LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] leaseketel na verkoop woonhuis
-
leaseketel na verkoop woonhuis
Hallo,
Wie heeft er ervaring met het probleem leaseketel na verkoop woning ?
Heb m'n woonhuis 4 jaar geleden moeten verkopen wegens scheiding.
Na verkoop van het woonhuis kreeg ik de deurwaarder aan de deur ivm ingebreking van betaling leaseketel (logisch ), de koper heeft de leaseketel niet overgeschreven.
Hij beweerd dat hij van niets wist en dat dat bij de woning hoorde.
Om beslaglegging te voorkomen heeft Das-rechtbijstand mijn geadviseerd om die leaseketel af te kopen.
Dat heb ik gedaan met al de bijkomende kosten.
Na een hele poos procederen en onderhandelingen heeft Das-rechtsbijstand mijn geadviseerd om er een punt achter te zetten omdat men de slagingskans nihill vond, en om onnodige kosten te voorkomen.
Vervolgens heb ik de makelaar gemaild die vonden dat het niet hun probleem meer was en omdat er bij het knopje in de koopovereenkomst stond "NVT".
Vervolgens heb ik een klachtenmail gestuurd naar NVM te Nieuwengein.
Kreeg als reactie dat hun geen uitspraak kon doen aan de aansprakelijkheid van de schade, moet het bij de civiele rechter neerleggen.
Ik ben nu eigenaar van een leaseketel dat niet ens in mijn huidige woonhuis staat en ik ben een hoopgeld kwijt.
Wie kan mij helpen ?
Mvg,
Golfmaster[/b]
Wie heeft er ervaring met het probleem leaseketel na verkoop woning ?
Heb m'n woonhuis 4 jaar geleden moeten verkopen wegens scheiding.
Na verkoop van het woonhuis kreeg ik de deurwaarder aan de deur ivm ingebreking van betaling leaseketel (logisch ), de koper heeft de leaseketel niet overgeschreven.
Hij beweerd dat hij van niets wist en dat dat bij de woning hoorde.
Om beslaglegging te voorkomen heeft Das-rechtbijstand mijn geadviseerd om die leaseketel af te kopen.
Dat heb ik gedaan met al de bijkomende kosten.
Na een hele poos procederen en onderhandelingen heeft Das-rechtsbijstand mijn geadviseerd om er een punt achter te zetten omdat men de slagingskans nihill vond, en om onnodige kosten te voorkomen.
Vervolgens heb ik de makelaar gemaild die vonden dat het niet hun probleem meer was en omdat er bij het knopje in de koopovereenkomst stond "NVT".
Vervolgens heb ik een klachtenmail gestuurd naar NVM te Nieuwengein.
Kreeg als reactie dat hun geen uitspraak kon doen aan de aansprakelijkheid van de schade, moet het bij de civiele rechter neerleggen.
Ik ben nu eigenaar van een leaseketel dat niet ens in mijn huidige woonhuis staat en ik ben een hoopgeld kwijt.
Wie kan mij helpen ?
Mvg,
Golfmaster[/b]
-
Re: leaseketel na verkoop woonhuis
ik ben bang niemand.. als bij de verkoop van het huis niet aantoonbaar de koper geinformaard is en schriftelijk is vastgelegd wie het leasecontract overschrijft en wie de resterende termijnen betaald heeft u ben ik bang geen poot om op te staan. Het is uw verantwoordelijheid als toenmalig eigenaar geweest om uw makelaar voor de verkoop te informeren hierover, u heeft neem ik aan alle stukken gezien oa de verkoopbrochure en gegevens die de makelaar aan potentiele kopers overhandigd. En saat het daar niet in, tja jammer maar helaas het is dan niet anders.. Zonde van het geld, maar het is dan op een gegeven moment wellicht wijs de schadepost te accepteren en door te gaan met het leven.
beste golmaster, ik vind dat je je wel snel neerlegt bij een uitspraak van de DASrechtsbijstand en een uitspraak van de NVM. Je geeft de verkoop van je woning toch uit handen aan een in dit geval NVM makelaar. Of je hebt zelf vergeten te melden dat het een leaseketel is, of je makelaar heeft het niet goed vermeld. In dat laatate geval lijkt het mij zinvol dat je je makelaar nogmaals aanspreekt of de NVM dwingt tot behandeling van de kwestie. Volgens mij zitten er toch grote stickers op de ketel met LEASETOESTEL?
Volgens mij heb je die leaseketel al eerder verkocht, als zijnde behorend bij het huis...Ik ben nu eigenaar van een leaseketel.....
-
Hallo allemaal,
M'n ex had die evaluatie formulie ingevuld, we lagen toen in scheiding.
Had uit goed vertrouwen getekend.
Er zit idd een sticker op die ketel, maar de makelaar is niet thuis.
Hun zeggen dat er is getekend en de overdracht is gepasseerd.
Hoe kan ik het nou iets verkopen als het niet eens van mij was, er zat een leasecontract aan vast.
M'n ex had die evaluatie formulie ingevuld, we lagen toen in scheiding.
Had uit goed vertrouwen getekend.
Er zit idd een sticker op die ketel, maar de makelaar is niet thuis.
Hun zeggen dat er is getekend en de overdracht is gepasseerd.
Hoe kan ik het nou iets verkopen als het niet eens van mij was, er zat een leasecontract aan vast.
-
u gaat niet in op een aantal essentiele zaken uit mijn reactie helaas. Maar hoe moet een koper weten dat de lease nog loopt?? Al su het verkoopt met ketel, mag hij gerust aannemen dat de ketel erbij hoort.er zat een leasecontract aan vast.
-
Hallo,
De ketel is na verkoop van het woonhuis en na een paar maanden afgekocht door mij omdat er beslag was gelegd op mijn inboedel.
In de verkoopakte staat " NVT " dus kan in mijn ogen van alles zijn.
In novermeber vond het overdracht plaats en in december heb ik een herinnering de deur uitgedaan, er werd geen gehoor aan gegeven.
In februari een 2e herinnering en in mei de 3e herinnering.
Heb toen contact opgenomen met m'n makelaar, die heeft nog geprobeerd te bemiddelen.
Die zeggen ook dat de koper absoluut niet wens mee te werken, zelfs niet tot een compromise.
De ketel is na verkoop van het woonhuis en na een paar maanden afgekocht door mij omdat er beslag was gelegd op mijn inboedel.
In de verkoopakte staat " NVT " dus kan in mijn ogen van alles zijn.
In novermeber vond het overdracht plaats en in december heb ik een herinnering de deur uitgedaan, er werd geen gehoor aan gegeven.
In februari een 2e herinnering en in mei de 3e herinnering.
Heb toen contact opgenomen met m'n makelaar, die heeft nog geprobeerd te bemiddelen.
Die zeggen ook dat de koper absoluut niet wens mee te werken, zelfs niet tot een compromise.
Eerlijk gezegd zou ik dat als koper ook niet doen. Ik weet niet hoe de KOOPovereenkomst eruit zag?
Maar die wij getekend hebben, staat er: Blabla...Vrij van huren en/of leasecontracten...
Als ik dat als koper teken, zou ik ook niet meewerken om tot een 'compromis' te komen.
Overigens wel erg vervelend voor u zeker in deze situatie.
Maar die wij getekend hebben, staat er: Blabla...Vrij van huren en/of leasecontracten...
Als ik dat als koper teken, zou ik ook niet meewerken om tot een 'compromis' te komen.
Overigens wel erg vervelend voor u zeker in deze situatie.