LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] iblue

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
landheer
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2009 19:04

iblue

Ongelezen bericht door landheer »

PAS op bij iBlue
februari 2008 heb ik via de Postbank nu Ing maar ik kwam bij iBlue mijn huis te koop gezet
Met een medewerker van iBlue werd een adviesprijs bepaald van 185000 euro en werd afgesproken met een vraagprijs van 192500 te starten .
Ik moest een bedrag van 595 euro betalen wat ik terug zou krijgen als de verkoop niet lukte er werd eerst wel 775 euro van mijn rekening afgeschreven dit zelf hersteld .
Wat deed iblue mijn huis kwam op funda met slechte foto's zelf betere aangeleverd een paar kleine advertenties in een plaatselijk blaadje en ik kreeg een mailtje om nog enkele honderden euro's te storten om de zaak te bespoedigen.
Verder hoorde ik niets en toen ik na ruim een jaar informeerde hoe het met mijn garantie bedrag stond kreeg ik na enkele weken een afwijzing
per E mail omdat ik de geadviseerde vraagprijs niet heb gehanteerd.
Pogingen om met de manager in contact te komen lukken niet er zijn altijd vergaderingen
Dus pas op en wees niet zo stom als ik.

Gerrit
[/u][/quote]

Rense
Berichten: 285
Lid geworden op: 09 apr 2009 12:23

Re: iblue

Ongelezen bericht door Rense »

Wat wil je nu Landheer,

Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en dan zeuren dat dat niet werkt in de huidige markt :?:

delft71
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 mar 2008 09:59

Re: iblue

Ongelezen bericht door delft71 »

dat ze nog bestaan! ongelofelijk

fjmspaan
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 feb 2012 22:25

Re: iblue

Ongelezen bericht door fjmspaan »

Hier is het al niet anders. In maart 2007 (jawel) in zee gegaan met Iblue, na 3 maanden had de makerlaar al zoveel fouten gemaakt dat we gezged hebben: we stoppen ermee. De reeds betaalde €595.- kregen we, na aandringen, uiteindelijk netjes terug gestort. En val niet van je stoel: maar in jan. 2012!!! komt er een betalings herinnering á €595,- voor bewezen diensten..........met de mededeling: u betaalt of anders incassobureau, Tussen toen en nu hadden we nooit een aanmaning, herinnering of wat dan ook ontvangen. Van onze kant volgde een uiterst boze reactie waarop een nieuwe mail volgde waarin plotseling wettelijke rente en nog 2 openstaande rekeningen werden aangevoerd: totaal te betalen €1004.-.........En dit allemaal nadat de firma 4 jaar en 9 maanden niets heeft ondernomen. Allemaal per mail, zonder heldere specificatie, betalingstermijn of wat dan ook. Onbegrijpelijk..................

iBlue_Makelaars
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 feb 2012 11:38

Re: iblue

Ongelezen bericht door iBlue_Makelaars »

Dit is een reactie op het bericht van ‘Woonwinkel’. Wij vinden het ongepast om op een dergelijke manier te reageren. De genoemde personen hebben inmiddels iBlue Makelaars betaald. Misschien kan de forum beheerder dat bericht verwijderen?

De klacht ging over een dienst die iBlue Makelaars al sinds 2009 niet meer levert: de verkoopdienst excellent. In het kort: Bij het in verkoop nemen waardeert de makelaar de woning. Hierbij wordt een slimme vraagprijs vastgesteld. Deze is meestal iets hoger dan de waarde. De makelaar maakt op basis van zijn kennis een inschatting dat met die vraagprijs in combinatie met marketing er voldoende geïnteresseerden op het huis afkomen. De verkoopdienst excellent bood de verkopers de garantie, dat als het huis niet verkocht was binnen één jaar, de verkopers niets aan iBlue hoefden te betalen. In een aantal gevallen hebben onze klanten een hogere vraagprijs gehanteerd dan geadviseerd. Helaas bleek dat de verkopers die afweken van het advies van de makelaar niet tevreden zijn/waren: hun huis werd niet verkocht en de garantie gold in hun geval niet. Want iBlue Makelaars kreeg geen goede kans om het huis binnen één jaar te verkopen vanwege de te hoge vraagprijs. iBlue Makelaars had destijds juist de verkoopservice met genoemde garantie geïntroduceerd om de klanttevredenheid verder te verhogen. Ondanks de goede bedoelingen van de verkoopdienst met garantie bleek het toch tot klachten op onder andere dit forum te leiden. iBlue heeft daarom besloten om de dienst daarom in 2009 te beëindigen.

Kleine toelichting:
Een makelaar maakt voor de verkoop van een huis behoorlijk veel kosten: arbeidsloon, systemen, te koop bord, foto’s, NVM en Funda, etc. De kostprijs bedraagt al gauw ruim 900 euro nog voordat het huis bezichtigd is. Iedere makelaar maakt kosten en legt die meestal op de plek waar ze ‘thuishoren’. Alle zogenaamd ‘goedkope’ internet makelaars vragen al gauw zo’n duizend euro vooruit voor hun dienst: of je je huis verkoopt of niet, terwijl bij internet makelaars vaker een huis ‘ingetrokken’ dan verkocht wordt.

Het webcare team van iBlue Makelaars

Teunbosseman
Berichten: 4399
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: iblue

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

iBlue_Makelaars schreef:Dit is een reactie op het bericht van ‘Woonwinkel’. Wij vinden het ongepast om op een dergelijke manier te reageren. De genoemde personen hebben inmiddels iBlue Makelaars betaald. Misschien kan de forum beheerder dat bericht verwijderen?

De klacht ging over een dienst die iBlue Makelaars al sinds 2009 niet meer levert: de verkoopdienst excellent. In het kort: Bij het in verkoop nemen waardeert de makelaar de woning. Hierbij wordt een slimme vraagprijs vastgesteld. Deze is meestal iets hoger dan de waarde. De makelaar maakt op basis van zijn kennis een inschatting dat met die vraagprijs in combinatie met marketing er voldoende geïnteresseerden op het huis afkomen. De verkoopdienst excellent bood de verkopers de garantie, dat als het huis niet verkocht was binnen één jaar, de verkopers niets aan iBlue hoefden te betalen. In een aantal gevallen hebben onze klanten een hogere vraagprijs gehanteerd dan geadviseerd. Helaas bleek dat de verkopers die afweken van het advies van de makelaar niet tevreden zijn/waren: hun huis werd niet verkocht en de garantie gold in hun geval niet. Want iBlue Makelaars kreeg geen goede kans om het huis binnen één jaar te verkopen vanwege de te hoge vraagprijs. iBlue Makelaars had destijds juist de verkoopservice met genoemde garantie geïntroduceerd om de klanttevredenheid verder te verhogen. Ondanks de goede bedoelingen van de verkoopdienst met garantie bleek het toch tot klachten op onder andere dit forum te leiden. iBlue heeft daarom besloten om de dienst daarom in 2009 te beëindigen.

Kleine toelichting:
Een makelaar maakt voor de verkoop van een huis behoorlijk veel kosten: arbeidsloon, systemen, te koop bord, foto’s, NVM en Funda, etc. De kostprijs bedraagt al gauw ruim 900 euro nog voordat het huis bezichtigd is. Iedere makelaar maakt kosten en legt die meestal op de plek waar ze ‘thuishoren’. Alle zogenaamd ‘goedkope’ internet makelaars vragen al gauw zo’n duizend euro vooruit voor hun dienst: of je je huis verkoopt of niet, terwijl bij internet makelaars vaker een huis ‘ingetrokken’ dan verkocht wordt.

Het webcare team van iBlue Makelaars

Dubbelposten is niet toegestaan....... :wink: Zlefde reactie staat reeds vermeld

flixie
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 feb 2012 23:29

Re: iblue

Ongelezen bericht door flixie »

Nooit meer IBlue-makelaar! Matige dienstverlening om daarna de klant regelmatig lastig te vallen met spontane afschrijvingen. Per e-mail (!) voor het eerst berichten over een 'laatste aanmaning' van 1475 euro is op zijn zachts gezegd niet netjes. Dat lijkt ongegeneerd opzichtig je omzet proberen te verdubbelen.

Johnnyf
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2012 15:29

Re: iblue

Ongelezen bericht door Johnnyf »

Waarom zou woonwinkel de publicatie moeten intrekken. Dit maakt wederom duidelijk dat eigen mensen van iBlue makelaars op dit forum hun stoep willen schoonvegen. De NVM makelaar roept mensen op in contact te treden met de NVM makelaar, ook wij hebben dit gedaan zonder enig resultaat. NVM makelaars beschermen hun clienten die aangesloten zijn bij de NVM. Als consument heeft u geen enkel recht ook niet op de praktijken die iBlue voert. Als NVM makelaar zouden ze onpartijdig moeten zijn in deze kwestie van mensen die gedupeerd zijn en als consument totaal geen enkel recht van spreken heeft. iBlue handelt tegen de nederlandse wetgeving en zet consumenten onder druk dat ze moeten betalen ....anders......Ze bedreigen de mensen gewoon met hun intimiderende mails met kosten verhogingen en deurwaarders. Ook wij hebben inmiddels de betaling voldaan, maar daarmee is de zaak nog niet afgedaan. Na 5 jaar kwamen ze met een aanmaning dat er een openstaande nota was van ons deze was eigenlijk al verjaard en tevens berekenen ze ook nog eens dubbel btw tarief op de nota. Deze makelaar zou niet eens meer het logo mogen voeren van NVM makelaar. Wij zijn van mening als wij de wegen hebben bewandeld conform de nederlandse wetgeving dat iBlue ons het bedrag moeten terug betalen omdat ze op alle fronten fout zitten en daar hebben wij ook de bewijzen van. Wij roepen mensen op die ook gedupeerd zijn en nog eens goed te kijken naar de nota of daar ook 2 maal 19% btw in vordering is gebracht. Gaarne zouden wij in contact komen met consumenten die op dezelfde wijze zijn benadeeld als wij zodat we nog sterker staan tegen iBlue makelaars. De eerste ronde is dan weliswaar misschien gewonnen door iBlue makelaars, maar de zege is pas gevierd als er recht is gedaan conform de nederlandse wetgeving.

Bert_Weter
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jun 2012 19:02

Re: iblue

Ongelezen bericht door Bert_Weter »

iBlue is onderdeel van de ING Bank. Nou weet ik niet veel van makelaars, maar een bankier lijkt mij geen goede adviseur. :roll: :wink:

Gesloten