Hi,
Ik heb hier al het nodige gesnuffeld natuurlijk, maar toch wil ik mijn vraag nog eens hier neerleggen.
Ik ben absoluut niet tevreden over hoe mijn makelaar op dít moment omgaat met ons. Ons huis staat nu ruim een jaar te koop. Best wel wat bezichtigingen en het is zelfs al drie keer verkocht..... alleen kregen deze mensen hun financiën niet rond.
Voornamelijk komt dat omdat het huis (en dus ook het publiek dat er op afkomt), niet in de meest beste buurt staat.... Prijs / kwaliteit - ook in verhouding met andere huizen in de buurt is goed!
Na de laatste misloop (februari kwam het eerste bod, eind mei bleek het hele verhaal een luchtkasteel van een oudere man die zichzelf met kids en vrouw daar wel zag zitten... zijn zoon zou het dan voor hem betalen), is er blijkbaar ook bij de makelaar iets "geknapt".
Ineens is zijn jas gestolen (met júist onze sleutels erin), is hij in onderhandeling maar we horen nóóit een goed bod of een vraag of..
hebben wij gevraagd de woningen (het gaat om één groot pand, met daarin 2 woningen) in zijn geheel te koop te zetten (inmiddels meer dan 4 weken terug), en of hij nieuwe foto's wilde nemen van de benedenwoning (waarop hij dus zijn jasje verloor).
Hij is nu bijna niet bereikbaar, en ik hoor ook niets van hem (waarom hij bijvoorbeeld de vermeldingen niet aanpast op funda, zoals gevraagd).
We hebben éénmaal meegedaan met een openhuizenroute (kosten 200 euro).
Kan ik hem nu onder betaling van deze kosten van de verkoopopdracht ontdoen? Of moet ik nog meer kosten verwachten?
Is dit soort "behandeling" normaal en kan ik ergens een klacht indienen?
Ik ben erg benieuwd!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] niet tevreden over makelaar
Re: niet tevreden over makelaar
Had de makelaar zijn jasje niet elders vergeten?
Iedereen is verantwoordelijk voor eigen spullen.
De voorwaarden zijn bepalend, was het NVM of VBO?
Meestal geld dat als je binnen 3 of 6 maanden via een andere wel een koper vind dat ze alsnog courtage mogen rekenen!
Door de 3 mislukte kopers is de woning enige maanden uit de verkoop geweest, jammer maar komt helaas meer voor!
Wel kun je vragen om iedere koper een vrijblijvende offerte bij Uw verkopende makelaar te laten maken, zodat deze eerder weet hoe groot de kans is of het doorgaat of word afgewezen!
De klant heeft dan vrije keuze uit voordeligste of beste voorwaarden, en meerder hypotheken is beter als 1.
Soms wil de makelaar betere foto's, juist die bepalen dankzij het steeds meer klanten die zoekmachines als http://www.jaap.nl of http://www.zah.nl of http://www.miljoenhuizen.nl nog meer dan Funda of VBO site de markt!
Dus ook ik vond een huis dankzij voorselectie op internet, dus niet je huis maar de presentatie online is belangrijk!
Daarom weiger ik elke makelaar die doorplaatsing naar deze zoekmachines weigerde, want dan heeft U minder kijkers!
Dus naast de echte bezoekers, zijn er vele honderden al virtueel in Uw huis geweest, laat vrienden en fam. een goed kijken en eventueel de tekst of foto's aanpassen, beter harde kritiek dan onverkoopbaar!
Verder kunt U door vlak onder de buren te gaan zitten meer kijkers en kansen hebben nu U iets meer haast krijgt!
Dus ook U kunt door in de buurt te kijken Uw huis verbeteren, wat schrijven zij, en welke prijzen?
Soms melden zij iets wat in uw advertentie ontbreekt, rustig parkje of zo....
Tip; Via http://www.speurders.nl kun je zelf ook adverteren, koste €3,- en was laatste tijd zelfs gratis..
Dus ook een zelf georganiseerde open huis zou kunnen!
De foto mag U zowel zelf nemen als van de makelaar, net als het verhaal,en meer vermeldingen verkoopt vaak beter!
Dus doe het zelven is niet verboden, en bij serieuze kandidaten kunt U de makelaar zelf ook bellen voor verdere afhandeling, wel graag op de hoogte brengen, het beste is tijdens een openhuis route van concurerende makelaar, dus niet als Uw makelaar dit heeft!
Het is Uw huis dus U beslist!
Iedereen is verantwoordelijk voor eigen spullen.
De voorwaarden zijn bepalend, was het NVM of VBO?
Meestal geld dat als je binnen 3 of 6 maanden via een andere wel een koper vind dat ze alsnog courtage mogen rekenen!
Door de 3 mislukte kopers is de woning enige maanden uit de verkoop geweest, jammer maar komt helaas meer voor!
Wel kun je vragen om iedere koper een vrijblijvende offerte bij Uw verkopende makelaar te laten maken, zodat deze eerder weet hoe groot de kans is of het doorgaat of word afgewezen!
De klant heeft dan vrije keuze uit voordeligste of beste voorwaarden, en meerder hypotheken is beter als 1.
Soms wil de makelaar betere foto's, juist die bepalen dankzij het steeds meer klanten die zoekmachines als http://www.jaap.nl of http://www.zah.nl of http://www.miljoenhuizen.nl nog meer dan Funda of VBO site de markt!
Dus ook ik vond een huis dankzij voorselectie op internet, dus niet je huis maar de presentatie online is belangrijk!
Daarom weiger ik elke makelaar die doorplaatsing naar deze zoekmachines weigerde, want dan heeft U minder kijkers!
Dus naast de echte bezoekers, zijn er vele honderden al virtueel in Uw huis geweest, laat vrienden en fam. een goed kijken en eventueel de tekst of foto's aanpassen, beter harde kritiek dan onverkoopbaar!
Verder kunt U door vlak onder de buren te gaan zitten meer kijkers en kansen hebben nu U iets meer haast krijgt!
Dus ook U kunt door in de buurt te kijken Uw huis verbeteren, wat schrijven zij, en welke prijzen?
Soms melden zij iets wat in uw advertentie ontbreekt, rustig parkje of zo....
Tip; Via http://www.speurders.nl kun je zelf ook adverteren, koste €3,- en was laatste tijd zelfs gratis..
Dus ook een zelf georganiseerde open huis zou kunnen!
De foto mag U zowel zelf nemen als van de makelaar, net als het verhaal,en meer vermeldingen verkoopt vaak beter!
Dus doe het zelven is niet verboden, en bij serieuze kandidaten kunt U de makelaar zelf ook bellen voor verdere afhandeling, wel graag op de hoogte brengen, het beste is tijdens een openhuis route van concurerende makelaar, dus niet als Uw makelaar dit heeft!
Het is Uw huis dus U beslist!
-
hi,
bedankt voor de reactie. Het huis staat op funda (en dus ook op Jaap enz.). Ikzelf promoot het huis ook op diverse websites.
De makelaar heeft inderdaad wel een hypotheekkantoor erbij.... maar de meeste mensen zullen niet bij hem afsluiten: of een afweging maken (de groep die getrokken wordt door dit pand is grotendeels allochtoon, of...) .... Het blijft dus lastig.
Foto's zijn dus nog steeds niet genomen (wij wonen er niet meer - huizen staan in Den Haag, wij wonen in Lelystad). en een aparte vermelding (extra) op funda, voor een totaalprijs die lager ligt dan de twee losse panden is dus ook nog niet gerealiseerd!
Ik vind de makelaar "laks", en op dit moment alles behalve gemotiveerd om ons huis te verkopen.... afijn, ik ga zéker het contract nazoeken (NVM voorwaarden), om te kijken wat er nu precies staat vermeld.
Ik heb hem nooit extra opdrachten gegeven, met uitzondering van dat "open huis" en daarvoor heb ik getetekend.
Nu ben ik tóch benieuwd of hij nog extra kosten kan rekenen en zo ja, welke?
Bedankt!
bedankt voor de reactie. Het huis staat op funda (en dus ook op Jaap enz.). Ikzelf promoot het huis ook op diverse websites.
De makelaar heeft inderdaad wel een hypotheekkantoor erbij.... maar de meeste mensen zullen niet bij hem afsluiten: of een afweging maken (de groep die getrokken wordt door dit pand is grotendeels allochtoon, of...) .... Het blijft dus lastig.
Foto's zijn dus nog steeds niet genomen (wij wonen er niet meer - huizen staan in Den Haag, wij wonen in Lelystad). en een aparte vermelding (extra) op funda, voor een totaalprijs die lager ligt dan de twee losse panden is dus ook nog niet gerealiseerd!
Ik vind de makelaar "laks", en op dit moment alles behalve gemotiveerd om ons huis te verkopen.... afijn, ik ga zéker het contract nazoeken (NVM voorwaarden), om te kijken wat er nu precies staat vermeld.
Ik heb hem nooit extra opdrachten gegeven, met uitzondering van dat "open huis" en daarvoor heb ik getetekend.
Nu ben ik tóch benieuwd of hij nog extra kosten kan rekenen en zo ja, welke?
Bedankt!
Als het goed is, bij één van de eerste gesprekken, een "overeenkomst voor bemiddeling of verkoop" opgemaakt.Kan ik hem nu onder betaling van deze kosten van de verkoopopdracht ontdoen? Of moet ik nog meer kosten verwachten?
In deze overeenkomst staat voor welke periode (6 of 9 maanden) de makelaar het huis in de verkoop neemt.
Er staat ook in vermeld welk bedrag de makelaar krijgt als jij de verkoop opdracht stop zet.
Kijk eerst eens of je dat formulier terug kan vinden.