LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Makelaar, huurwoning
Makelaar, huurwoning
Dag,
Ik heb een paar vragen betreft het huren via een (een hele slechte )makelaar.
(vrij sector huurwoning)
Mag een makelaar de aanslagen(rioolrecht) ,die hij door de gemeente Utrecht ontvangt, door belasten aan de huurders?
Aangezien wij al, OZB+RIOOLHEFFING+AFVALST.+HB en WATERSCHAPSHEFFINGEN, betalen!
En hoe zit met het plaatsten van (niet eens werkende) camera's in een appartementencomplex. Kunnen die kosten ook bij de huurders verhaald worden?
Kunnen huurder een schoner complex eisen?
Is het normaal dat een makelaar geen alarmnummer heeft?
Wij zaten sinds gisteren avond om 19:00 tot vandaag 14:00 uur zonder stroom. Stedin kon niet bij meterkasten komen, omdat ze de sleutels daarvan nodig hebben. De makelaar was vanochtend pas weer bereikbaar? kan ik mijn opgelopen schade bij ze declareren?
Dat was het als het goed is,
Ik hoor het graag van jullie,
Gr.Sam
(vrij sector huurwoning)
Mag een makelaar de aanslagen(rioolrecht) ,die hij door de gemeente Utrecht ontvangt, door belasten aan de huurders?
Aangezien wij al, OZB+RIOOLHEFFING+AFVALST.+HB en WATERSCHAPSHEFFINGEN, betalen!
En hoe zit met het plaatsten van (niet eens werkende) camera's in een appartementencomplex. Kunnen die kosten ook bij de huurders verhaald worden?
Wij zaten sinds gisteren avond om 19:00 tot vandaag 14:00 uur zonder stroom. Stedin kon niet bij meterkasten komen, omdat ze de sleutels daarvan nodig hebben. De makelaar was vanochtend pas weer bereikbaar? kan ik mijn opgelopen schade bij ze declareren?
Gr.Sam
Re: Makelaar, huurwoning
Lijkt me niet dat u dubbele OZB, Rioolheffing e.d. moet betalen. Geen idee wat in uw huuroverkomst staat m.b.t. het schoonhouden; als u daar bij de huur een maandelijks bedrag voor betaalt moet dat natuurlijk ook schoongehouden worden. Of een makelaar een alarmnummer moet hebben weet ik niet; wel moet u in het bezit zijn van telefoonnummers waar u calamiteiten moet kunnen melden. Ook (niet) werkende camera's: u moet er toch echt uw contract op nalezen. Er zijn wederzijds rechten en plichten.Sam87 schreef:Dag,
(vrij sector huurwoning)
Gr.Sam
tenormin schreef:Lijkt me niet dat u dubbele OZB, Rioolheffing e.d. moet betalen. Geen idee wat in uw huuroverkomst staat m.b.t. het schoonhouden; als u daar bij de huur een maandelijks bedrag voor betaalt moet dat natuurlijk ook schoongehouden worden. Of een makelaar een alarmnummer moet hebben weet ik niet; wel moet u in het bezit zijn van telefoonnummers waar u calamiteiten moet kunnen melden. Ook (niet) werkende camera's: u moet er toch echt uw contract op nalezen. Er zijn wederzijds rechten en plichten.Sam87 schreef:Dag,
(vrij sector huurwoning)
Gr.Sam
TS betaald geen dubbele lasten, staat nergens, maar alleen het rioolrecht wordt door de makelaar in rekening gebracht.
Dit mag niet, want dit is voor de verhuurder.
Overheidsheffingen zijn bijvoorbeeld reinigingsrechten, afvalstoffenheffing, rioolrecht en onroerend zaakbelasting. De verhuurder kan deze heffingen niet als servicekosten bij de huurder in rekening brengen.
@Sam
Hier na te lezen:
http://www.huurcommissie.nl/servicekostencheck/overig/
Waarom plaats jij steeds dit als bericht? Niets beters te doen?tenormin schreef:n.v.t.
Bijna alles hangt af van wat er in je huurcontract staat.Sam87 schreef: Ik heb een paar vragen betreft het huren via een (een hele slechte )makelaar.
(vrij sector huurwoning)
Waarom zou een makelaar een alarmnummer moeten hebben?
Het is wel raar dat je niet bij de meterkast kan. Wat doe je dan als er een stop doorbrandt? In noodgevallen kan je trouwens die deur gewoon openbreken.
-
Wat barman zegt,alles hangt af van wat er in je contract staat..
Als zei de riool en de oz innen,prima,als het dan maar niet dubbel is,daar moet je opletten,
Ik weet niet of dat normaal is...bij mij is gewoon kale huur.
Voor een flat of hoe ze dat tegenwoodig noemen geloof ik appartement,betaal je servicekosten,ook voor die camera,s etc.
Alleen alles moet wel werken..maar neem aan dat in contract staat waar je allemaal voor betaald in de service kosten,
Je kan voor de niet werkende camera,s een aangetekende brief sturen dat je betaald voor iets dat niet werkt.
Je zou anders de belasting eens kunnen bellen of het idd klopt dat de makelaar de kosten afdraagt ,voor je straks nog een aanslag krijgt,riool en ozb.
Als je echt zeker wilt weten wat al je rechten zijn kan je beter even juridisch loket bellen,
En idd wat barman zegt ,meterkast is zo open als er wat is!dan maar met geweld,kosten voor makelaar.
Als zei de riool en de oz innen,prima,als het dan maar niet dubbel is,daar moet je opletten,
Ik weet niet of dat normaal is...bij mij is gewoon kale huur.
Voor een flat of hoe ze dat tegenwoodig noemen geloof ik appartement,betaal je servicekosten,ook voor die camera,s etc.
Alleen alles moet wel werken..maar neem aan dat in contract staat waar je allemaal voor betaald in de service kosten,
Je kan voor de niet werkende camera,s een aangetekende brief sturen dat je betaald voor iets dat niet werkt.
Je zou anders de belasting eens kunnen bellen of het idd klopt dat de makelaar de kosten afdraagt ,voor je straks nog een aanslag krijgt,riool en ozb.
Als je echt zeker wilt weten wat al je rechten zijn kan je beter even juridisch loket bellen,
En idd wat barman zegt ,meterkast is zo open als er wat is!dan maar met geweld,kosten voor makelaar.
-
Is die makelaar dan de enige met een sleutel van die kast?
Hier hebben een aantal instanties een sleutel van de algemene ruimten, en in de buitenmuur zit er nog een voor bepaalde hulpdiensten. (ik zou tenminste anders niet weten waarom er een slot in een baksteen zit). Dat je niet alle huurders overal toegang wilt en kunt geven snap ik (hier gebeurd ook genoeg gekkigheid in de delen waar wij als huurders wél kunnen komen), maar hulpdiensten zullen er toch echt bij moeten kunnen.
Hier hebben een aantal instanties een sleutel van de algemene ruimten, en in de buitenmuur zit er nog een voor bepaalde hulpdiensten. (ik zou tenminste anders niet weten waarom er een slot in een baksteen zit). Dat je niet alle huurders overal toegang wilt en kunt geven snap ik (hier gebeurd ook genoeg gekkigheid in de delen waar wij als huurders wél kunnen komen), maar hulpdiensten zullen er toch echt bij moeten kunnen.
-
Misschien express voor de meterkast voor bv aftappen enz
En als er wat is dat de makelaar contact heeft met hulpdiensten...zal vast misschien reden hebben..
En misshien heeft stedin wel een loper die op al die kasten passen??kan ook??.
En als er wat is dat de makelaar contact heeft met hulpdiensten...zal vast misschien reden hebben..
En misshien heeft stedin wel een loper die op al die kasten passen??kan ook??.