Wij hebben een bindend advies laten maken door de Geschillencommissie inzake het in rekening brengen van een hoog courtage na intrekking van de verkoop van een woning. De NVM makelaar van Groeningen Makelaardij te Hoofddorp heeft een percentage genomen van de vraagprijs t.w.v. van Euro 915,75 voor 3 bezoekers. Alle advertentie kosten zijn wel betaald, maar deze intrekkingskosten vonden wij absurd. Ook is hij nog steeds in het bezit van onze sleutels van ons huis, terwijl wij deze meerdere malen hebben teruggevraagd. '
NVM makelaar verwijst ook naar NVM voorwaarden van 2000 in plaats van de nieuwe van 2006. Nu stelt de Geschillencommissie ons in het ongelijk. Onbegrijpelijk.
Heeft iemand een soortgelijk iets meegemaakt.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geschillencommissie Makelaardij
-
Re: Geschillencommissie Makelaardij
Heb je de nota wel betaald.
Mogelijk worden de sleutels achtergehouden omdat je de nota nog niet betaald hebt.
Je kan e.e.a. wel absurd vinden, maar contract is toch contract!!!
Beter opletten wat je ondertekend. Net zoals al die mensen die hypotheekoffertes en verzekeringsoffertes zonder te lezen zomaar ondertekenen.
Kwestie van pech lijkt mij. De makelaar staat in zijn recht.
Mogelijk worden de sleutels achtergehouden omdat je de nota nog niet betaald hebt.
Beter opletten wat je ondertekend. Net zoals al die mensen die hypotheekoffertes en verzekeringsoffertes zonder te lezen zomaar ondertekenen.
Ja, de nota is betaald voor een gedeelte rechtstreeks aan de makelaar en het restant van de intrekkingskosten is naar de Geschillencommissie van de NVM overgemaakt, anders nemen ze de zaak niet eens in handen. Makelaar heeft niet conform de NVM een intrekkingsrekening gestuurd.
-
hypotheekadviseurs
Geplaatst op 17 Dec 2008 23:59 door hypotheekadviseurs
--------------------------------------------------------------------------------
Voor het zover komt dat de rechter zich daarover moet uitspreken, zou die makelaar zich eens hebben kunnen afvragen hoeveel hij te winnen heeft met zijn eventuele geldelijk gelijk óf hoeveel hij gewonnen zou hebben door eens zijn beroepsimago op te vijzelen. Ik zou altijd voor dat laatste kiezen wanneer ik makelaar in deze tijd geworden was.
Het imago van de Nederlandse makelaar is zéér slecht te noemen in de wandelgangen van onze huidige maatschappij.
Geplaatst op 17 Dec 2008 23:59 door hypotheekadviseurs
--------------------------------------------------------------------------------
Het recht hebben of ook krijgen hangt van de rechterlijke interpretatie van het contract af.Heb je de nota wel betaald.
Voor het zover komt dat de rechter zich daarover moet uitspreken, zou die makelaar zich eens hebben kunnen afvragen hoeveel hij te winnen heeft met zijn eventuele geldelijk gelijk óf hoeveel hij gewonnen zou hebben door eens zijn beroepsimago op te vijzelen. Ik zou altijd voor dat laatste kiezen wanneer ik makelaar in deze tijd geworden was.
Het imago van de Nederlandse makelaar is zéér slecht te noemen in de wandelgangen van onze huidige maatschappij.