LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Makelaar voor weinig

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
MVI

Makelaar voor weinig

Ongelezen bericht door MVI »

Eindelijk eens een leuk initiatief. Ik kwam op internet een website tegen (zooble.nl) waarop makelaars bieden op jouw verkoopopdracht. Moeten die gasten eindelijk eens echt scherpe courtage rekenen om aan een opdracht te komen.

Het mooie van die site is ook dat de biedende makelaar jou pas kan 'zien', als je op zijn bod ingaat. Hoef je het met de makelaar in ider geval niet meer over de prijs van zijn dienstverlening te hebben.

Ik ben benieuwd of het de makelaars eens wat minder arrogant maakt!

Theo1

Re: Makelaar voor weinig

Ongelezen bericht door Theo1 »

Gelukkig ontstaat er nu ook bij digitale makelaars keuze uit dienstverlening. Zojuist is de eerste ERA digitale makelaardij gestart onder de naam Digimakelaars.nl
Zij doen het volgende voor je:
Bepalen van de beste marktprijs voor de woning door eigen makelaars, dus niet door ingehuurde makelaars van de Taxatheek
Leggen alle zaken rondom de mededelingsplicht vast
Verstrekken van verkoopadviezen en begeleiden voor en tijdens het verkooptraject
Zorgen zonder extra kosten voor professionele fotografie van uw woning
Presenteren de woning op www.funda.nl, www.era.nl en www.digimakelaars.nl
Plaatsen één advertentie van de woning in het landelijke ERAWoonWens magazine zonder extra kosten
Verzorgen een buurtmailing rondom de woning
Zorgen voor een TE KOOP bord
Zorgen voor statistieken waarbij de interesse voor de woning op funda.nl kunt volgen
Voeren de onderhandelingen tussen verkoper en potentiële koper en registreren dit deugdelijk
Stellen de complete NVM koopakte op, waarin duidelijk alle gemaakte afspraken tussen verkoper en koper worden vastgelegd.
Zorgen dat de koopakte door beide partijen wordt getekend en op tijd bij de notaris ligt.
Monitoren of de waarborgsom/bankgarantie op tijd bij de notaris binnen is.
De kosten voor het toale pakket bedragen € 1,495,- maar ik heb gehoord dat er een openingsactie komt met korting.

hbwoz

Ongelezen bericht door hbwoz »

Moeten die gasten eindelijk eens echt scherpe courtage rekenen om aan een opdracht te komen.
Het lijkt wel alsof je alleen naar de prijs kijkt. Het lijkt mij verstandiger om een aantal makelaars uit de regio uit te nodigen en hen hun verhaal te laten doen. Het gaat er ook om wat ze doen voor dit bedrag.

klaasie

Ongelezen bericht door klaasie »

Bedankt voor de tip MVI. Ik heb meteen mijn huis aangemeld. Wat een uitvinding zeg...... eindelijk ben ik als klant echt koning!

hera

Ongelezen bericht door hera »

Bedenk dat de makelaar toch in je huis rondloopt wanneer jij er niet bent. Je moet er dus wel een goed gevoel bij hebben. Heb je dit ook wanneer je puur op prijs selecteerd en wil je hun verhaal niet eens horen...

Gesloten