LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Makelaar die aan bedreiging doet.

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
Friesland99

Makelaar die aan bedreiging doet.

Ongelezen bericht door Friesland99 »

Laatst een huis gekocht, voordat het zover was moesten we echt door het stof....
De makelaar zette ons vanaf het begin af aan onder druk.
We hadden amper 1,5e week om de hypotheek rond te krijgen, anders wilde men niet accoord gaan.

Toen begon de ellende pas echt; onze "verkopende" party had een huis gekocht en gingen er vrij snel in.
We werden s'avond om 21.00 gebeld, door een naar mijn indruk dronken makelaar. Hij noemde mij voortdurend bij mijn voornaam en dat ik MOEST LUISTEREN.
Schreeuwen, onder druk zetten en beledigen.
Wij moesten schikken, zijn clienten konden geen 2 huizen voor anderhalve maand betalen. Dat moesten wij maar oplossen. Anders ging de koop niet door....


Contact gehad met onze kopers (overdag), nee, dat was niet mogelijk.
We hebben onze makelaar laten bellen, zij ondervond precies dezelfde asociale aanpak.

Uiteindelijk had hij geen poot om op te staan, wij ontmoeten hem binnenkort ivm inspectie. Van ons krijgt hij geen hand en ook onze blik is hij niet waardig.

Deze makelaar was ook nog eens een bekende van ons.
Nooit problemen mee gehad, toen ....

Misschien dat we als alles over is een klacht indienen bij de overkoepelende organisatie.

Wie herkend dit ?
Deze meneer zit in Heerenveen en is lid van de LMV.

NiceL

Re: Makelaar die aan bedreiging doet.

Ongelezen bericht door NiceL »

Misschien is het een goed idee om de makelaar hier gewoon met naam te noemen. Mensen met dezelfde ervaringen kunnen het dan waarschijnlijk beter plaatsen.

Het blijkt maar weer dat een makelaar die aangesloten is bij een vereniging niet per definitie een goede makelaar is.

Toch heb ik nog een vraag: hoe was uw eerste indruk van deze makelaar? Als deze niet goed was, wat is dan uw reden geweest om toch met deze makelaar zaken te doen?

Friesland9
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 mei 2005 19:31

Re: Makelaar die aan bedreiging doet.

Ongelezen bericht door Friesland9 »

Het is ons droomhuis, en tja, die makelaar hoorde bij dit droomhuis. De verkopende party had hem in de hand genomen.


Overigens had hij beloofd aan mijn makelaar ons op te bellen om zijn excuses aan te bieden...........nooit meer iets van gehoord.

Gast

Re: Makelaar die aan bedreiging doet.

Ongelezen bericht door Gast »

Laat 'm lekker in de koeienvlaaien zakken.

Ik weet dat het erg makkelijk klinkt maar laat je nooit onder druk zetten bij dergelijke beslissingen. Vaak is er dan meer aan de hand en de aloude verkooptrucs daar moet je lak aan hebben. Er komt altijd wel weer een volgend droomhuis dat te koop is.

Overigens zou ik zeker een klacht tegen dit sujet indienen.

Gast

Re: Makelaar die aan bedreiging doet.

Ongelezen bericht door Gast »

Mijn huis is te koop in Leeuwarden !! Is dat wat.

Gast

Re: Makelaar die aan bedreiging doet.

Ongelezen bericht door Gast »

Welk adres misschien heb ik belangstelling ?

Ton

edwin100
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 jun 2005 16:55

Re: Makelaar die aan bedreiging doet.

Ongelezen bericht door edwin100 »

Bij de LMV?

LMV
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 aug 2005 17:38

Re: Makelaar die aan bedreiging doet.

Ongelezen bericht door LMV »

Bij het lezen van uw bericht heb ik eigenlijk maar 1 verzoek. Graag zou ik zien dat u uw klacht officieel bij mij bekend maakt zodat actie kan worden ondernomen. De LMV heeft een duidelijke erecode en onze leden dienen respectvol en professioneel met zijn / haar klanten om tegaan. U als consument heeft hier recht op, wij als branche organisatie gaan dit soort situaties niet uit de weg maar horen graag het verhaal in detail, van twee kanten, zodat een objectief oordeel geveld kan worden. Zeker, in elke beroepsgroep zijn goede en slechte personen, alleen door een duidelijk standpunt vanuit de branche organisaties kan hierop geacteerd worden en correctie worden toegepast. Wij doen dit in alle openheid en met zorgvuldigheid. Alleen als en wanneer consumenten hun ervaringen kenbaar en aanhangig maken kan een reactie volgen. Ik stel uw reactie(s) dan ook op prijs.
U kunt mij hiervoor bereiken via het LMV kantoor:
via [email protected] of per post: Postbus 108, 2870 AC Schoonhoven
Ik wacht uw bericht graag af,
Ed van de Bijl - Directeur LMV
http://www.lmv.nl

deric
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 mar 2005 23:22

Re: Makelaar die aan bedreiging doet.

Ongelezen bericht door deric »

Nou doen dus :idea:

en vergeet niet dat een makelaar zich aan de regels moet houden, zeker als er een contract in het spel zit. De verkopende partij zal ook wel niet tevreden zijn anders doet de makelaar niet zo. En wie weet hangt hem ook wel iets vervelends boven het hoofd, dan willen ze vaak in het diepe springen.

Denk er ook om, ondanks het droomhuis, laat je in de pinarie helpen, want dan is het heel snel droomhuis af.
Er word tenslotte niet iets van een paar euro afgesloten.

dus officiele klacht indienen, de zaak profesioneel rondbreien en goed aflsluiten, anders blijft een en al ellende :cry:

purcat
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2005 21:27

Re: Makelaar die aan bedreiging doet.

Ongelezen bericht door purcat »

Ik heb ook een nasleep van een probleem van een LVM makelaar.... :x
(regio rotterdam)

Het leveren van een wanprestatie dooe deze makelaar en ik weiger zijn 10% te betalen

Volgens mij zijn de LMV makelaars het bekende "kaf van het koren"

beerbash
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 feb 2006 16:19

Re: Makelaar die aan bedreiging doet.

Ongelezen bericht door beerbash »

Die meneer van het LVM snapt het nog niet helemaal geloof ik. ALhoewel, misschien ben ik wel naief.
Van alle makelaars die ik tot nu heb meegemaakt waren het in nagenoeg alle gevallen boeven die afspraken niet nakwamen, verdraaide informatie afgaven etc. Het betreft hier makelaar Snel en makelaar Timmer te Leusden. Volstrekt onbetrouwbaar. Helaas kun je niet zonder deze lieden om je huis te verkopen.

hildep
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 mei 2006 00:32

Re: Makelaar die aan bedreiging doet.

Ongelezen bericht door hildep »

Hallo 'friesland'.

Ik zou graag je verhaal willen horen voor een verhaal in een tijdschrift dat gaat over huizen kopen. Zou dat kunnen?

Gesloten