LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gedupeerd en flink in de schulden

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
xena2000

gedupeerd en flink in de schulden

Ongelezen bericht door xena2000 »

hoi
wij zijn gedupeerd doorr f.makelaars noord brabant
wij hadden plannen om te verhuizen van brabant naar limburg daar daar hadden we een leuk huisje gezien en dus hebben we ons laten infomeren door een taxateur die ons eigenhuis kwam bezigen
maar toen hebben we nog 1 taxateur laten komen maar die had ons huis hogere schatingen gegeven en dus werden we naar een advieseur toe gewezen dat was erg fijn en hebben ons laten infomeren en onze wensen op laten schrijven. zij zag al gelijk dat het allemaal kon het was allemaal geen probleem je krijgt lage rente blablabla en geen dubble lasten nouja mooi de acte was op gestuurt en hadden in middels dat andere huis al gekocht met het teken van het contract zij ze het goeie nieuws en slechte nieuws wij zijden begin maar met het slechte nieuws
en dat was dat we 2500 euro verbouwings kosten had geregelt we hadden 10.000 gevraagt en 50.000 overbruggings kriedit enz. maarja dat was geen probleem
maar na 2 maanden kregen we dubble hypotheek wat niet afgesproken was en we hebben gebelt hoe dat kan mijn vriend is op dit momend alleen verdiender en die had 2 hypotheken op zijn naam met zijn inkomen dat kan dus nooit maar ze zij dat het maar 1 maand was en zij dus bellen met de r.bank en die wilde met ons geen zaken meer doen en van aug 2004 tot mei 2005 hebben we met dubble lasten gezeten, tja wij hebben eigelijk geen verstand van hypotheken en we laten ons dus echt infomeren
en vind het zo erg dat wij machteloos zijn we hebben niks op papier en ik zou zo graag iets willen doen maar wat?
advertentie zetten er moet iets zijn waar adviseurs bij aangesloten zijn maar mischien weet iemand dit en zou me in iedergeval verder kunnen helpen voordat er nog meer slachtoffers vallen en ik geloof best dat er goeie makelaars zijn maar wij hebben net de verkeerden tja

we hebben die maanden echt rotgevoel gehad hier over was nog zwanger in die perioden en het ging zeker niet goed onze reltie liep ook niet zo als het moet je moet bij iedereen geld lenen om het te overbruggen geen 1e bank die ons hielp ze lieten ons echt in de grond zakken maar is de contract stond niet in dat we dubble lasten zouden krijgen wand dan waren we hier nooit aan begonnen
groetjes xena

xena2000

Re: gedupeerd en flink in de schulden

Ongelezen bericht door xena2000 »

wij hebben in middels zelf iemand gevonden via marktplaats die intresse had in ons huis , 4 mei id de overdracht en we hebben al de notaris kosten van de makelaar de makelaar heeft ons huis voor minder verkocht en dus moeten we 4000 euro bij betalen wat ook niet afgesproken was. voor paar advertentie,s en de rest wat ze niet gedaan hebben wil bij deze makelaar f. gilze rijen ff beklagen dat ze echt schoften zijn dat ze misbruik maken van het feid dat wij er geen verstand van hebben en dat ze misbruik maken van de goedheid van mensen zijn er nog meer die door dit bedrijf opgelicht zijn zau graag met die mensen onze ervaringen delen, :(
er moet vorgjaar een wet ingevoert zijn dat gedupeerden de advieseurs en makelaars vereniging kunnen beklachten

groeneveld

Re: gedupeerd en flink in de schulden

Ongelezen bericht door groeneveld »

Tja, maar tegen zoveel domheid kan niemand je beschermen.

Natuurlijk heeft/houdt U twee hypotheken als U eigenaar bent van beide woningen. De hypotheek van de vorige woning wordt altijd pas afgelost als deze verkocht is. Hoe had U anders zelf gedacht deze hypotheek af te lossen. U dacht toch niet dat ze uw deze hypotheek gewoon kwijtscholden of even stil zetten zodat U geen premie hoefde te betalen?

U had zich duidelijk veel beter moeten laten inlichten, voorts ga ik er van uit dat U sommige dingen gewoon niet onthouden hebt. Werkelijk geen enkele adviseur zal U vertellen dat uw tweede hypotheek zal komen te vervallen bij de aankoop van een andere woning. Ook zullen ze U geen garantie hebben gegeven wat dit huis zou opbrengen. Spijtig om te zeggen, maar U heeft zelf erg veel foute conclusies getrokken!

Gast

Re: gedupeerd en flink in de schulden

Ongelezen bericht door Gast »

oja en als de tandarts tegen u zegt dat u 2 nieuwe kronen nodig heeft gaat u er toch van uit dat het nodig is of niet dan en natuurlijk weet ik dat er aan 2 hypotheken verbonden zijn maar daar was over gesproken en als er 1 dom is bent u dat zelf en natuurlijk weet ik dat het niet krijd gescholden word dombo maar het zijn allemaal oplichters en vooral als je er geen verstand van hebt ga je toch naar een adveseur die er wel verstand van heeft

Gast

Re: gedupeerd en flink in de schulden

Ongelezen bericht door Gast »

Het is te hopen dat je ooit een keer verstand krijgt m.b.t schrijven en zinnen bouwen.
Krijd gescholden?
Adveseur?

Je hebt een fout gemaakt en daar moet je van leren! Zo simpel is dat.
Maar als jij begint te blaten dat het ALLEMAAL oplichters zijn, vraag ik mij af waar en hoe jij in het leven staat. :shock:

Gast

Re: gedupeerd en flink in de schulden

Ongelezen bericht door Gast »

Het is toch logisch als je twee huizen hebt met een hypotheekschuld op allebei de huizen, dat je twee keer moet betalen?

Gast

Re: gedupeerd en flink in de schulden

Ongelezen bericht door Gast »

jonge wat wordt er zo vel gereageerd zijn jullie allemaal Adveseur
of hebben jullie er allemaal verstand van. ik denk dat ik het verkeert geformuleerd heb en jah heb me school helaas niet afgemaakt
maar vind het wel erg dat als je verhaal kwijd wil dat ze zo uit de hoek komen

bedankt voor de fijne reactie,s :cry:

Gast

Re: gedupeerd en flink in de schulden

Ongelezen bericht door Gast »

Dat je je school niet hebt afgemaakt kan mij niet zoveel schelen, het verhaal is wel te lezen.

Maar nogmaals: vind je het zelf niet logisch dat als je twee huzien hebt je ook twee hypotheekschulden hebt dus twee keer de hypohteeklasten moet betalen?

Gast

Re: gedupeerd en flink in de schulden

Ongelezen bericht door Gast »

Xena heb je nog wat over van de overwaarde. Investeer dat eens in een cursus Nederlands. Mijn dochter van 3 heeft meer verstand van de Nederlandse taal.

Alessi

Re: gedupeerd en flink in de schulden

Ongelezen bericht door Alessi »

***** Xena, wat ben jij dom.
Makkelijk he, altijd iemand anders de schuld geven van je eigen onkunde.

deric
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 mar 2005 23:22

Re: gedupeerd en flink in de schulden

Ongelezen bericht door deric »

***** wat is dit voor een gescheld. Ook al heb je niet je school afgemaakt wat dan nog. Als je als mens geen verstand hebt van zaken, en je schakelt een adviseur in en die behartigd je zaken, dan vertrouw je erop dat alles goed gaat.

Ik heb zelf op de afdeling hypotheken gewerkt en ik snap heus wel dat alles wat met een huis kopen verschrikkelijk ingewikkeld is.
Heel veel mensen snappen het verhaal van twee huizen en de overbrugging niet.

Zelf hebben ze het bij mij ook verkeerd gedaan. Dit omdat de verkoop van mijn huis nog geen week later werd verkocht. Ik heb toen vermeld dat ik de overbrugging niet wilde gebruiken omdat dat toch wel goed kwam. Helaas hebben ze de overbrugging wel ingeschakeld en daar kwamen we pas een paar maanden later achter.
Ook hebben ze mijn hypotheek niet helemaal goed geregeld.
En dat waren nog wel mijn collega adviseurs.

Joh in dit wereldje draait alles om geld en afsluiten, maar aan de consequenties word helaas niet altijd bij stil gestaan.

Ik zal als ik jou was lid worden van Vereniging van eigenaars of ergens anders raad vragen, want hier word je echt niet wijzer.

Succes.

ajvdbrug
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 apr 2004 16:25

Re: gedupeerd en flink in de schulden

Ongelezen bericht door ajvdbrug »

Kijk eens op site www.allesin1koop.nl, een non profit belangenvereniging
de BVVH biedt een heel pakket aan, alles inclusief.

FlipKaneel
Berichten: 276
Lid geworden op: 24 sep 2005 23:47

Re: gedupeerd en flink in de schulden

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

Eh Deric,

Kun je mij vertellen hoe je de verkoop van een huis verkoopt????

En wat heb je op die afdeling hypotheken gedaan? Als ik op jouw taalgebruik en zinsbouw afga schat ik in dat je de dossiers mocht opzoeken. Ben je toevallig familie van Xena. Een hele familie van drop-outs :D

peetjepeet
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 sep 2005 15:05

Re: gedupeerd en flink in de schulden

Ongelezen bericht door peetjepeet »

wat ik niet begrijp, jullie hadden toch een overbruggingskrediet geregeld ?je zet toch ergens je handtekening onder en dan weet je toch zeker dat je dat overbruggingskrediet doorgaat?

Hoezo worden jullie doorverwezen naar een adviseur omdat je huis hoger getaxeerd wordt?

Ik snap ook niet waarom de makelaar hier de schuld van krijgt! Die adviseuse heeft jullie niet goed ingelicht, of wel en heeft ze alleen over de mogelijkheid van een overbruggingskrediet gesproken?(aangezien jullie niks ondertekend hebben)

En over de makelaar: je krijgt vantevoren de algemene voorwaarden, de overeenkomst dat die makelaar jullie huis verkoopt en welke kosten erbij komen als die makelaar jullie huis een jaar lang in de verkoop heeft staan en vervolgens minimaal 1 keer in de maand 1 advertentie plaats, kost dat geld ja!

Wat ik niet begrijp is dat je je er niet een beetje in verdiept hebt zo moeilijk is het nou ook weer niet. je verkoopt geen fiets!

Gesloten