LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kun je je eigen woning zelf verkopen?

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
Harm.calc

Kun je je eigen woning zelf verkopen?

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Ik heb mijn woning een tijdje in de verkoop gehad via een makelaar. Omdat de verkoop niet vlotte - wel genoeg kijkers maar weinig tot geen biedingen - heb ik eind vorig jaar besloten mijn huis uit de verkoop te halen.
Nu gebeurt het dat een medebewoner uit het complex een kennis heeft die geïnteresseerd is in mijn woning. Kun je als eigenaar je woning zelf verkopen? Dan bedoel ik vooral het juridische gedeelte.

Moneyman

Re: Kun je je eigen woning zelf verkopen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ja, dat kan. Een makelaar is niet verplicht, er zijn model koopovereenkomsten te vinden. Maar zorg wel dat je weet wat je doet...

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Kijk vooral ook wat je met je eerdere makelaar hebt afgesproken. Vaak is het zo dat je die alsnog moet betalen als je een huis verkoopt dat eerder via hen te koop is geweest.

En je moet natuurlijk wel goed weten wat je doet en wat je bijvoorbeeld als verkoper verplicht bent om te melden.

Quark

Ongelezen bericht door Quark »

Kijk eens rond op deze site

https://www.eigenhuis.nl/huis-verkopen/

Uw Jurist
Contacteer:

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

In aanvulling op bovenstaande goede tips: de notaris zal er altijd aan te pas moeten komen. Normaliter betaalt de koper die kosten.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

Gesloten