Voordat je een huurcontract tekent bij Mulder Beheer BV in Rotterdam, moet je het volgende weten:
Zodra de kosten aan bod komen tijdens een kennismakingsgesprek, zal hij de borgsom en huurprijs opnoemen. Borg = € 400,- + Bedrag huur p.m. (eenmalig)
Vervolgens als je het inschrijfformulier hebt ingevuld en ingeleverd, begint hij ineens over ADMINISTRATIEKOSTEN van € 400,-
Borg = € 400,- + huurprijs + € 400,- adm. kosten = € 800,- + huurprijs en de helft van dat geld zie je geen eens terug.
Administratiekosten zijn kosten voor de tijd die zij moeten besteden aan administratie. Dat mag nooit € 400,- zijn!
+ De meneer hield dit bedrag achter, omdat het een onterechte bedrag was. Hij had dit bedrag niet in het eerste gesprek opgenoemd, toen we nog vroegen of er nog meer kosten waren.
Toen ik vroeg waar deze administratiekosten voor waren, kon deze meneer geen specifieke antwoord geven. Je wilt toch weten waarvoor je betaalt? En vervolgens hoort hij van ten voren duidelijkheid aan te schaffen i.p.v. op het moment zelf! Ik vroeg om een specificatie waar alle kosten zwart op wit stonden, omdat ik het niet meer vertrouwde. Ook daar probeerde hij onderuit te komen. De administratiekosten staan geen eens in het contract zelf!
Hij had ons beloofd het huisje in orde te maken voordat wij erin gingen, dus: vochtige muur, kapotte keukenlicht en deurbel maken. Ik stelde voor een deel van het bedrag pas te betalen als alles gemaakt was. De meneer antwoordde hier een NEE op. Toen stelde ik voor pas te tekenen als alles gemaakt was. Hier kreeg ik ook een NEE op. Hij vond ons wantrouwig en ik kan u garanderen dat dit bedrijf niet te vertrouwen is!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klacht Makelaar Mulder Beheer BV te Rotterdam
-
Re: Klacht Makelaar Mulder Beheer BV te Rotterdam
Op zich is er niets mee mis dat deze makelaar geld rekent voor het verhuren van een woning. Hij heeft er 1 tijd in gestoken en is er 2 verantwoordelijk voor. Die € 400,- vind ik persoonlijk niet onredelijk. Die man moet toch ook wat verdienen?
Re: Klacht Makelaar Mulder Beheer BV te Rotterdam
Ik zie trouwens dat hij waarschijnlijk ook een rekening stuurt naar de verhuurders. Dus hij snoept hoogst waarschijnlijk van twee walletjes. Dat is weer wat minder netjes....