen de juiste termijn de koop hebben laten ontbinden, dan heb je bij het niet nakomen van de koop toch recht op 10% van de koopsom? Dat lijkt mij niet verkeerd. OK, je hebt je huis nog niet verkocht, maar voor 10% van de verkoopprijs kun je ook wel weer een paar maaanden dubbele lasten dragen.
We kunnen alles vergeten.De afwijzigingen van de koper kregen we afgelopen donderdag via de mail binnen.We hadden gelijk moeten reageren op 19 mei.Tot zolang had koper de tijd om de hypotheek rond te krijgen. Zijn nu een paar weken verder en hadden regelmatig de makelaar gebeld.Die zei, ja hij is er nog me bezig.Jaja. Hebben de e.v koper nog een mail gstuurd,maar geen reactie meer gekregen.We willen nu kijken of we een andere makelaar kunnen nemen.
In 2 jaar tijd 4 kijkers.
Iemand enige ervaring met Nederlandse vastgoed maatschappij?
We hebben de verkoopprijs al flink verlaagd.
Zou het echt niet meer weten wat nu te doen.
In 2 jaar tijd 4 kijkers.
Iemand enige ervaring met Nederlandse vastgoed maatschappij?
We hebben de verkoopprijs al flink verlaagd.
Zou het echt niet meer weten wat nu te doen.