LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] een NVM makelaar geeft geen garantie!!

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
D85

een NVM makelaar geeft geen garantie!!

Ongelezen bericht door D85 »

Iedereen kent de advertentie wel; een huis kopen? neem een NVM aankoopmakelaar!

Nou, zo gezegt, zo gedaan.
Wij een NVM aankoopmakelaar en onze zoektocht kon beginnen.
Mooi huis gezien, bod op gedaan, bod geaccepteerd! Yes!
Er werd een bouwtechnies onderzoek verricht, alles goed. NVM makelaar zegt; die rekening laten we bij de notaris passeren.
Vervolgens wordt er een taxatierapport gemaakt, ook deze rekening zou bij de notaris worden gepasseerd. Erg fijn, scheelt toch weer €1000.-.

Nou eindelijk konden we naar de notaris. Alles getekend en wij in bezit van ons nieuwe huis.

Tot zover alles goed, toch?

Wonen we er net 3 weken, krijgen wij een rekening van het bouwtechnies onderzoek en het taxatierapport.. :? Hmm.. zou toch verrekend zijn in de hypotheek?
Wij beide partijen gebeld en nee hoor, niks vererekend..
Wij proberen te bellen en te bellen naar de NVM aankoopmakelaar.
Geen gehoor. Hmm. toch maar eens verder kijken.
En wat blijkt; makelaar failliet!!!!! 4 dagen na het passeren van de notaris. :evil:

NVM gebeld, wat moeten we nu? Ja rekeningen moeten betaald worden begrijpen wij ook wel, maar ik geef de aankoopmakelaar mijn vertrouwen dat alles verrekend wordt en we worden gewoon genaaid. Het antwoord van de NVM; 'helaas mevrouw er is niks wat we kunnen doen u moet gewoon betalen.' nogmaals dat snap ik ook wel!

Dus de slogan; huis kopen? neem een NVM aankoopmakelaar!
Antwoord; doe dat maar niet! NVM kan of wil niks voor je doen als er problemen ontstaan!

Rense

Re: een NVM makelaar geeft geen garantie!!

Ongelezen bericht door Rense »

Ik zie het probleem niet helemaal.

Nota moet voldaan worden, linksom of rechtsom.

Als de nota's niet bij de notaris zijn voldaan heb je de bedragen overgehouden bij het passeren van de akte en zijn de gelden dus naar je eigen rekening overgemaakt. Je kan ze dan toch gewoon zelf betalen.

Indien er geen gelden over zijn bij de notaris heeft de hypotheekadviseur er geen rekening mee gehouden in zijn berekening.
Heb je de bedragen wel aan hem doorgegeven?

Gewoon betalen en probleem opgelost toch....

Miss M

Ongelezen bericht door Miss M »

Wij hebben hetzelfde gehad, taxatie en een aantal andere zaken zou via de notaris verrekend worden. Is echter niet gebeurd. Het geld hebben we zoals de vorige persoon zegt, echter gewoon overgemaakt gekregen, zodat we het zelf moesten overmaken. We hadden het achteraf kunnen weten, want voor de overdracht kregen we een specificatie toegestuurd, waar deze zaken niet op stonden. We hebben zelf niet goed gekeken, omdat we ervanuit gingen dat het geregeld was. Tja, het moet toch betaald worden, of het nou linksom of rechtsom gaat. Je moet het dus zelf ook in de gaten houden: jij bent opdrachgever van de taxatie en de keuring.

D85

nogmaals, ik weet dat ik moet betalen, daar gaat het mij niet om.
Beide partijen hebben recht op hun geld, ik heb ze ook al gebeld en heb ook betalingsafspraken met ze gemaakt.

Het gaat mij meer op het principe.
Ik ben daar nu ook over ingesprek met een jurist en die zegt ook dat ik het er zeker niet bij moet laten zitten. Ik heb me makelaar genoeg moeten betalen voor zijn werk, wat achteraf niet volgens afspraak is gebeurt.

Nogmaals dat we moeten betalen is zeer logisch het gaat om het principe.

Rense

Die jurist moet je gelijk zelf een proces aandoen!

Die is alleen maar uit op het vullen van zijn eigen zakken!

Hoe wil je procederen tegen een failliete makelaar?

D85

wie heeft het over procederen????
Hij is failliet en ik heb niks op hem te vorderen dus!!
Gelukkig hoeft die jurist niet zijn zakken te vullen... soms ken je gewoon wat mensen

Rense

Ga dan lekker een principiële discussie voeren met jou jurist, en vraag je af wat je allemaal wel niet had kunnen claimen. En hoeveel je daar aan over had gehouden. Ben je toch weer een middag onder de pannen.

Verder gewoon betalen en vergeten.

Betalen moet je toch en een makelaar is niet verantwoordelijk voor jou betalingen.

Kansloze missie dus

Succes

D85

goed! houdoe

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je een makelaar uitzoekt die zo snel hierna failliet is gegaan heeft U niet de beste gekozen.

Als later blijkt dat er verborgen gebreken zijn die niet door hem gevonden zijn word het lastig iets te claimen.

Dus naast NVM ook kijken hoeveel omzet en er te koop staat.
Vooral nu de markt lastiger word zullen er vele sneuvelen.

aankoopmakelaar

Ongelezen bericht door aankoopmakelaar »

.
Laatst gewijzigd door aankoopmakelaar op 16 nov 2009 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De meeste aankoop makelaars kijken verder dan de prijs.
Ik vind een blik in natte kruipruimte en andere zwakke bekende plekken normaal, en bij gevonden dingen zal de prijs flink onder druk komen.

Er zijn zowel verkoop als aankoop die wel een garantie certificaat bieden.
Als je bij de aankoop makelaar ook de hypotheek doet is deze vaak goedkoper of soms zelfs gratis.

Elke makelaar bepaalde zelf wat hij wel en niet doet dus ik zou U niet vragen gezien Uw antwoord.
Een aankoop makelaar heeft minder zorgen en kosten dan de verkopende dus mag je best iets meer doen om meer aankopen te krijgen en je hypotheek adviseur kan dan ook extra verdienen.

Vele adviezen gaan naar de goedkoopste of slimste en in dit soort gevallen is de kans op voor niets een offerte te maken stukken kleiner!

Ook zitten vele na aankoop met huidige woning en na succes zullen ze je eerder een opdracht gunnen.

Gesloten