LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] huis verkopen

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
esjanna

huis verkopen

Ongelezen bericht door esjanna »

We willen graag ons huis verkopen, en het staat sinds febr.2006 te koop.
Maar we hebben nog geen een bezichtiging gehad, volgens ons is de prijs goed , goed onderhouden en best groot

Hoelang staan woningen zoal te koop.
http://www.funda.nl/Woningaanbod/Koop/D ... OGIN=FALSE

A.Heksenberg

Re: huis verkopen

Ongelezen bericht door A.Heksenberg »

Beste esjanna,

Het is moeilijk om een antwoord te geven op je vraag over hoe lang woningen te koop staan. Het is nogal regio gebonden. Ik heb je advertentie bekeken en er zijn een aantal punten die mij opvallen:

- het huis staat in Velp. Regio Zevenaar / Velp maken een moeilijke tijd door wat doorloop van woningen betreft. Er is meer aanbod dan vraag in dat gebied.
- de vraagprijs van de woning is wat aan de hoge kant. Daarmee bedoel ik niet dat jullie te veel vragen, maar dat er een kleinere doelgroep is die de woning kan bekostigen.
- het is een woon-/winkelpand. Moet het echt zo blijven? Of kan de woning volledig als woonruimte dienen? Nu wordt je doelgroep nog kleiner. Misschien kun je daar wat in de advertentie over vermelden.
- Het loont soms de moeite de woning even uit de verkoop te halen en na een korte 'rustperiode' weer op de markt te zetten. Huizenzoekers houden funda goed in de gaten en hebben door dat de woning al lang in de verkoop staat. Ze wachten misschien wel tot de prijs zakt.
- De door jou gekozen makelaar is niet de beste in dat gebied. Kwalitatief niets mis mee, voor zover ik weet, maar het lijkt mij niet de geschikte partij. Probeer iemand die soortgelijke woningen aanbiedt als het echt als woon-/winkelcombinatie verkocht moet worden. Ik geef bewust geen suggesties om reclame te voorkomen.
- Laat de foto's op de site met de seizoenen meeveranderen! De foto's presenteren hartje zomer. Op zich valt het nog mee, maar ik heb medio mei een keer een woning op funda gezien waar de kerstboom nog in de kamer stond. Je woning moet er 'vers' uit zien. Alsof deze pas kort op internet staat.

Als laatste val ik in herhaling: zoek eens op woningen in de buurt die dezelfde karaktereigenschappen hebben en let vooral op de verkopende makelaar. Misschien moet je daar eens mee gaan praten. Makelaars gaan ook wel eens samenwerkingen aan als de woning niet verkocht wil worden. Dit betekent dat ze de afgesproken courtage doorgaans delen, maar dat je woning op zijn minst in twee etallages komt te hangen zogezegd.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Bosjesman

Ongelezen bericht door Bosjesman »

beste,

wat mij gelijk opviel: foto's! In de keuken bijvoorbeeld de eettafel gefotografeerd, terwijl het om de ruimte gaat. Dus in een hoek van de ruimte, en laten zien hoe groot de ruimte is.
En ik ben ook niet zo voor die bewerking bij de hoofdfoto. Kijk, en dat ik het niet mooi vind, alla, ik ben geen huizenkoper, maar als ik het niet mooi vind, misschien anderen ook niet. En als je potentielengroep al zo klein is...

afijn Succes

loesje 2

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Ik heb ook even gekeken wat een huis gemiddeld bij jullie in de buurt kost en dat ligt rond de 219.000 euro voor een eensgezinwoning.

Ik denk dat niemand er een ton meer voor over heeft om een winkel erbij te krijgen. Kan de winkel niet los verkocht worden?

E.r.i.c.

Ongelezen bericht door E.r.i.c. »

Beste Esjanna,

ik zie dat je jouw huis nog niet verkocht hebt.

Misschien een idee om de vraagprijs op 3 ton te zetten. Dan kom je in de zoekresultaten van funda bij kopers die zoeken tot 3 ton en mensen die zoeken vanaf 3 ton. Nu wordt je alleen gevonden door kopers die zoeken tot 3 ton.

Ik heb dit trucje van vrienden. Die kregen dit geadviseerd door hun makelaar. was zo verkocht!\

succes

Gesloten