Hera, wat fijn dat jij met drie kinderen straks thuis nog zo'n leuke hobby kan uitoefenen, en dan ondanks je lage courtage toch nog te veel geld ontvangt voor de lakse houding die je hier laat blijken.
Klant is koning! en moet waar krijgen voor zijn geld en dat houd in 200% inzet ook als de kinderen moeten worden op gehaald uit school.
Je doet iets goed of je doet het niet. Misschien voel je het zelf ook zo maar dat komt niet echt naar voren in je verhaal.
Maar even terug naar het onderwerp van deze discussie;
heel veel mensen zeggen na een bezichtiging dat ze nog wat laten horen tegen de makelaar zeker als de verkopers zelf aanwezig waren bij hun bezoek. Ze vinden het vaak genant om te zeggen wat ze er echt van vonden als ze de woning niets vinden, doch moet dat de makelaar er niet van weerhouden om even 1 minuut aan een telefoontje te wagen om na te gaan of er toch nog intresse is voor een 2e bezichtiging of wellicht een (voorzichtig) openingsbod?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] wat doet de makelaar na bezichtiging?
Re: wat doet de makelaar na bezichtiging?
Ik loop harder voor mijn klanten dan een gemiddelde makelaar hoor, puur omdat dat bij ons kan omdat ons pandenbestand niet zo groot is.
En als ik naar school loop ( om bijvoorbeeld de kinderen van mijn collega te halen), dan rent hij harder dan de gemiddelde makelaar voor onze klanten. Bijna 24/7 krijg je iemand persoonlijk te spreken en zo niet, kan er een voicemail ingesproken worden en wordt je teruggebeld.
Het afgelopen jaar hebben wij een gemiddelde omloopsnelheid gehad van minder dan een maand. Dit door complete informatieverstrekking en voorziening via onze eigen website en die van Funda. Goede voorlichting aan de telefoon over de woning (ook het secretariaat is al in de woning geweest of de beschrijving van de makelaar is zo compleet dat het te visualiseren is). Op die manier zou nabellen binnen 3 weken redelijk zinloos zijn.
Wij werken met goed opgeleid personeel (secretaress is Drs, makelaar is Mr en ik heb een een hbo juridische opleiding en ben daarmee dus de minst opgeleidde van het stel). Wij hebben het idee dat dit ook bijdraagt aan de zelfstandigheid van de individuele medewerker en de flexibiliteit en betere inzetbaarheid.
Zo verkoop je met een stuk of 3 bezichtigingen een huis waarbij je soms ook nog die andere 2 teleurgesteld achter laat omdat het ook voor hen een passend huis zou zijn.
Ik moet ook bekennen dat ik ook niet vaak degene ben die nabelt, maar dat dat een taak van het secretariaat is.
En als ik naar school loop ( om bijvoorbeeld de kinderen van mijn collega te halen), dan rent hij harder dan de gemiddelde makelaar voor onze klanten. Bijna 24/7 krijg je iemand persoonlijk te spreken en zo niet, kan er een voicemail ingesproken worden en wordt je teruggebeld.
Het afgelopen jaar hebben wij een gemiddelde omloopsnelheid gehad van minder dan een maand. Dit door complete informatieverstrekking en voorziening via onze eigen website en die van Funda. Goede voorlichting aan de telefoon over de woning (ook het secretariaat is al in de woning geweest of de beschrijving van de makelaar is zo compleet dat het te visualiseren is). Op die manier zou nabellen binnen 3 weken redelijk zinloos zijn.
Wij werken met goed opgeleid personeel (secretaress is Drs, makelaar is Mr en ik heb een een hbo juridische opleiding en ben daarmee dus de minst opgeleidde van het stel). Wij hebben het idee dat dit ook bijdraagt aan de zelfstandigheid van de individuele medewerker en de flexibiliteit en betere inzetbaarheid.
Zo verkoop je met een stuk of 3 bezichtigingen een huis waarbij je soms ook nog die andere 2 teleurgesteld achter laat omdat het ook voor hen een passend huis zou zijn.
Ik moet ook bekennen dat ik ook niet vaak degene ben die nabelt, maar dat dat een taak van het secretariaat is.
Re: wat doet de makelaar na bezichtiging?
Altijd nabellen! Na de bezichtiging altijd nabellen. Dat ben je verplicht naar je klant toe. Hij/Zij wil weten over het hoe en waarom van de bezichtiging en waarom zij niet verder willen met deze woning. Bellen kost maar een paar minuten, dus ik snap niet waarom de meeste makelaars daar nou zo'n moeite mee hebben.