LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] makelaarsland niet overwegen

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
jolonka

makelaarsland niet overwegen

Ongelezen bericht door jolonka »

Vol goede hoop ging ik in maart met makelaarsland in zee. Mijn ervaringen zijn zeer slecht. De taxateur is precies 5 minuten binnen geweest, vroeg om de woz waarde en taxeerde vervolgens het huis veel te hoog. Verder adviseerde makelaarsland mij om een bouwkundig rapport op te laten stellen, ondanks het feit dat er een zeer goede en gezonde vve is. Kosten 795 euro voor makelaarsland die voor dat geld de taxateur heeft gestuurd en een vermelding op Funda (29 euro) heeft geplaatst + nog de kosten voor het bouwkundig rapport. Na 4 maanden had ik nog geen bezichtiging gehad en vroeg om advies bij makelaarsland, die waren nu niet meer thuis en dachten dat het wel aan het huis zou liggen die misschien niet zo courant was. Begin juli ben ik overgestapt naar een reguliere makelaar en wat schetste mijn verbazing, binnen 2 weken was mijn huis verkocht. Bezichtigingen genoeg en aan de courantheid heeft het niet gelegen.
Dus mijn advies, bezint voor ge begint.

Xpert

Re: makelaarsland niet overwegen

Ongelezen bericht door Xpert »

Plaatselijke makelaar krijgt nu éénmaal meer potentiële klanten binnen en kan de woning ook beter aanprijzen.

Nu is Makelaarsland wel bekend bij verkopers maar veel minder bij potentiële kopers.

Je switch is blijkbaar goed uitgevallen. Gefeliciteerd met je verkoop.

Maar dat je nog wat van je € 795,-- terugkrijgt dat kan je wel vergeten. :oops: :oops: Typisch een voorbeeld dat ze het geld binnen hebben en achteraf allemaal argumenten naar voren brengen dat het vooral niet aan Makelaarsland ligt.

Martin1976

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Makelaarsland klinkt leuk maar je betaald voor een wassen neus, je wilt je huis verkopen en betaald daar bijna € 800 voor. Ze zetten je huis op funda en gaan vervolgens achterover leunen in je stoel en je kunt nog alles zelf doen. 'k kan me voorstellen dat het niet opschiet als je je huis via hen wilt verkopen, persoonlijk zou ik gewoon een makelaar uit de buurt uitzoeken.

aartwillemijn

Ongelezen bericht door aartwillemijn »

Even een reactie voor het evenwicht:
Ons is Makelaarsland wél heel goed bevallen. Ons huis is goed getaxeerd, wij zijn zelf wat hoger met de vraagprijs gaan zitten en binnen 3 weken was ons huis verkocht. Ondanks de vakantie veel aanvragen voor bezichtigingen en dat was heel leuk om te doen!

Mahonie

Ongelezen bericht door Mahonie »

makelaarsland niet overwegen
Hai Jolonka,

Nog gefeliciteerd met het verkopen van je huis. Een ding snap ik niet, je gaat pas iets betalen als je woning is verkocht toch? Of leef ik in een andere wereldje?

Groetjes van Mahonie uit Rotterdam :)

Helen Blauw

Ongelezen bericht door Helen Blauw »

is makelaarsland nu goed of slegt?

Targa Florio

Ongelezen bericht door Targa Florio »

Helen vroeg: Is Makelaarsland nu goed of slecht?

Dat hangt van jezelf af Helen. Jij bent de makelaar wanneer je een beroep doet op Makelaarsland. Voor die kleine €800,- zou je de gok kunnen wagen. Lukt het niet dan is er altijd wel een plaatselijke makelaar die puin kan ruimen. Een makelaar is niets meer of minder dan een bemiddelaar tussen partijen die een verkoop tot stand willen brengen en daar externe kennis voor nodig zijn en/of risico's willen indekken. Een potentiele koper verwacht dus kennis en overtuiging van de bemiddelaar en de juiste hulp om een transaktie goed te laten verlopen. Wanneer u hiertoe in staat bent kunt u uw woning voor € 800,-op Funda laten plaatsen. Of het goedkoop is, is een tweede. U zou via voordeeltaxateurs een taxatierapport kunnen laten opststellen voor circa € 249,- om daarna een account te openen op bijvoorbeeld DIMO of Woonkrant voor bijna niets. Een advertentie op marktplaats zou de boel compleet maken. Voor circa €350,- bent u dan klaar. Het kan goedkoper door een makelaar te laten komen die adverteert met gratis waardebealing. U maakt geen gebruik van zijn diensten maar gaat met deze waardebepaling zelf de boer op. De kosten zullen dan ongeveer € 150-200,- bedragen. De koopakte is op internet op meerdere sites gratis te downloden. U vraagt hulp aan de notaris om de koopakte in te vullen en laat de koopakte daar passeren (kosten koper) en klaar is het alweer. Ook voor € 800,- zou u alles zelf moeten doen. Het verhaal achter elke commerciele organisatie is dat ze winstgevend moeten zijn. Makelaarsland draagt geen rode cape en een mijter. Het is dan ook geen makelaar maar een medium voor € 800,- Het werkt wel. Funda is een goed bekeken medium. Niet voor niets vecht de NVM zich het snot voor de ogen om de ongezonde monopoly op dit medium te behouden.
Allemachtig, ik ben niet zo van de korte antwoorden zie ik, succes ermee. Kort samengevat valt en staat de verkoop via Makelaarsland met uw eigen kwaliteiten als bemiddelaar. Het werkt zeker verkoop verhogend wanneer u niet mensen op hun hoofd gaat slaan die uw badkamer en keuken afkraken.

du_ko

Ongelezen bericht door du_ko »

Helen, ik kan je Makelaarsland absoluut aanbevelen. Op advies van een collega heb ik mijn huis via Makelaarsland verkocht. Binnen 2,5 week en voor meer dan ik ooit had durven hopen!

Ze doen praktisch hetzelfde als elke andere makelaar, dus er komt gewoon een taxateur langs, je krijgt een te koop bord en ze voeren de onderhandelingen. Wel doe je zelf de bezichtigingen, maar dat vond ik juist prettig om te weten wie er langs kwamen.

Helen Blauw

Ongelezen bericht door Helen Blauw »

ik vind het heel lastig om makelaars te vergelijken volgners mij hangt het ook van je huis af... niet elk huis verkoopt zo snel
bovendien moet als je alles zelf doet weten wat je moet doen en iemand hebben om op terug te vallen als het fout gaat. ik lees op makelaarsland ook niets over de oplevering van je huis met een makelaar. als je gezeur hebt over dingen die bvlijven en de meterstand wie lostt dan op?

Loek Sassen

Ongelezen bericht door Loek Sassen »

Wat iedereen vergeet is dat elke woning in Nederland tot nu toe is verkocht (lag dat aan die uitstekende makelaar?; nee, aan de aanhouder wint), al begint het nu er echt op te lijken dat sommige woningen onverkoopbaar worden. Dus het gaat bij verkoop NU steeds meer om echte verkoop- en marketingvaardigheden die bij de traditionele makelaar veel moeilijker te vinden zijn. Ander conclusie is dat je gemiddeld gezien met een goed verkoopconcept en zichtbaarheid op Funda en Google je woning net zo gemakkelijk ZELF kunt verkopen wanneer je volhoudt, mits je op een leuke en persoonlijke wijze verkopers door je eigen woning kunt leiden. Zoniet, vraag een makelaar en check deze ware kunst bij hem in het eerste gesprek door hem te vragen of hij jullie als zg. potentieel belangstellenden een rondleiding door jullie eigen woning wil geven. Gegarandeerd dat er weinig goede makelaars overblijven en dat je wellicht zelfs dan nog besluit om het zelf te doen.

Wij bewijzen sinds 2001 met http://www.huizenpartner.nl dat je ook met een veel lager bedrag (vanaf EUR 195,-) en dus veel minder risico dan bij Makelaarsland je woning zelf professioneel kunt verkopen met slimmere promotie. Immers het blijkt in de praktijk dat 54% van de woningen nog steeds via-via dus mond-tot-mond verkocht worden en dat 85% van de verkoop in de eigen regio plaatsvindt. Op deze cijfers is door ons het succesvolle DirectRaak-verkoopconcept gebaseerd. Met Huizenpartner verkoop je nu gemiddeld binnen 3,6 maanden en dat is in deze crisistijd samen met de verkoper een verdraaid leuke prestatie.

Gesloten