LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Makelaar speelt vals

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
Chong
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2007 21:29

Makelaar speelt vals

Ongelezen bericht door Chong »

Ik heb onlangs twee keer een aanvaring gehad met een makelaar. De eerste was dat deze met een deurwaarders/advocatenkantoor samen speelde om mij voor het sturen van 3 brieven 3.000,- in rekening probeerde te brengen. Na een dreiging om er werk van te maken zijn ze hiermee gestopt.
Vervolgens heeft de makelaar een negatief advies gegeven aan een mogelijk nieuwe huurder die mijn winkel wilde overnemen. Hij heeft de financiele situatie (aangedikt) aan de gegadigde verteld en daarbij het advies gegeven het niet te doen daar het "geen verstandige overname zou zijn".
Momenteel ben ik niet in de gelegenheid om een procedure te starten tegen deze makelaar, maar weet iemand waar ik straks het beste met mijn klachten naartoe kan gaan?

Immo
Berichten: 147
Lid geworden op: 16 aug 2006 23:05

Re: Makelaar speelt vals

Ongelezen bericht door Immo »

Waar is deze makelaar bij aangesloten? Als dit bij een van de bekende brancheorganisaties is, VBO, NVM of LMV, kunt u bij de tuchtcolleges van desbetreffende instanties een klacht indienen. Zie bijbhorende websites.
Veel succes.

consumentned
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 nov 2007 00:08

Re: Makelaar speelt vals

Ongelezen bericht door consumentned »

schop die man er direct uit!
hij treed voor jou op, hoe durft ie!

Helen Blauw
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 jun 2008 16:46

Re: Makelaar speelt vals

Ongelezen bericht door Helen Blauw »

want dan kun je echt waarschouwen

PieterPostuma
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jul 2008 10:11

Re: Makelaar speelt vals

Ongelezen bericht door PieterPostuma »

Het beste is om eerst te gaan naar de branchevereniging, deze hebben altijd een eigen geschillencommissie.

Heb je hier geen vertrouwen in zou ik naar de Ombudsman o.i.d. gaan.

Gesloten