LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] fout makelaar????

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
ikke 1974
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jan 2009 21:44

fout makelaar????

Ongelezen bericht door ikke 1974 »

woning gekocht met ruime tuin op aandringen en advies van de makelaar een klein deel van de tuin door verkocht aan de buren deze hadden hier erge interesse in
na inmeten van het kadaster blijkt dat er een deel van het perceel dat wij verkocht heb niet bij ons hoorde maar van de achterburen of te wel erfgrens niet juist
ook de koper is in de veronderstelling dat de kavel groter is wat hij gekocht zal hebben en wil graag betalen maar weet niet aan wie.
ik weet dat ik een onderzoekplicht heb maar dit was onmogelijk omdat nu blijkt dat niemand wist waar de uiteindelijk grens van onze tuin lag want op de tekening van kadaster lijkt de sitautie exact hetzelfde als in het veld alleen 40m2 minder.
nu de vraag waar ik voor het verschil van circa 3000euro dat ik nu mis loop bij aan moet kloppen kan de makelaar fout zijn geweest ??
want na diverse telefoontjes van mij word er nu gemeld dat hij zijn advocaat er wel op zal zetten
Laatst gewijzigd door ikke 1974 op 11 jan 2009 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.

bdi
Berichten: 135
Lid geworden op: 09 mar 2008 19:52

Re: fout makelaar????

Ongelezen bericht door bdi »

Kan me zo voorstellen dat de makelaar een apart spelletje speelt door eerst een koop te entamineren en vervolgens niet weet waar de daadwerkelijke kavelgrenzen liggen. Makelaar zal het wel bij zijn beroepsaansprakelijkheidsverzekering parkeren en die hebben maar een doelcen dat is de kans op uitbetaling van de schade zo klein mogelijk te houden. De kans dat de makelaar spontaan je gaat vertellen hoe de vork in de steel zit, is denk ik erg klein geworden.

Juridisch advies inwinnen en je dan afvragen of het bedrag het waard is om je gelijk (tegen kosten te halen).
Laatst gewijzigd door bdi op 12 jan 2009 13:30, 2 keer totaal gewijzigd.

Tijger van Maleisië
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jan 2009 18:35

Re: fout makelaar????

Ongelezen bericht door Tijger van Maleisië »

ikke 1974 Als je eens begint met de tekst te INTERPUNGEREN dan wordt alles veel leesbaarder en dan loop je de kans dat wij er iets van begrijpen.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: fout makelaar????

Ongelezen bericht door D1RK »

Als er duidelijk maten in koopcontact stonden of duidelijke tekening zou je kunnen winnen.

Alleen mondeling is tekort.
Een vage we willen stukje verkopen is niet rechtsgeldig.

U had of de te verkopen of de overblijvende breedte moeten hebben op papier.

Een paal of boom is niet voldoende tenzij die duidelijk was aangegeven en ook genoteerd werd.

Controleer altijd of alles wat ze beloofde ook op papier staat.

Gesloten