LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] huurcoach.nl

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
meneerzeeland
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2012 19:19

huurcoach.nl

Ongelezen bericht door meneerzeeland »

Heeft iemand ervaring met huurcoach.nl? Het is een huurbemiddelingswebsite. Ik heb op internet gevonden dat de postbus van deze bemiddelingsite, wordt gebruikt door meerdere bedrijven. Verder krijg ik via andere huurbemiddelingssites regelmatig reacties, maar via deze site heb ik nooit één reactie gehad! Iemand ervaring? Want ik heb het idee dat het hier om een nepsite gaat.

Reka Szebenyi
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 sep 2012 20:09

Re: huurcoach.nl

Ongelezen bericht door Reka Szebenyi »

Hello,

Wat ik jullie over Huurcoach.nl kan vertellen is dat die zijn niet te vertrouwen! ik heb hun 2 jaar geleden toen ik op zoek was naar een andere woonst mijn bankrekening numer gegeven, en nou pas heb ik gemerkt dat zij zijn al die tijd Zonder bemachtiging 14 euro maandelijks ervan aan het aftrekken! Nou pas heb ik het opgemerkt. jammer en stom van mij. Zij hebben geen vestigingen, het incasso bedrijf is Docdata bedrijf, allebei zijn enkel via internet bereikbaar. i heb hen gevraagd om een copy van het bemachtiging naar mijn e-mail adres te sturen. Ik kon onmogelijk een bemachtiging ingevuld te hebben, want destijds kon ik nog helemaal geen nederlands spreken. Dus, wees gewaarschuwd en op je hoede , zou iemand ooit naar jouw bankgegevens vragen, die kunnen met behulp van een incasso bedrijf misbruik ervan maken!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: huurcoach.nl

Ongelezen bericht door crazyme »

Hier lees je hoe je een onterechte incasso kunt terugdraaien:

http://www.incassomachtigen.nl/Consumen ... px#vraag_5

Reka Szebenyi
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 sep 2012 20:09

Re: huurcoach.nl

Ongelezen bericht door Reka Szebenyi »

Oh, heel erg bedankt, ik stel die spoedige reactie op prijs.
Ik ben al bij mijn bank langs geweest, maar konden enkel maar het bedrag van het afgelopen twee manden terug boeken, ipv 19 maanden. Maar in uw informatie voorlichting tekst kwam ik over MOI procedure te weten, wat houdt in dat : my bank start vervolgens een MOI-procedure (Melding Onterechte Incasso) met de bank van de incassant. Deze bank controleert vervolgens of u een geldige machtiging heeft afgegeven. Gaat het écht om een onterechte Incasso, dan krijgt u het geld teruggeboekt op uw rekening. De banken handelen deze procedure meestal binnen drie weken af.) Zal eens een er een poging mee vagen. Dank jou zeer! Reka

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: huurcoach.nl

Ongelezen bericht door crazyme »

Banken poeieren klanten graag af omdat het ze veel tijd kost om het uit te zoeken.

Een incassant MOET een door de klant ondertekend machtigingsformulier hebben. Krijgt een incassant teveel klachten of teruggedraaide machtigingen zal uiteindelijk uitsluiting van het systeem volgen.

Reka Szebenyi
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 sep 2012 20:09

Re: huurcoach.nl

Ongelezen bericht door Reka Szebenyi »

Ik heb DocData Payments gebeld, 31343530037, een zij beweeren dat enkel het opdrachtgever, in dit geval Huurcoach.nl moet over een ondertekend bemachtiging beschikken.. Ik ga naar bank, ik ben al bang dat zij gaan ook moelijk tegen mij doen, want eerste keer toen ik ging dit nonsense stop te zetten,, kreeg ik geen Onterecht bemachtiging melden procedure aangeboden, maar enkel kreek latste twe betaling teruggedraaid, en wordt gezegd er is niet meer zij voor me kunnen doen.. Dank je zeer nog eens!Reka Szebenyi

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: huurcoach.nl

Ongelezen bericht door ruud_a »

zit er een trol bij?

klaas1978
Berichten: 355
Lid geworden op: 17 dec 2008 22:36

Re: huurcoach.nl

Ongelezen bericht door klaas1978 »

Mocht je gebruik willen maken van Huurcoach.nl schrijf je dan in met een wegwerp-emailadres. Je krijgt namelijk een hoeveelheid spam van ze waar je akelig van wordt.

Huurcoach.nl
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2012 11:16

Re: huurcoach.nl

Ongelezen bericht door Huurcoach.nl »

Huurcoach.nl is ten alletijden bereikbaar via de site: http://www.huurcoach.nl/huren/contactformulier.aspx of via onze postbus: Landelijk bureau bemiddeling huisvesting B.V., h.o.d.n. HuurCoach.nl, t.a.v. Klantenadministratie HuurCoach.nl
Postbus 103, 6660 AC Elst (Gld.) .

Uit kostenoverweging en flexibiliteit is HuurCoach.nl niet telefonisch te bereiken. Onze klantenservice is volledig op e-mail gericht. Indien gewenst of noodzakelijk geacht door onze medewerkers kan er telefonisch contact met u opgenomen worden. U kunt uw telefoonnummer doorgeven via het contactformulier.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: huurcoach.nl

Ongelezen bericht door sjohie »

Jaja, lekker verschuilen achter een postbus en een emailadres, nee dát straalt vertrouwen uit. Voor 15 euro/maand zou ik toch zeker een fatsoenlijk telefoonnummer met echte mensen er achter willen hebben..

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: huurcoach.nl

Ongelezen bericht door crazyme »

Wanneer je 1x per maand belt, dan verdienen ze al niets meer.

Reka Szebenyi
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 sep 2012 20:09

Re: huurcoach.nl

Ongelezen bericht door Reka Szebenyi »

I heb gewonnen, heb het onterecht incasso proces via Rabobank ingezet, en ik kreeg pas nu te zien dat het bedrag die werd zonder mijn schrijftelijke bemachtiging onterecht van mijn rekening door HUURCOACH.NL afgetrokken staat nu weer bij!! Dank U voor het goede raad! 01-01-2012

db
1009.29.028 Betalingskenmerk bij
€ 153,45

BETALINGSKENM. RBG120921-000157
RETOURBOEKING MOI DOCDATA PAYMENTS

Henkanne
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2014 11:23

Re: huurcoach.nl

Ongelezen bericht door Henkanne »

Ook ik kreeg een mail van incasso NDA , dat ik binnen 5 dagen 84,75 EUR moest over maken, na navraag deden ze dit in opdracht van huurcoach.nl.
Al enkele keren heb ik huurcoach al gemaild dat dit moet stoppen en gevraagd om mij van hun lijst af te halen.
Kennelijk heb ik een keer op hun site of via een andere site gekeken.
Elke maand probeerde ze een bedrag van mijn bankrekening te halen, dit heb ik terug laten storten toen ik er erg in kreeg.
En nu kreeg ik weer een e mail, en weer moet ik me daar weer in verdiepen en klachten versturen een hele rompslomp er bij, hier zit ik echt niet op te wachten, kan mijn tijd beter gebruiken, maar ja als je niets doet trek je waarschijnlijk aan het kortste eind.
Weet iemand hoe dit zit? En mogen ze dat zo doen?

Gr Anne

droth
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 sep 2008 14:40

Re: huurcoach.nl

Ongelezen bericht door droth »

Nou Henkanne, hier nog 1tje.....
mail gehad van NDA INCASSO, gelijk gebeld en moest de mailtjes naar hun doorsturen die ik heb gehad met Huurcoach.....LBBN BV?
In febr. Op hun site gekeken maar daar krijg je niet alles te zien.....eerst € 12,95 betalen om alles te kunnen bekijken, ik gedaan maar jwam er achter dat deze huizen/etage's veels te duur zijn voor mij, bijstandsuitkering!
Heb me gelijk afgemeld, en nu 4 weken geleden een mail een gerinnering dat ik € 41,00 moet betalen?!
Gelijk een mail on gestuurd dat de administratie niet klopt bij hun omdat ik mij al veel eerder had afgemeld!
Antwoord: U bent nu uitgeschreven maar eerst betalen anders schakelen ze een incassobureau in......hou niet van bedreiging!!
Nu moet ik in€ 78,87 betalen.....No Way!!
Dit "Bedrijf?" Is gewoon oplichting en zal het ook aan iedereen doorgeven!!!!

Tinky-Winky
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2014 19:10

Re: huurcoach.nl

Ongelezen bericht door Tinky-Winky »

Hoi. Hoi. Ook ik kreeg een mailtje vaan huurcoach dat ik vanaf april t/m september hun nog geld schuldig ben.
Maar dat klopt helemaal niet. Wat kan ik hiertegen doen?

Groetjes Marink

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: huurcoach.nl

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Tinky-Winky schreef:Hoi. Hoi. Ook ik kreeg een mailtje vaan huurcoach dat ik vanaf april t/m september hun nog geld schuldig ben.
Maar dat klopt helemaal niet. Wat kan ik hiertegen doen?

Groetjes Marink
Als het niet klopt, contact opnemen met het bedrijf en aangeven dat de rekening onjuist is en waarom. Let er wel goed op dat het inderdaad niet klopt/dat er dus geen sprake is van een overeenkomst (dat valt niet uit uw bericht op te maken).

pepermemer
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 okt 2014 14:53

Re: huurcoach.nl

Ongelezen bericht door pepermemer »

Hier is HUURCOACH wel goed en snel in, maar bemiddelen heeft 0,00 opgeleverd; laat staan een snelle customer service voor wat betreft huurbemiddeling:

Uit onze administratie blijkt dat een bedrag van € 28,35 nog niet door u is voldaan. In de bijlage vindt u hiervan een specificatie.

Wij verzoeken u vriendelijk het openstaande bedrag binnen 14 dagen over te maken op:

Rekeningnummer:
NL65 INGB 0006 5506 18
Ten name van:
LBBH B.V.
Onder vermelding van:
Klantnummer


Als wij het openstaande bedrag niet binnen 14 dagen hebben ontvangen, betekent dit dat u in verzuim bent in de nakoming van uw betalingsverplichting hetgeen extra kosten veroorzaakt welke wij naast de hoofdsom bij u in rekening zullen brengen. Bij het uitblijven van betaling, zullen wij een incassobureau inschakelen. U bent dan 15% van de hoofdsom met een minimumtarief van € 40,00 incassokosten verschuldigd conform de Wet op de IncassoKosten (WIK).

Heeft betaling inmiddels plaatsgevonden? Dan kunt u deze herinnering als niet verzonden beschouwen.

Heeft u nog vragen, dan kunt ons bereiken via het contactformulier.

Mijn advies: Ga niet naar zulke websites; vraag naar resultaten die onderbouwd zijn. Zoek de jaarrekeningen uit!!
Laatst gewijzigd door Radar op 23 okt 2014 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link verwijderd

Masonglenn
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jan 2015 18:04

Re: huurcoach.nl

Ongelezen bericht door Masonglenn »

Omdat ik regelmatig automatisch een nieuwsbrief van "Huurcoach binnen kreegIk heb in september de site bekeken van omdat mijn zusje een bungalow had gezien. Jammer genoeg konden op alleen maar op kijken en niets van de aanbiedingen openen. Even een formulier invullen. Dat begon met de naam, adres, woonplaats en geb. datum wat we ook ingevuld hebben Nadien kwamen er vragen die voor ons te veel de privacy zou aantasten, dus zijn we meteen gestopt en niets meer ingevuld en de site verlaten. De volgende dag heb ik "Huurcoach" via mail een briefje geschreven en gezet dat zij in de vraagstelling wel erg ver gingen, bijv. Welke opleiding, inkomen, hoe vaak op vakantie, wat je in huis zoal deed, of je rookte, of huisdieren had en werkelijk nog meer! Het antwoord was dat die gegevens belangrijk was voor de verhuurder en ook alleen de verhuurder hier inzagen in kreeg. Nou ik woon op 5 min. loopafstand van de bewuste bungalow en dan wordt wel degelijk je privacy bekend goed. Dus die inschrijving hebben we dus niet gedaan, wel kreeg ik regelmatig de nieuwsbrief nog binnen. Tot mijn verbazing werd door Stichting Foundation Docda Payment 9,95 euro afgeschreven met vermelding "Huurcaoch". Dat bedrag heb ik de volgende dag gestorneerd, even later werd er toch weer hetzelfde bedrag afgeschreven, ik heb het meteen weer gestorneerd en het rekening nr. van SFD Payment geblokkeerd. Be naar de bank gegaan en gevraagd hoe dat het kon dat er zonder toestemming geld van mijn rekening afgehaald kan worden??? Zij zeiden dat er bedrijven waren die toestemming van de bank hadden dit zo te doen, maar als dat ongepast zou zijn zou dat ingetrokken worden. Ik heb meteen de nieuwsbrief onderaan de bladzijde met een "klikje" afgemeld. Toe mijn verbazing kreeg ik daarna een rekening van 83,60 euro om binnen 14 dagen te voldoen anders zouden er veel kosten bij komen. Ik heb "Huurcoach" gevraagd naar een bewijs dat ik toestemming heb gegeven en een contract had afgesloten. Zij hebben mij geen bewijs gestuurd wel mijn persoonlijke gegevens, wel de datum vanaf ik de site bekeken heb tot het moment dat ik de nieuwsbrief heb opgezegd, op mijn vraag naar bewijs gaan ze verder niet in.

Mijn dringende vraag aan iedereen is: Kunt u mij helpen, wat te doen op korte termijn. Vast vriendelijk dank.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: huurcoach.nl

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Tja, een rekeningnummer ergens invullen zonder dat je een overeenkomst hebt is niet aan te raden.
Masonglenn schreef:Mijn dringende vraag aan iedereen is: Kunt u mij helpen, wat te doen op korte termijn. Vast vriendelijk dank.
Zij moeten bewijzen dat er een overeenkomst is. Als die er niet is, niet betalen. Alles storneren en rekeningen blokkeren (als ze vanaf een andere rekening proberen te incasseren). Bij de bank melding maken van onterechte incasso voor de twee maal dat dit al gedaan is.

Je kan ook bericht sturen naar het bedrijf dat er geen sprake is van een overeenkomst en dat er dus zeker geen betalingen zullen plaatsvinden omdat hier geen reden toe is, en dat verdere pogingen tot onterechte afschrijving zullen leiden tot aangifte en juridische stappen.

Verder alle correspondentie bewaren en maar eens afwachten wat hun volgende stap is.

Masonglenn
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jan 2015 18:04

Re: huurcoach.nl

Ongelezen bericht door Masonglenn »

Mag ik u heel vriendelijk danken. Ik zit er erg mee, dit geeft een beetje steun

Gesloten