Hallo iedereen,
Ik wil jullie graag even alert stellen op de Makelaar Rots-vast Groep.
Zo Rotsvast is deze makelaar namelijk niet..
Niet zo lang geleden hebben mijn ouders besloten om het bedrijf te verkopen en in Spanje te gaan wonen. Ik ben nog studerende en wil graag eerst mijn opleiding afmaken. Maar wel alvast opzoek naar een leuke woonruimte. Een vriendin van me ging bij haar vriend intrekken, en zo kwam zij met het idee dat wij haar huisje wel over konden nemen.
Dus wij hadden met haar een afspraak gemaakt om het huis te bekijken. Ik was op slag verliefd, en mijn aanstaande huisgenoot ook.
Ze vertelde dat ze dit huis had gehuurd via rots-vast.
En dat we via rots-vast dat huisje moesten overnemen.
Geen probleem dachten we, even een contract opstellen, daar kosten voor berekenen en wij konden dan per 1 mei in haar huis. Simpel toch?
Voor rots-vast niet.
Wij moesten €1000,- bemiddelingskosten betalen.
Wij vroegen waar dat voor was, daar konden ze ons geen antwoord op geven. En zeiden dat we er nog even over na wilden denken. Want én een maand huur én een maand borg én €1000,- bemiddelingskosten? Dat kan geen enkele student betalen.
Wij hadden gebeld met de rechtswinkel en die vertelden ons, dat als je een makelaar de OPDRACHT geeft een huis te zoeken. Ze dan bemiddelingskosten mochten berekenen.
Ik vond het dan nog veel geld, maar oké dat is dan onderbouwd.
In ons geval heeft Rotsvast niet bemiddeld. Wij vonden zelf dat huis, hebben het zelf bekeken. En een inspectie hoefde er wat ons betreft niet te komen. We zouden het overnemen.
Wij hebben besloten het niet te doen. Maar ik vind het jammer dat een makelaar op deze manier mensen een poot durven uit te draaien..
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Rots-vast Groep
Re: Rots-vast Groep
Rots-vast is geen makelaar maar een beheerder van verhuurde woningen. Zij verdienen hun geld aan het verhuren van woningen voor eigenaren.
Als een huis dus opnieuw verhuurd wordt zonder hun tussenkomst lopen zij hun geld mis. Zij hebben er dus helemaal geen belang bij dat een huurder zelf een nieuwe huurder vindt.
Zij hebben een afspraak met de eigenaar van het verhuurde huis dat als het opnieuw verhuurd wordt, zij daarvoor kosten in rekening brengen bij de nieuwe huurder.
Wil jij dit niet betalen, dan verhuren ze het aan een ander en krijgen ze alsnog hun geld.
Als een huis dus opnieuw verhuurd wordt zonder hun tussenkomst lopen zij hun geld mis. Zij hebben er dus helemaal geen belang bij dat een huurder zelf een nieuwe huurder vindt.
Zij hebben een afspraak met de eigenaar van het verhuurde huis dat als het opnieuw verhuurd wordt, zij daarvoor kosten in rekening brengen bij de nieuwe huurder.
Wil jij dit niet betalen, dan verhuren ze het aan een ander en krijgen ze alsnog hun geld.
Ze noemen zich verhuurmakelaar.
Toch mogen ze de bemiddelingskosten niet berekenen voor mensen die op deze manier hun oog kregen op een huis, ze hebben immers niet bemiddeld, ik heb ze niet de opdracht gegeven om voor mij een huis te zoeken..
Mocht het anders zijn, wil ik dáárover graag uitleg.
(heb ook gebeld met zo'n rechtsding en die zeiden dat ik geen bemiddelingskosten hoefde te betalen)
Toch mogen ze de bemiddelingskosten niet berekenen voor mensen die op deze manier hun oog kregen op een huis, ze hebben immers niet bemiddeld, ik heb ze niet de opdracht gegeven om voor mij een huis te zoeken..
Mocht het anders zijn, wil ik dáárover graag uitleg.
(heb ook gebeld met zo'n rechtsding en die zeiden dat ik geen bemiddelingskosten hoefde te betalen)
Als jij niet betaalt, krijg je het huis niet, simple as that. Iedereen die een woonruimte wil huren via rotsvast moet daar ingeschreven zijn, als zijnde iemand waarvoor ze een huis gaan zoeken (ja ze omschrijven het handig). sta je niet ingeschreven, krijg je geen huis via hen, en als je wel ingeschreven bent, zoek je dus, en bemiddelen ze dus. Hoppa, kosten betalen dus. Rots vast en direct wonen bestaan dankzij lange wachttijden voor sociale huurwoningen, en maken daar flink misbruik van. bepaal of je het huis wilt huren voor die kosten of niet, en handel daar naar.