LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] courtage +advertentie kosten
courtage +advertentie kosten
wij hadden ons huis via gratis taxatie aanbob laten taxeren maar die goeie vbo makelaar zou het huis van ons ook graag willen verkopen want hij zag het wel de woning binnen 1 a2 maand te verkopen wat hij niet wist wij hadden zo juist 2 dagen te voren een huurwoning aangeboden gekregen waar onze belangstelling ook goed zat voor die woning dus na enig everleg met die man mocht hij het proberen maar dan geheel vrijblijvend zeiden wij mijn vrouw en ik dat was zo zei hij helemaal geen probleem maar wij moesten dan alleen de gemaakte advertentie kosten en plaatsing van het bord wel betalen dat vonden wij dus ook vanzelfsprekend ook geen probleem tot hoe ver mag ik dan gaan wij spraken een prijs af van 350 euro verder heeft die man geen voorwaarden aan gesteld en ook nergens over gesproken hij vulde 1 briefje 350 euro in en het 2 briefje moesten wij hij mijn vrouw en ik dus tekenen dat deden wij ook verder heeft die goeie man het nergers over gesproken een contract of iets anders dus hij ging weg en zij ik hou jullie regelmatig op de hoogte de prijs die afgesproken was 144,500 euro die word wel verkocht zei hij en wij gingen dus al wat nieuwe spullen fornuis en koelkast uitzoeken maar wel op die voorwaarde eerst de woning verkopen en dan het spul brengen zo gezegd zo gedaan maar wij hoorden helemaal maar niks van de vbo naar 15 dagen helemaal niks gehoord te hebben heb ik de bel getrokken en vroeg aan de vbo als er geen belangstelling voor ons huis was jawel maar de prijs is wat te hoog nou heb ik gezegd laat de prijs maar zakken naar 140,00 euro maar dat ook niet nog 4dagen de vrouw werd onrustig dus naar wat gezeur heb ik gezegd wij de zaak helemaal af dus de vbo gebeld dat alles van baan was dat vond hij jammer kan ik mij wel inzien daarna hebben wij het bord terug gebracht en gevraagd om de rekening te betalen die komt later wel thuis zij hij 6 dagen later 386,75 dus dat werd direct oergemaakt.maar nu komt het bij de anulering van de spullen kwam er een idee van man op in die zaak hij had wel belangstelling voor die woning nou dat kwam goed uit maar ik wil niet meer geven dan 135,00 euro nou na enig overleg mijn vrouw ik gingen wij er mee accoord dus konden wij zaak klaar maken en verhuizing ging door het huis heeft 1maand leeg gestaan en toen heeft hij die woning weer verkocht en wel de prijs van 144,500 euro van harte gegund hoor dat was ook zijn gok maar nu komt het die nieuwe koper moest de hypoteek aanvragen toen de woging getaxeerd worden en het moest ook net zo wezen daar werd die zelfde vbo man voor aangewezen maar hij heeft daar helemaal niet naar toe geweest hij had mijn foto ,s nog wel dus, wel betaald krijgen dus dat was dubbele winst maar het moeiste was 10 dagen voor de overdracht van de woning kreeg ik de schrik van mijn leven een brief van de bvo binnen 8 dagen 3,181,17 euro betalen zo niet dan word alles geblokkeerd ik ben direct naar de notaris en die zei jij staat in je recht maar als hij de zaak blokkeert dan het wel eens lang duren maar als jij betaalt dan kun het wel terug proberen te krijgen maar alles geprobeerd al een jaar lang ik ben zelf voor de tucht commssie van vbo in Den haag geweest daar was die man vbo ook aanwezig zij hielden vol dat ik een contract had getekend en heb totaal 1 briefje van die 350,00 getekend maar dat contrac staat nergers een paraaf van ons op maar ik werd wel afgewezen dus de kosten 386,75 en de courtage van 144,500 ook hebben wij betaalt ik zou graag van u horen radar b.v.d.
Laatst gewijzigd door zwarte5 op 12 dec 2006 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: courtage +advertentie kosten
Hoi zwarte5,
Het is een heel verhaal en heel moeilijk te lezen. Misschien makkelijk als je punten en komma's gaat gebruiken. Nu is het niet te begrijpen.
Het is een heel verhaal en heel moeilijk te lezen. Misschien makkelijk als je punten en komma's gaat gebruiken. Nu is het niet te begrijpen.
Hij krijgt een normale courtage rekening omdat de woning in de nawerking van de inspanningen van de vbo verkopend makelaar zou zijn verkocht. Dit is normaal wel geoorloofd maar als je geen normale courtage afspraak en verkoop overeenkomst met zo'n makelaar hebt getekend dan heeft dat ook nergens gestaan, ben je het niet overeengekomen en hoef je het dus ook niet te betalen.
Laat de vbo-er maar een verkoopopdracht overleggen aan jou en de notaris waarin jouw handtekening staat en wordt genoemd dat wanneer jij het binnen 6 mnd na beeindigen van de overeenkomst verkoopt je ook courtage verschuldigd bent..
Laat de vbo-er maar een verkoopopdracht overleggen aan jou en de notaris waarin jouw handtekening staat en wordt genoemd dat wanneer jij het binnen 6 mnd na beeindigen van de overeenkomst verkoopt je ook courtage verschuldigd bent..
hallo radar ,even een antwoord op mijn brief hij is niet goed lees baar ik zou hem daarom ook graag laten verwijderen dan probeer i k het wel weer opnieuw als ik wat meer tijd heb. b.v.d. zwarte5
ik wil het volgende kwijt over makelaars; al ruim 20 maanden staat mijn huis in limburg te koop via een plaatselijke makelaar maar met zowat geen resultaat, de prijs is al naar beneden gegaan van 180000 naar 16000 en dat is 9000 lager dan wat de gemeente 3 jaar geleden heeft geschat voor de onroerend goed belasting. Nu lees ik dat de huizenprijzen flink zijn gestegen en vraag ik me af waarop dat gebaseerd is. Met mijn huis is niks mis mee, heeft een luxe badkamer en 5 slaapkamers, is een hoekhuis en ligt op een rustig woonerf, met 2 eigen parkeerplaatsen. De advertenties via de makelaar heb ik reeds stop gezet omdat die rekening inmiddels is opgelopen tot ruim 1300€ en ik er geen enkel resultaat van gezien heb, (9 kijkers op 20 maanden vind ik wel heel erg magertjes). Ondertussen heb ik mijn nieuwe woning in Belgie betrokken maar zit nu wel met dubbele lasten en financieel begint dit wel erg nijpend te worden en de bank zegt dat eind februari mijn huis onder de hamer gaat en ik dan maar moet zien wat het opbrengt, met alle financiele gevolgen vandien.
Zelf heb ik de woning al sinds 1 maand via internet aangeboden maar ook dat heeft weinig resultaat tot nu toe.
Ieder goed advies is mij welkom.
groetjes, Mathieu
Zelf heb ik de woning al sinds 1 maand via internet aangeboden maar ook dat heeft weinig resultaat tot nu toe.
Ieder goed advies is mij welkom.
groetjes, Mathieu
Zoals al eerder is vermeld, Hoeft u alleen te betalen als er een contract getekend is. Deze zal dan ook op aanvraag getoont dienen te worden.
Betefd de woning in Limburg die nog niet verkocht is kan ik alleen maar zeggen, de ene wooning is sneller verkocht dan de andere en in uw geval domme pech. wel kan ik u adviseren plaats eventueen zelf uw woning op Marktplaats.nl, Dimo.nl hiervoor moet betaald worden. Of op gratis sites zoals Makelaarshulp.nl. Wel even oplettenen de voorwaarde lezen. Bij sommige sites moet men achteraf toch nog voor de dienst betalen. Bij makelaarshulp.nl sta je zonderkosten of verplichtingen op.
mvg
JB te B
Betefd de woning in Limburg die nog niet verkocht is kan ik alleen maar zeggen, de ene wooning is sneller verkocht dan de andere en in uw geval domme pech. wel kan ik u adviseren plaats eventueen zelf uw woning op Marktplaats.nl, Dimo.nl hiervoor moet betaald worden. Of op gratis sites zoals Makelaarshulp.nl. Wel even oplettenen de voorwaarde lezen. Bij sommige sites moet men achteraf toch nog voor de dienst betalen. Bij makelaarshulp.nl sta je zonderkosten of verplichtingen op.
mvg
JB te B
Mathieu
Als je huis geveild gaat worden, dan komen er alleen handelaren op af.
Dus kortom; je hebt een groot probleem !
Zak met je prijs, en zorg dat je huis neutraal en ruim is.
Als je met een goede aktieve NVM makelaar samenwerkt, moet het lukken
Succes.
Als je huis geveild gaat worden, dan komen er alleen handelaren op af.
Dus kortom; je hebt een groot probleem !
Zak met je prijs, en zorg dat je huis neutraal en ruim is.
Als je met een goede aktieve NVM makelaar samenwerkt, moet het lukken
Succes.
mathieu,
Is er nooit iemand geweest die verteld heeft dat het kopen van een huis gevaren met zich mee brengt als je eigen huis nog niet verkocht is.
Ik werd er door meerdere makelaars en een finacieel adviseur op gewezen dat ik op die manieer een molensteen om mijn nek zou krijgen.
Jammer genoeg komt voor jou deze waarschuwing te laat.
Is er nooit iemand geweest die verteld heeft dat het kopen van een huis gevaren met zich mee brengt als je eigen huis nog niet verkocht is.
Ik werd er door meerdere makelaars en een finacieel adviseur op gewezen dat ik op die manieer een molensteen om mijn nek zou krijgen.
Jammer genoeg komt voor jou deze waarschuwing te laat.