LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] in gebreke stelling?

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
weko
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2008 09:41

in gebreke stelling?

Ongelezen bericht door weko »

Hoe kun je bewijzen dat een makelaar zijn werk niet doet?

Ik heb mijn makelaar vorig jaar de opdracht gegeven om ons huis te gaan verkopen. Tot nu toe heb ik pas 3 bezichtingen gehad.
In de tussentijd heb ik meerdere malen moeten vragen om de presentatie op Funda aan te passen om dat informatie ontbrak de goede foto's etc er niet op stonden. Wat nog steeds niet naar volle tevredenheid in orde is.

Na ee bezichtiging krijg ik niet een terugkoppeling over de reactie van de mensen wat dan ook daar moet ik ook achter aan bellen?!

Inmiddels hebben we ook aangegeven bij hem dat we het anders willen verhuren. 2 weken geleden was hij ingesprek met een potentiele huurder ook daar heb ik niets meer van vernomen. Heb aangegeven dat mijn bord (te koop) is stuk gewaaid en dat ik een nieuwe nodig heb. Hij zou dan ook nog een extra tekst bijleverne ivm open huis voor morgen. Nog steeds niet gekregen. Heb mijn bord zo goed als mogelijk gerepareerd met een eigen tekst er op gemaakt. Betreffende de open dag er staat een mini advertentie in een krantje vorige week terwijl hij toezeggingen heeft gedaan dat het op de voorpagina zou komen. Op zijn eigen site maakt hij geen vermelding van de open dag en ook niet op funda .(jawel deze makelaar is bij de nvm!!)

Deze makelaar heeft ons ook geholpen bij het aankopen van ons huis in België. Wij wilden daar een slaapkamer op de zolder maken dat kon volgens hem. Achteraf bleek dat de balken niet dragend genoeg waren. Dus dat feest ging niet doorl De vloer op de zolder lag open. Je zou toch aan het formaat balken kunnen zien of dat mogelijk is . Heeft een makelaar überhaupt bouwtechnisch inzicht? Er zat vocht in het huis. Dat zou volgens de makelaar vanzelf wegtrekken. Blijkt dus niet zo te zijn.
Volgens experts die al langs zijn geweest. (via verzekering)
Ik had met hem afgesproken mondeling of we de rekening onder ons 2-en konden regelen. Dus er is geen contract getekend hiervoor. Komen we bij de notiaris is zijn rekening al afgetrokken van de hypotheek!!

Concreet is de vraag . Ik wil
a: een gedeelte van mijn geld terug van de aankoop van mijn nieuwe huis zo niet helemaal (rekening makelaar)
b: ik vind niet dat deze makelaar naar behoren handelt en wil het verkoop contract ontbinden daardoor.

Heeft iemand tips voor me?
Grooeten Chantal

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: in gebreke stelling?

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste Weko,
Concreet is de vraag . Ik wil
a: een gedeelte van mijn geld terug van de aankoop van mijn nieuwe huis zo niet helemaal (rekening makelaar)
b: ik vind niet dat deze makelaar naar behoren handelt en wil het verkoop contract ontbinden daardoor.
De eerste vraag die zich opdringt is of je de makelaar al schriftelijk hebt laten weten dat je niet tevreden bent met de dienstverlening? Je kan niet zomaar een contract opzeggen zonder tegenpartij een kans tot verbetering te hebben gegeven.

Er zijn ook een aantal punten waarvan je de makelaar niet de schuld kunt geven :
Ik heb mijn makelaar vorig jaar de opdracht gegeven om ons huis te gaan verkopen. Tot nu toe heb ik pas 3 bezichtingen gehad.
Wij wilden daar een slaapkamer op de zolder maken dat kon volgens hem. Achteraf bleek dat de balken niet dragend genoeg waren. Dus dat feest ging niet doorl De vloer op de zolder lag open. Je zou toch aan het formaat balken kunnen zien of dat mogelijk is . Heeft een makelaar überhaupt bouwtechnisch inzicht?
Nee !, een makelaar is geen bouwkundige. hier heb je zelf een onderzoeksplicht. Je dient in zo een geval een aannemer of een bouwkundige mee te nemen
Ik had met hem afgesproken mondeling of we de rekening onder ons 2-en konden regelen. Dus er is geen contract getekend hiervoor. Komen we bij de notiaris is zijn rekening al afgetrokken van de hypotheek!!
Het is heel normaal dat de courtage bij het passeren door de notaris wordt verrekend. Het bedrag is nu toch tussen jullie 2-en verekend, dus ik snap je probleem niet. Of bedoel je met "regelen" dat er (een gedeelte) zwart zou worden betaald?

Ik begrijp uberhaupt niet waarom je de makelaar nog een huis laat verkopen als je ontevreden bent

Hendrik Kappers
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 jun 2008 15:55

Re: in gebreke stelling?

Ongelezen bericht door Hendrik Kappers »

Vind het echt een stom verhaal van de makelar. Hoe is het nu?

Gesloten