LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] iBlue Makelaar geeft geld niet terug

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
m.stander
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 feb 2008 15:42

iBlue Makelaar geeft geld niet terug

Ongelezen bericht door m.stander »

Ruim een jaar geleden heb ik mijn huis te koop gezet via iblue makelaars, er was een aanbetaling van € 595,-

Indien het iblue niet zou lukken om de woning binnen 1 jaar verkocht te krijgen zou ik mijn volledige € 595,- retour krijgen.

Wat wil het geval, ik kan fluiten naar mijn centen.

Wat ik ook probeer ik krijg mijn geld niet terug, ik voel mij goed opgelicht.

Wie heeft er (helaas) nog meer op deze manier ervaring met ibleu?

IkWilbert
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 sep 2007 21:17

Re: iBlue Makelaar geeft geld niet terug

Ongelezen bericht door IkWilbert »

Heb je niet iets meer info?

Het is ze dus niet gelukt om je huis te verkopen binnen 1 jaar? Wat geven ze aan als reden dat ze het geld niet terug willen betalen? Heb je zaken op papier staan?

m.stander
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 feb 2008 15:42

Re: iBlue Makelaar geeft geld niet terug

Ongelezen bericht door m.stander »

er is gewoon een opdracht maar in de kleine lettertjes staat dat als de vraagprijs niet de adviesprijs van de makelaar was dat ik kan fluiten naar mijn centen.

Maar de makelaar heeft de vraagprijs juist wel bepaald, het was zijn advies. dat staat alleen niet zwart op wit.

En je wordt echt van het kastje naar de muur gestuurd. Ik heb ookal bij de postbank een klacht ingedient, echter deze sturen ze 1 op 1 door naar iblue makelaars.

w.c.oerlemans
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 feb 2008 12:17

Re: iBlue Makelaar geeft geld niet terug

Ongelezen bericht door w.c.oerlemans »

Wij, fam.oerlemans, hebben dezelfde ervaring met iblue. Inmiddels hebben wij een brief gestuurd naar radar om hulp,i.v.m. het regelmatig afboeken van 595,00 euro, voor de inleg die niet betaald zou zijn. Na contact met Dhr.XXX, van het hoofdkantoor van iblue in Amsterdam, die bevestigd dat de inleg betaald is, blijft iblue het bedrag, zonder een verklaring, steeds afboeken.
Tevens hebben wij de ervaring dat er niet wordt gereageerd op mail, brieven en ook niet op aangetekende brieven.
Tevens hebben wij de klacht bij de postbank bekendgemaakt, maar die hebben niet gereageerd.
Wij hebben inmiddels, binnen een week, via een andere makelaar ons huis verkocht, wat iblue binnen 1,5 jaar niet lukte.
We hopen dat Radar er iets aan kan doen.

Mooshoo
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 feb 2008 22:09

Re: iBlue Makelaar geeft geld niet terug

Ongelezen bericht door Mooshoo »

Ook heel beroerde ervaringen met iblue makelaar; niet worden teruggebeld, geen schriftelijke specificatie van een afschrijving (die onaangekondigd werd afgeschreven) wel herhaaldelijk om gevraagd.
Contacpersoon niet bereikbaar of ineens zonder mededeling van iblue veranderd. Informatie of vragen worden niet doorgegeven, verzoeken niet of pas na herhaald aandringen doorgegeven.
Veel blabla maar geen service en na een half jaar nog steeds geen enkele bezichtiging.
Kreeg vandaag via de post een brief, waarin iemand klachten over iblue heeft en zaken aankaart, die mij helaas al te herkenbaar voordoen.
De link voor dit forum stond in de brief, vandaar dat ik reageer...
Zou wel graag willen weten wie de initiatiefnemer is

iBlue Makelaars directie
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2008 11:02

Re: iBlue Makelaar geeft geld niet terug

Ongelezen bericht door iBlue Makelaars directie »

iBlue wikkelt graag alles keurig af. Onze excuses als uw klacht te lang is blijven liggen. Inmiddels is alles nu keurig afgehandeld.
Laatst gewijzigd door iBlue Makelaars directie op 20 jun 2008 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Mooshoo
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 feb 2008 22:09

Re: iBlue Makelaar geeft geld niet terug

Ongelezen bericht door Mooshoo »

Blijkbaar is het belang van iblue nu wel groot genoeg om snel te reageren, ; echter zeer indiscreet!!!, precies de reden waarom ik niet van plan ben in te gaan op verzoek officiele bekendmaking van mijn naam en gegevens.
Het betreffende kantoor van iblue zou er goed aan doen alle al herhaalde malen door mij aangegeven zaken eens goed te gaan regelen en de directie zou er goed aan doen misschien intern eens wat onderzoek te gaan doen naar het functioneren van de bureau's.
En de Postbank zou zich eens achter de oren moeten krabben ; dit is geen reclame.
Ik ben niet iemand die alleen maar klaagt via een forum. Mijn ongenoegen is kenbaar gemaakt maar tot mijn verbijstering gebeurt er niets met de klachten. Vandaar dus, meneer Jalmar!

m.stander
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 feb 2008 15:42

Re: iBlue Makelaar geeft geld niet terug

Ongelezen bericht door m.stander »

Beetje jammer dat er nu wel 'snel' een reactie komt.

Ik heb vele, telefoontjes, e-mails en brieven verstuurd/gemaakt, daar kwam (op 1 telefoongesprek na) totaal geen reactie.

De zaak ligt nu bij de NVM, laten wij dat maar afwachten.

w.c.oerlemans
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 feb 2008 12:17

Re: iBlue Makelaar geeft geld niet terug

Ongelezen bericht door w.c.oerlemans »

Helaas moet ik een paar onjuist heden constateren. Dhr de Jong mailt dat wij niet genoeg saldo op onze rekening hadden staan, terwijl hij zelf een kopie heeft van ons afschrift met een saldo van 12000,00, dit is ruim voldoende om 595,00 te betalen. Voor alle duidelijkheid op 13 juni 2006 is er door ons 500,00 euro betaald en op 18 juli 2006 de BTW van 95,00 euro. Op 5 juni 2007 is er weer 595,00 euro afgboekt, en op 6 juli 2007 weer. Hierna hebben wij de kopieen opgestuurd en er is door Dhr de Jong bevestigd dat er betaald is. De administratie van iblue is niet nauwkeurig, want beide boekingen zijn overgemaakt op rekening 660168472. Op 2 januari 2008 en op 14 februari 2008 is er weer 595,00 euro van onze rekening geboekt, zonder bericht van iblue, die wij direkt terug hebben geboekt.Wij hebben per aangetekende post de verkoop ingetrokken per 5 oktober 2007. Dus heeft iblue geen enkel recht op courtage. Daar wij deze zaak in handen hebben gegeven van onze rechtsbijstand verzekering, zullen wij in dit forum niet meer reageren.

meerst
Berichten: 143
Lid geworden op: 24 feb 2008 15:08

Re: iBlue Makelaar geeft geld niet terug

Ongelezen bericht door meerst »

Fijn hoe I blue reageerd met prive gegevens op een forum! Ze zetten er nog net niet de giro/banknummers bij.

Wel 'grappig' hier stond ook een huis via I blue te koop, zeker wel een half jaar-9 maanden. Na deze periode een andere makelaar(era of garantiemakelaar weet ik ff niet meer) en binnen een paar weken was het verkocht.

Ik weet wel dat als ik een makelaar nodig heb het GEEN Iblue wordt.

Covadonga
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2008 00:14

Re: iBlue Makelaar geeft geld niet terug

Ongelezen bericht door Covadonga »

Op advies van onze Postbank adviseur zijn ook wij helaas in zee gegaan met Iblue. De makelaar heeft ons thuis bezocht, het verhaal was goed. De makelaar is inmiddels wel weer vertrokken. Althans dat denken we, want hij reageert nooit meer; dt doet een ander.

We zijn al drie maanden bezig een fatsoenlijk Te Koop bord in de tuin te krijgen, maar helaas. Nu stellen ze een vlag in de tuin voor. We zijn benieuwd of daar te koop op staat en of je uberhaupt er aan kunt zien of ons huis te koop staat. Wel hebben we twee keer per post een raambord ontvangen. Dat raambord is eigenlijk een reklame bord; de woorden Te koop moet je er zelf op zetten.

Ook het op de verkoopsites krijgen van foto's viel niet mee. Zogezegd konden ze onze foto's niet lezen.
Ook het automatisch doorsturen naar ons e-mailadres van meldingen van geïnteresseerden loopt voor geen meter.
Tenslotte werd er geld geïncasseerd, terwijl we daar nog geen akkoord voor hebben gegeven.

Kortom: GA NIET IN ZEE MET IBLUE !!

We vragen ons inmiddels af of Iblue wel een echte makelaar is. De NVM toetst toch op een of andere manier wel de kwaliteit van makelaars. Wie weet daar meer over?

delft71
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 mar 2008 09:59

Re: iBlue Makelaar geeft geld niet terug

Ongelezen bericht door delft71 »

Ook wij zijn zwaar de l*l geweest met iblue. Op advies van de Postbankadviseur met hen in zee gegaan. Alleen maar ellende en grote zorg. 2x een bedrag van onze rekening afgeschreven, te koop bord zonder TE KOOP erop, verkeerde tekst op Funda, makelaar steeds niet bereikbaar, binnen de organisatie al 4x van makelaar gewisseld (de andere 3 zijn vertrokken). Na ruim een jaar ons huis uit de verkoop gehaald en overgestapt (over stappen doe je zo, haha) naar de plaatselijke makelaar. Die heeft ons huis binnen 3 maanden weten te verkopen. Nee voor ons ook NOOIT meer iBlue.

Mooshoo
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 feb 2008 22:09

Re: iBlue Makelaar geeft geld niet terug

Ongelezen bericht door Mooshoo »

Is er nu al eens iets bij RADAR geweest over de prakijken van i-blue?
Ik verbaas mij er keer op keer over wat een grove fouten er worden gemaakt en hoe slecht de service is!
Huizenverkopers worden gedupeerd en bij aanspreken erop wordt er niet adequaat gereageerd, of bedient men zich van straatvechters mentaliteit ; iemand die klaagt over de gang van zaken wordt genegeerd.Zelfs hebben we de indruk dat er nog veel meer dingen 'opeens' fout gaan en dat men erg onwillig is om zaken goed op te lossen. :twisted:

Ik roep bij deze iedereen op, net als wij een klacht bij de NVM neer te gaan leggen.

Immo
Berichten: 147
Lid geworden op: 16 aug 2006 23:05

Re: iBlue Makelaar geeft geld niet terug

Ongelezen bericht door Immo »

Mensen toch, niet zo klagen. I-blue is toch lekker goedkoop, veel goedkopers dan al die andere yuppen in een duur pak en snelle lease-auto. Al die andere makelaars zijn toch alleen maar geldwolven en worden slapend rijk ? En je huis verkopen kan je toch makkelijk zelf ?

delft71
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 mar 2008 09:59

Re: iBlue Makelaar geeft geld niet terug

Ongelezen bericht door delft71 »

2 Immo: wij hebben het advies van een Postbankadviseur gekregen om met iBlue in zee te gaan. Oké achteraf hadden wij beter moeten weten. BTW de makelaar die wij uit het dorp namen (achteraf) had geen snel pak of dure auto........! Maar wel ons huis verkocht binnen 3 maanden.

Immo
Berichten: 147
Lid geworden op: 16 aug 2006 23:05

Re: iBlue Makelaar geeft geld niet terug

Ongelezen bericht door Immo »

En zo hoort een makelaar te werken, ongeacht hoe hij er uit ziet, waarin hij of zij rijdt en welke courtage hij hanteert.
Toch blijkt nog al eens dat goedkoop duurkoop is. Of het nu een makelaar of een zelfstandig ondernemer in een andere sector is, men heeft nu eenmaal zijn vaste en variabele kosten om dat te kunnen doen waarvoor men die persoon inhuurt, namelijk uw huis, bedrijf, etc . zo goed mogelijk aan de man te brengen met de grootst mogelijke service voor de client.

gabor
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2008 00:33

Re: iBlue Makelaar geeft geld niet terug

Ongelezen bericht door gabor »

t moet me toch even van t hart dat ik netjes mn geld retour heb gekregen na 1 jaar.

I vd Steenhoven
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2008 23:25

Re: iBlue Makelaar geeft geld niet terug

Ongelezen bericht door I vd Steenhoven »

Ook ik heb tot nu toe mijn geld nog niet terug. Op 15 februari heb ik mijn opdracht ingetrokken nadat mijn woning langer dan 1 jaar voor de adviesprijs van de makelaar te koop had gestaan. Vanaf dit moment ben ik al bezig om mijn geld terug te krijgen en net als Mooshoo word ook ik niet teruggebeld, er wordt niet op mijn telefoontjes gereageerd en na de mail op 22 feb dat ik binnen een week een reactie zou krijgen heb ik niets meer van ze gehoord.
Heeft iemand een idee hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen ??
Een gouden tip, ajb ??

delft71
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 mar 2008 09:59

Re: iBlue Makelaar geeft geld niet terug

Ongelezen bericht door delft71 »

heb via via vernomen dat de tent op 'klappen' staat! Ook de postbank en ING adviseurs hebben hun buik vol van iBlue.
Het bedrijf komt geen enkele afspraak na en is absoluut niet ING waardig.

no doubt
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2008 22:31

Re: iBlue Makelaar geeft geld niet terug

Ongelezen bericht door no doubt »

Mensen mensen mensen, als er te veel wordt afgeschreven door middel van een automatische incasso dan kun je dat binnen 30 werkdagen terugboeken op je rekening.

Wie weet een idee voor de volgende keer!

Gesloten