LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koopakte perikelen

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
padde66

Koopakte perikelen

Ongelezen bericht door padde66 »

Hallo!

Wij zijn een tijdje terug op zoek gegaan naar een koophuis in de regio Arnhem. We zijn gestuit op een ex huurhuis van een vastgoed onderneming, die aantrekkelijk geprijst was en helemaal naar onze wens is. Behalve de makelaar......
Het begon toen we de prijs waren overeengekomen. Werden gebeld door de ContiNuon of we een stroomleverancier wouden regelen voor het huis, anders moesten we 150 euro aansluitkosten betalen. Ik stomverbaast natuurlijk want we hadden de koopakte nog niet eens getekend. De makelaar had ons al doorgegeven als nieuwe bewoner van dit huis. Na wat bellen met de makelaar is dit gelukkig opgelost.

Toen wij de koopakte ontvingen thuis en samen met onze hyptheekadviseur aan het doornemen waren, bleek dit een totaal verkeerde koopakte te zijn, met verkeerde datums, prijzen etc etc.
Later hebben wij de juiste koopakte ondertekend, en moest deze opgestuurd worden naar de vastgoedgroep voor ondertekening.

Anderhalve week later hadden wij de koopakte nog niet terug om onze hypotheek rond te krijgen en de aanbetaling te plaatsen. Ook was de datum van de ontbindende voorwaarden van de koop al verlopen!!!

Na menig aandringen van ons en de Hypotheker tegenover de makelaar hebben wij te horen gekregen dat de koopakte kwijt is!!!

"Er is iets mis gegaan met de post, maar volgens de notaris is een kopie ook rechtsgeldig"

Je kunt natuurlijk begrijpen dat wij knetterdol worden van zo'n makelaar, zeker als je ziet wat een grote NVM makelaar het is met verschillende projectmatige verkopen.

Wie kan mij/ ons vertellen hoe je je in zo'n geval moet opstellen c.q indekken.

Waar kan ik evt mijn klachten kwijt ?

Groeten.

hos

Re: Koopakte perikelen

Ongelezen bericht door hos »

De NVM heeft een klachtenregeling.
Daarnaast kun je terecht bij vereniging Eigen Huis (als je daar lid van bent)

groet, HOS

Gesloten