LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werkgeversverklaring lastig

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
kopersss
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2009 16:33

Werkgeversverklaring lastig

Ongelezen bericht door kopersss »

Ik hoop dat iemand mij heel snel kan helpen.

a. We hebben voorlopig koopcontract getekend.
b. Werkgeversverklaring is ingevuld.
c. Waarschijnijk gaat begin volgende week bedrijf failliet en maakt het een doorstart onder een andere naam, ik ga mee met contract onder dezelfde voorwaarde (vast contract).
d. Hypotheek vragen we deze week waarschijnlijk officieel aan via een tussenpersoon


Mijn vraag is: moet ik onze tussenpersoon/bank melden als officieel bekend is gemaakt dat het bedrijf failliet is en ik eenzelfde contract krijg bij het nieuwe bedrijf?

Ik lees op andere sites over dat je op een zwarte lijst kan komen? Ben een beetje bang dat alles alsnog fout gaat :-(

thx voor jullie hulp!

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: Werkgeversverklaring lastig

Ongelezen bericht door marcel75 »

Je bent verplicht aan de bank alle gegevens te verstrekken die voor hun van belang zijn. Dus ook als je van baan wisselt terwijl je een hypotheek hebt aangevraagd. Feitelijk doe je dat nu niet, maar juridisch wel. De inhoud van het contract kan wel heel anders zijn. Denk aan lager loon, andere secundaire voorwaarden, geen vast contract maar tijdelijk.

Bespreek dit dus wel met je tussenpersoon.

kopersss
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2009 16:33

Re: Werkgeversverklaring lastig

Ongelezen bericht door kopersss »

Oke. Feit is dat ik niet aansprakelijk wil zijn voor alles. Moet ik het al melden als ik mondeling hoor dat het bedrijf failliet is of wanneer ik dit zwart op wit op papier heb (?) -eigenlijk weet ik nog helemaal niks, officieel is er nog niks gemeld namelijk-. Daarnaast is mij monderling gegarandeerd dat ik eenzelfde contract onder dezelfde voorwaarde zijn, het zijn mensen die ik vertrouw.

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: Werkgeversverklaring lastig

Ongelezen bericht door marcel75 »

In dat geval eerst afwachten wat er je werkgever gebeurt, maar hoop nergens op. Zeker niet op een nieuw inhoudelijk gelijk contract. Ik hoop dan ook dat de termijn voor de ontbindende voorwaarde voorlopig nog niet verstreken is.

Tijger van Maleisië
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jan 2009 18:35

Re: Werkgeversverklaring lastig

Ongelezen bericht door Tijger van Maleisië »

kopersss
We hebben voorlopig koopcontract getekend.
Voor alle duidelijkheid, een voorlopig koopcontract bestaat niet.

Je heb een koopcontract getekend met (waarschijnlijk) daarin verwerkt ontbindende voorwaaarden.

debeurd
Berichten: 106
Lid geworden op: 09 okt 2008 03:19

Re: Werkgeversverklaring lastig

Ongelezen bericht door debeurd »

Persoonlijk zou ik het jezelf niet moeilijker maken dan het al is en gewoon de werkgeversverklaring indienen die je op dit moment hebt.

vraag je een nieuwe op voor je ''nieuwe'' werkgever dan kan je vragen van de bank verwachten en is het maar de vraag of je geaccepteerd zult worden.

Gesloten