LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bij twijfel over de makelaar, kun je een andere nemen?

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
Renske81
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 dec 2011 22:18

Bij twijfel over de makelaar, kun je een andere nemen?

Ongelezen bericht door Renske81 »

Hoi allemaal!

Ik ben opzoek naar advies over het verkopen van mijn huis en dan met name de makelaar.
Ik heb zo mijn twijfels over onze makelaar. We hebben een kantoor ingeschakeld en inmiddels heb ik nu te maken met een 4e makelaar, ze worden allemaal overgeplaatst naar een andere stad. De verkoop van de woning is lastig omdat mijn ex er nog woont en niet weg wil. Hij zegt mee te werken maar werkt niet mee de verkoop. Door diverse dingen die zijn gebeurt heb ik mijn twijfels over de makelaar.

Mijn verhaal is lang en ingewikkeld. Een deel staat elders op het forum bij juridisch/ financieel overig: ex werkt niet mee aan verkoop huis.

Ik ben opzoek naar advies van misschien een andere makelaar die meer met gescheiden stellen te maken heeft gehad.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Bij twijfel over de makelaar, kun je een andere nemen?

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Kijk je contract er eens op na.

Normaalgesproken dien je wel een aantal echte "fouten" te kunnen aanwijzen voordat je de makelaar aan de kant kan schuiven. Twijfel is wel een beetje te vaag.

Renske81
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 dec 2011 22:18

Re: Bij twijfel over de makelaar, kun je een andere nemen?

Ongelezen bericht door Renske81 »

Het is niet zozeer een twijfel, ik voel me ook niet prettig. Helemaal niet bij de laaste werknemer die is toegewezen om het huis te verkopen.
Het verhaal is een beetje te lang om uit te leggen zoals ik al eerder zei.

Kun je nu je al een makelaar hebt er een ander bij nemen?
Zo ja hoe zit dat dan met de kosten?

Kan iemand me misschien met deze vragen helpen, of hebben mensen zelf van meerdere makelaars gebruik gemaakt?

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Bij twijfel over de makelaar, kun je een andere nemen?

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Zoals eerder gezegd
Kijk je contract er eens op na.
Het t hangt er namelijk vanaf wat je precies hebt afgesproken

Renske81
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 dec 2011 22:18

Re: Bij twijfel over de makelaar, kun je een andere nemen?

Ongelezen bericht door Renske81 »

Gaat helaas een beetje moeilijk, het is in handen van mijn ex. Ik had een kopie moeten maken, helaas (stom achteraf!) niet gedaan.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Bij twijfel over de makelaar, kun je een andere nemen?

Ongelezen bericht door kweenie »

En is het contract wel op jou naam? Want als de makelaar een overeenkomst met je ex heeft, dan zul je dat sowieso moeilijk kunnen opzeggen.

Uggs26
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 jan 2012 09:05

Re: Bij twijfel over de makelaar, kun je een andere nemen?

Ongelezen bericht door Uggs26 »

Wij zijn overgestapt van makelaar en de nieuwe makelaar heeft toen kunnen regelen dat de annuleringskosten konden worden betaalt als we bij de notaris waren geweest. wij hadden toen wel een makelaar die lleen maar huizen heel snel verkcoth en onze oude makelaar wist dat en daarom ging hij akkoord.

misschien kun je dat vragen? Want wij moesten bijna 1000 euro betalen toen we opzegden en dat hadden we echt niet ergens liggen.

gr. Tamara

Gesloten