LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] een bod op een huis niet doorgeven

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
lisaXX
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 jun 2005 21:28

een bod op een huis niet doorgeven

Ongelezen bericht door lisaXX »

IS dit tegen woordig normaal.
We hebben ons huis 2 jaar te koop staan bij dezelfde makelaar.
Nu sinds 1 week bij een andere makelaar.
Nu in 1 week een redelijk bod gehad, wat blijkt die zelfde mensen hebben een jaar eerder al geboden maar kregen geen reactie van de makelaar.
Logisch wij wisten hier absoluut niets van.
Ze boden 15.000 onder de koopprijs dus mag je toch wel serieus nemen als makelaar.
Wie heeft zoiets ook meegemaakt?

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: een bod op een huis niet doorgeven

Ongelezen bericht door Xpert »

Ik zou de eerste makelaar hierop aanspreken.

Ik weet niet of je intrekkingskosten hebt betaald. Mogelijk kan je deze dan verhalen op gond van dat de makelaar zijn werk niet goed gedaan heeft.

Zijn de eerste en tweede makelaar bij een of andere makelaarsorganisatie aangesloten?

lisaXX
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 jun 2005 21:28

Re: een bod op een huis niet doorgeven

Ongelezen bericht door lisaXX »

Eerste NVM tweede niet.

Is het mogelijk het te verhalen??

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: een bod op een huis niet doorgeven

Ongelezen bericht door Xpert »

Ik zou de eerste makelaar met het verhaal confronteren.

Als je intrekkingskosten hebt gemaakt kan je deze misschien terugvragen. Gemaakte advertentiekosten niet.

Wanneer hij weigert de kosten terug te betalen kan je dreigen de tuchtcommissie van de NVM een oordeel te laten vellen. Wel moet je dan kunnen aantonen dat de bieder bij de eerste makelaar inderdaad dat bod heeft gedaan. Is dat alleen mondeling geweest dat wordt dat moeilijk aantonen. Dan moet je je de kosten van een procedure besparen.

mamavan2
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 feb 2005 17:34

Re: een bod op een huis niet doorgeven

Ongelezen bericht door mamavan2 »

In een dorp in de Randstad stond een heel oude woning te koop. Enkel steens wc buiten etc. de vraagprijs was toen Hfl. 350.000,--. De lokale makelaar (nergens bij aangesloten) liet het ons zien en probeerde de verkoop snel te sluiten door te melden dat er nog 2 gegadigden waren. (Die andere partijen zijn kennissen en die wisten nog meer te vertellen) Wij hebben een technisch rapport/taxatie laten maken en die makelaar kwam met een reeele prijsniveau van Hfl. 195.000. Toen ik met dit serieuze bod bij de makelaar kwam, werd ik hatelijk uitgelachen en vertelde hij me dat de andere partijen al tegen elkaar aan het opbieden waren en dat ze al rond de Hfl. 600.000 was en dat als ik een bod van Hfl. 450.000 zou doen dat het huis van mij was. Anders moest ik maar het kantoor verlaten en pas terugkomen met een reeel bod. Hij zou zelfs geen contact opnemen met de verkopende partij (man van 95 die naar het bejaardenhuis zou gaan en het huis werd door de zoon verkocht -erfenis bij leven-). Daar ging zijn courtage...
De andere partijen waren locale winkeliers wiens kinderen gingen trouwen en ze wilden ze helpen met het vinden van een huis... Alleen gingen ze met elkaar trouwen. Dus het verhaal van de makelaar klopte niet.... De andere partijen waren dus niet aanwezig en eentje had een bod van Hfl. 250.000 gedaan.. Deze woning had een verbouwing nodig die rond de Hfl. 200.000 zou gaan kosten (verbouwing achterzijde uitbouw, nieuwe keuken, wc, badkamer, een nieuwe trap naar boven, het geheel isoleren van de woning, plaatsen dubbelglas, het plaatsen van een nieuwe groepenkast (was 1 groep) volledige nieuwe riolering, electrische bedrading en ga zo maar door... Oh ja, op de bovenverdieping was geen verwarming alleen een electrisch kacheltje. Er moest dus ook een nieuwe verwarming en cv ketel komen. Ook moest er asbest uit de achtertuin verwijderd worden...)

Raar maar waar, de woning is verkocht tegen een topprijs aan een ander stel... Nu na 5 jaar staat de woning weer te koop.... En nee we hebben nu geen interesse meer wij gaan naar de andere kant van het land verhuizen...

hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Re: een bod op een huis niet doorgeven

Ongelezen bericht door hera »

Ja, en... het is toch wat de gek er voor geeft. Als jullie makelaar zegt dat het maar 195 waard is en er is al 250 geboden, dan vis je toch achter het net.

Maar het is niet netjes (en het hoort ook niet) dat een makelaar biedingen zou doorgeven (die dan ook nog eens niet kloppen...).

Waarschijnlijk vangen de kopers van toen hun investering niet meer terug, maar dat is hun pakkie an..

Desiderius
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 apr 2006 23:06

Re: een bod op een huis niet doorgeven

Ongelezen bericht door Desiderius »

Een belachelijk laag bod hoeft een makelaar niet door te geven. 15.000 euro lager is best redelijk dus had hij best mogen bespreken.

Hebben die mensen wel eerder een bod uitgebracht? Kunnen ze dat bewijzen of hebben ze mooie blauwe ogen? Geloof me, niet iedereen is te vertrouwen hoor!!

Gesloten