LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wil iemand mij helepen A.U.B ik heb een probleem
Wil iemand mij helepen A.U.B ik heb een probleem
ik wilde een huis kopen, heb de koopcontract op 11-08 getekend. Termijn van annuleren 28-08 maar hier komt de probleem ik heb van de bank pas de 15-09 bericht gehad dat het niet door ging. achter af heeft de makelaar gezegd dat ik de termijn van annuleren moest verlengen, ondanks ik de makelaar telefonische 3 4 maal heb gebeld van het gaat langer duren. Het enige wat die zij was we wachten het wel af. En nu wild die 10% van de koop som. De kopie van de koop kontract kreeg ik pas 11-09 dus voor die tijd had ik ook geen inzicht erop. Help dit was mijn eerste poging om een huis te kopen.
Re: Wil iemand mij helepen A.U.B ik heb een probleem
Zorg dat je via deskundige tussenpersoon alsnog een hypotheek krijgt. Anders ben je gebonden aan het voldoen van de 10% aankoopsom. Het is helaas niet anders.
Als je niet expliciet een voorbehoud voor financiering hebt gemaakt en dit ook expliciet hebt verlengd, dan heb je inderdaad een groot probleem. Aangezien je bij verlenging ook een nieuwe termijn had moeten afspreken en je dit blijkbaar niet hebt gedaan, heb je dus waarschijnlijk ook het voorbehoud voor financiering niet echt verlengd.
Je zit dan dus aan de koop vast, of je moet 10% boete betalen.
Over welke makelaar heb je het hier trouwens? Over jou makelaar of die van de verkopers?
Je zit dan dus aan de koop vast, of je moet 10% boete betalen.
Over welke makelaar heb je het hier trouwens? Over jou makelaar of die van de verkopers?
je hebt de koopakte pas op 11-9 gekregen? Dan gingen de drie dagen bedenktijd in op 11-9, maar ja daar heb je nu niets aan.
Wat eerdere posters al schreven: helaas, helaas, je zit er nu aan vast.
Voor mensen die nog aan het begin van dit traject staan: laat je alles goed uitleggen, als je twijfelt: koop niets, er komt vast wel iets anders! Neem desnoods een aankoopmakelaar in de arm, die komt voor jouw belangen op. Een huis kopen is een leuk spelletje, maar als je de spelregels niet beheerst: begin er niet aan, de consequenties zijn heel groot!
Wat eerdere posters al schreven: helaas, helaas, je zit er nu aan vast.
Voor mensen die nog aan het begin van dit traject staan: laat je alles goed uitleggen, als je twijfelt: koop niets, er komt vast wel iets anders! Neem desnoods een aankoopmakelaar in de arm, die komt voor jouw belangen op. Een huis kopen is een leuk spelletje, maar als je de spelregels niet beheerst: begin er niet aan, de consequenties zijn heel groot!
Hangt er ook van af of het koopcontract al op 11-8 was getekend door de verkopers. Die drie dagen gaan in nadat een getekend exemplaar van de overeenkomst aan de koper is overhandigd.
Maar je zult in elk geval nu al te laat zijn ...
Maar je zult in elk geval nu al te laat zijn ...
Je hebt blijkbaar op 1 paard gewed. Ga naar www.erkendhypotheekadviseur.nl en zoek een adviseur die je wellicht verder kan helpen.
-
Als een makelaar zegt : we wachten wel af, heeft hij allang in de gaten dat hij 10% gaat verdienen voor de verkopers. Dat is ook in zijn voordeel, want dan kan hij lekker 'spelen ' met de prijs.
Ik zou het dan spelen op onwetendheid en het gevoel dat je genaaid bent. Gewoon niet betalen en ze laten aanmodderen, dan houdt het vanzelf op.
De volgende keer is goed advies wel een must voor je.
Ik zou het dan spelen op onwetendheid en het gevoel dat je genaaid bent. Gewoon niet betalen en ze laten aanmodderen, dan houdt het vanzelf op.
De volgende keer is goed advies wel een must voor je.
Lijkt mij juridisch een goed advies. En jij noemt jezelf vastgoedhandelaar ?
-
Ik noem mij niet zo, ik bén het. En omdat ik het bén en vanuit de praktijk de ervaring heb, geef ik dat advies. Dat jij een onbenul bent, kan je misschien niets aan doen, maar de echte wereld is hard en moet je ook hard behandelen. Helemaal die zakkenvullers die jarenlang met niks doen teveel geld hebben gevraagd voor een beetje werk.