LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huis uit de verkoop halen

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
Sduck

Huis uit de verkoop halen

Ongelezen bericht door Sduck »

Hallo,
wie heeft ervaring met het volgende en weet hoe dit loopt/werkt:
Ik en mijn ex hebben het huis te koop gehad via een makelaar, nu heb ik besloten om het huis zelf te kopen, dus hebben we het huis uit de verkoop gehaald. De makelaar heeft zijn vergoeding gekregen welke bij annulering bekend was. Nu is mijn vraag als ik mijn ex. Uitkoop, kan ik dan ook nog opnieuw een factuur verwachten van de makelaar voor courtage e.d. ?
Iemand ervaring hiermee of weet hoe dit werkt?

Groet,

Simon.

tenormin

Re: Huis uit de verkoop halen

Ongelezen bericht door tenormin »

Sduck

Ongelezen bericht door Sduck »

Dank je voor je reply!

Maar mijn vraag is hoe de makelaar hier mee omgaat, iemand ervaring hiermee?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Daar heeft je oude verkoopmakelaar toch niks meer mee te maken? Als jullie het uit de verkoop hebben gehaald, en hem de overeengekomen vergoeding voor annulering van de verkoop-opdracht hebben betaald, is de overeenkomst in samenspraak en zoals vooraf afgesproken afgehandeld, en dus zijn jullie van elkaar af.

Wat een eventuele aankoopmakelaar aan kosten in rekening brengt, mocht jij of je ex daarvan gebruik maken, is iets compleet anders. Nergens staat in een wet dat een aankoop of verkoop via een makelaar moet gaan, dus dat zouden jullie ook zelf onderling kunnen regelen. Zeg met een voorbeeld koopcontract van de NVM of Eigen Huis. Enkel het passeren van de akte moet via een notaris, omdat het om een registergoed gaat, wat jij en ik niet zo even kunnen registeren bij het Kadaster etc.

Maar het gaat om veel geld en verantwoordelijkheid, dus je zou daarvoor een makelaar in de arm kunnen nemen. (zou ik denk ik wel doen, maar dat terzijde) Als er geen grote problemen zijn, kan je dit voor een vast bedrag laten doen, dat is een kwestie van onderhandelen lijkt me.

Gesloten