LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] de Kopersmakelaar

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
RebeccaGR

de Kopersmakelaar

Ongelezen bericht door RebeccaGR »

wij zijn op zoek naar een koophuis. Nu zijn we via DIMO op de site van de kopersmakelaar gekomen. De uitleg die zij geven over de onderhandelingen klinkt mij plausibel in de oren, maar eerlijk is eerlijk,
ik heb geen ervaring met onderlingen van makelaars.

Wie kan mij zijn/haar ervaringen vertellen over de Kopersmakelaar.
Bij voorbaat mijn dank voor jullie inbreng.

Quark

Re: de Kopersmakelaar

Ongelezen bericht door Quark »

Word lid van vereniging eigen huis, kost niet veel maar heeft een schat aan informatie, en je kan telefonisch advies krijgen.

aankoopmakelaar

Ongelezen bericht door aankoopmakelaar »

.
Laatst gewijzigd door aankoopmakelaar op 16 nov 2009 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Immo

Ongelezen bericht door Immo »

Waarom in zee gaan met een makelaar die 10-25% van het verschil wil tussen vraagprijs en koopsom?
Omdat dit voor de makelaar een stimulans is om zo veel mogelijk af te onderhandelen. U mag dan misschien voor 1500 euro zoveel mogelijk af onderhandelen, veel makelaars hanteren een standaard courtage of een percentage van de aankoopsom. Het zal hen dan een worst wezen hoeveel er af onderhandeld wordt, liever zien zij de deal gesloten.
Zelf werken wij ook prestatiegericht, dus een percentage van wat afonderhandeld wordt. Nagenoeg alle clienten waarvoor wij onderhandelen vinden dit een prima systeem. En soms blijft ook bij ons de teller steken op 1500 euro, geen enkel probleem.

aankoopmakelaar

Ongelezen bericht door aankoopmakelaar »

.
Laatst gewijzigd door aankoopmakelaar op 16 nov 2009 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Immo

Het gaat er inderdaad om dat je als makelaar ethisch en onafhankelijk gedraagt, of je nu aankoop, verkoop of beiden doet. Zorg altijd dat je je clienten en degenen waarmee je zaken doet recht in de ogen kunt blijven kijken, en dat je hen behandelt zoals je dat zelf graag zou zien. Mijn ervaring is dat, wanneer je je werk naar behoren doe, de hoogte van de courtage in veel gevallen niet het belangrijkste item is. Uit meerdere fora betreffende de makelaardij schijnt netjes handelen niet altijd mogelijk te kunnen zijn.

Immo

Lidmaatschap van een brancheorganisatie is geen enkele garantie voor eerlijk en open handelen.

Bosjesman

Ongelezen bericht door Bosjesman »

@ Immo:

:lol:

(en hoeveel NVMérs willen je het tegendeel laten geloven?)

Gesloten