LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ineens badkamer weg

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
glinster
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2004 22:02

ineens badkamer weg

Ongelezen bericht door glinster »

Wij hebben een huis gekocht deze maand. Het huis staat al leeg en is tijdje verhuurd geweest.
Toen wij gingen kijken naar het huis voordat we besloten het te kopen zag het er allemaal mooi uit precies wat we zochten. Er hoefde niets meer aan gedaan te worden wat wil je nog meer, Nar enige tijd zeuren bij de makelaar over de overdracht werd er gezegt dat er nog steeds die huurders inzitten. Die zijn inmiddels vertrokken en wij hebben nog de sleutel niet waar we verschrikkelijk van balen want 1 maart moeten we ons eigen huis uit.

Nu vandaag (10-02-04) belde de makelaar na ons aandringen eindelijk weer terug! Nu blijkt dat er geen badkamer meer in zit alles is eruit gehaald volgens zeggen van de makelaar door de huurders die hadden het er zelf in gebouwd wat ons nooit verteld is! Volgens de makelaar hebben wij een standaard badkamer gezien en niet een luxe die verhuurders erin hebben gezet, maar zonder dat het ons verteld is.
En wat ik me af vraag waarom zou een verhuurder, die inmiddels 3 huizen verder woont, een badkamer vervangen als ze daar maar een paar weken wonen!!!

Nu zegt de makelaar dus wij kunnen kiezen of de standaard badkamer erin (geen idee welke dat is) of 500 euro cash ontvangen dat we het zelf moeten doen. Nou dat word wel een luze badkamer dan van 500 euro dacht ik gelijk!
Maar mooie is de makelaar zegt dat de verkopers hier nog niet eens vanaf weten en dat die 500 euro uit zijn eigen zak komt!

Wie dit nog begrijpt mag mij graag even vertellen hoe dit werkt.

Wat moeten er hier nu mee aan????

Gast

Re: ineens badkamer weg

Ongelezen bericht door Gast »

Schakel rechtshulp in!

Zoals je het nu verteld, lijkt het erop, dat de makelaar flink geblunderd heeft.

Dat hij jullie die 500 euro aanbiedt, zal hij doen om jullie stil te houden.

Laat het hier niet bij zitten.

Gast

Re: ineens badkamer weg

Ongelezen bericht door Gast »

Je krijgt dus een geemailleerde tobbe van die prutser. Daar neem je toch geen genoegen mee, vooral omdat de makelaar ook nog eens rond de 2% van de aankoopprijs toucheert.

Daarnaast heeft hij aals het goed is een beroepsaansprakelijkheidsverzekering.

Een badkamer is onderdeel van het huis, je mag er van uitgaan dat, als je een huis koopt de badkamer er bij zit. Het is hoogt ongebruikelijk dat een badkamer na de koop, niet bij de koop blijkt in te zitten. Zo ongebruikelijk dat de makelaard dat had moeten melden.

Eis hertsel in de situatie ten tijde van bezichtiging, of de prijs van een vergelijkbare badkamer. Met minder geen genoegen nemen. Anders kun je de koop laten ontbinden, en een ander huis kopen. Er zijn genoeg te koop

Gast

Re: ineens badkamer weg

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 19 Feb 2004 20:29 door croosjes


--------------------------------------------------------------------------------

allemaal,hiermee wil ik mededelen dat ik de vereniging schadeloos-stelling heb opgericht vandaag voor de gedupeerde van dexia klanten zonder winst oogmerk,sponsor inkomsten hooguit 30% organisatie vergoeding(oprichter vereniging) en 70% vereniging inkomsten.De doelstellingen van deze vereniging zijn dat gedupeerde kosteloos kunnen demonsteren en een advocaat in de arm kunnen aanstellen en verdere dienstverlening verrichten. Hierover zijn nog onderhandellingen.Tijdens de demonstratie met Tshirtreclame worden activiteiten gedaan,waar ook in Nederland of Belgíé alles is kostenloos.jullie worden wel geregistreerd en doorzettingsvermogen tijdens de sponsor-actie wordt wel verwacht en verplicht gesteld.
geachte gedupeerde mijn E-mail=[email protected]
site:www.schadeloos-stelling.nl
a.geen kosten lidmaatschap
b.geen kosten advocaten
c.geheel verzorgde reis waar dan ook.

vergaderingen op verschillende lokatíé in nederland per verzorgd vervoer op de dag van de demonstratie.vrgr.andre de croos

samenwerking met andere stichtingen of verenigingen altijd mogelijk

mikey

Re: ineens badkamer weg

Ongelezen bericht door mikey »

ik zou dit zeker niet pikken en ga idd hulp halen bij rechts winkel want dit is gewoon iets verkopen wat er mooier uit zach voor verkoop en dast mag niet de makelaar had hoe dan ook dit moeten melden aan jullie want een nieuwe mooie luxe badkamer kost slechts de karen al 500 euries ! dus niet doen of de koop niet door laten gaan !!

Gast

Re: ineens badkamer weg

Ongelezen bericht door Gast »

Beetje laat gereageerd niet?? Mickkkey kijk toch eens naar de data van plaatsing.... :wink: :lol: :)

J. van der Wal
Berichten: 141
Lid geworden op: 01 okt 2005 18:52

Re: ineens badkamer weg

Ongelezen bericht door J. van der Wal »

Volgens mij zijn het een stelletje oplichters!

FlipKaneel
Berichten: 276
Lid geworden op: 24 sep 2005 23:47

Re: ineens badkamer weg

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

Ben nu eigenlijk wel benieuwd hoe dit afgelopen is.

Financieel Planner
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 nov 2005 21:16

Re: ineens badkamer weg

Ongelezen bericht door Financieel Planner »

Deze makelaar gaat zijn boekje te buiten maar de verkoper is hier de aan te spreken persoon. Immers, de makelaar handelt in zijn opdracht dus hij is aansprakelijk en wellicht ook de bedenker van de € 500 regeling.

Stap een is het koopcontract ontbinden,omdat het gekochte niet geleverd kan/zal worden dus het contact kan niet worden nagekomen. Vergeet niet de 10%-boete op te eisen, dat is direct snel verdient. Dat zal de verkoper en zijn makelaar wel aan het schikken maken en hem bewegen meer dan € 500 te bieden. Persoonlijk zou ik gaan voor een nieuwe badkamer op zijn kosten en genoegen nemen met 75% daarvan.

Neem direct een advocaat (rechtsbijstandverzekering?) en ligt ook de betrokken notaris direct in over de gang van zaken. VERZAMEL STUKKEN EN BEWIJZEN VOOR ZE VERDWIJNEN!

Financieel Planner (met diploma's en een eigen bedrijf)

Follow the money, said Deeptroat to Bernstein, but take a good guide with you!

Gesloten