LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ontbinding verkoop huis?

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
missieMas
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 mei 2007 20:41

ontbinding verkoop huis?

Ongelezen bericht door missieMas »

hallo

Ons huis staat nu al 2 jaar te koop en in die tijd 2x open huis gehad en een paar bezichtingen.Nu is echter onze situatie verandert en willen wi graag het huis houden.Wij hebben contact opgenomen met de hypotheekverstrekker en die zegt dat dat kan mits wij 1200 euro minimaal betalen aan Zuidstad makelaars/als vergoeding voor kosten en de borden eraf te halen.Nu heb ik weleens gehoort dat een huis maar een maximale tijd te koop mag staan en als je dara al overheen bent je geen kosten meer verschuldigt bent aan de makelaar?klopt dit?
en wat zijn mijn rechten?ik heb al zelf wat navraag gedaan maar zie nergens een duidelijk antwoord, :?

Mk
Berichten: 992
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: ontbinding verkoop huis?

Ongelezen bericht door Mk »

Waarom bepaalt jouw hypotheekverstrekker (?) dat je geld moet betalen aan een makelaar? Of was er sprake van gedwongen verkoop?

In elk ander geval heb jij een overeenkomst gesloten met de makelaar, waarin ook iets zal staan over wat er gebeurt als de opdracht wordt ingetrokken.

missieMas
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 mei 2007 20:41

Re: ontbinding verkoop huis?

Ongelezen bericht door missieMas »

dat komt doordat het huis op mijn naam en die van mijn ex staat en mijn ex toen een gesprek buiten mij om heeft gehad over dat de hypotheek en huis alleen op zijn naam werd gezet..dit was mogelijk en toen kregen we dat te horen.De situatie is nu zo dat wij toch het huis niet willen verkopen alleen die 1200 euro moest eerst betaalt worden.
De vraag is dus nu:is er een algemene verlooptijd voor een makelaar voor het verkopen van het huis?

Immo
Berichten: 147
Lid geworden op: 16 aug 2006 23:05

Re: ontbinding verkoop huis?

Ongelezen bericht door Immo »

Nee, die verlooptijd bestaat niet. Alleen als u met uw makelaar een tijdslimiet overeengekomen bent, waarbinnen het huis verkocht zou moeten zijn. Dit is echter geen wettelijke of algemene regel. In uw geval heeft u of uw ex blijkbaar met instemming van de ander een opdracht gegeven aan een makelaar en heeft hij nu zijn gemaakte kosten bij u in rekening gebracht.
Het is wettelijk zo dat een makelaar als hij arbeid voor u verricht na opdrachtverstrekking, hij zijn kosten in rekening kan brengen.

Gesloten