LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NVM-Makelaar failliet. Wat nu!?

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
arno61

NVM-Makelaar failliet. Wat nu!?

Ongelezen bericht door arno61 »

Vandaag vernam ik dat mijn NVM-makelaar failliet is verklaard.
Wat heeft dit voor consequenties:

a/ Voor mij? Kan ik mijn contract als ontbonden zien en mijn gegevens + sleutel ( woning staat via hen te koop) terugvorderen?

b/ Voor makelaarskantoor? Welke verplichtingen heeft men nu nog richting mijn te koop staande woning?

c/ Ben ik verplicht mee te werken aan een overdracht naar een andere makelaar?

in afwachting van serieuze reacties

epad

Re: NVM-Makelaar failliet. Wat nu!?

Ongelezen bericht door epad »

Dit staat op de site van vereniging eigen huis
Makelaar failliet

Na lang wikken en wegen is de beslissing gevallen: het huis gaat in de verkoop. Gaat ineens de makelaar failliet voor de woning is verkocht. Zo snel mogelijk een nieuwe makelaar inschakelen, is waarschijnlijk de eerste reactie. Maar wees daar niet te haastig mee, want er kunnen kosten aan verbonden zijn - ook al is de makelaar failliet. Neem eerst contact op met de curator die het faillissement van de makelaar afhandelt en vraag of hij van plan de overeenkomst na te komen. Zo niet, dan kan de overeenkomst ontbonden worden. U bent dan vrij om met een ander in zee te gaan.
Het kan overigens zijn dat u na het faillissement nog een rekening ontvangt voor bijvoorbeeld advertentiekosten. Als die kost daadwerkelijk en volgens afspraak gemaakt zijn, dan bent u die kosten in beginsel verschuldigd.

Misschien ben je hier mee verder geholpen

arno61

Re: NVM-Makelaar failliet. Wat nu!?

Ongelezen bericht door arno61 »

Bedankt voor de reactie

Gesloten