LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] witte woning winkel

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
ellen52
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 mei 2009 13:40

witte woning winkel

Ongelezen bericht door ellen52 »

Ik zou graag willen weten of de witte woning winkel een goede eerlijke makelaardij is. Deze schijnt door heel nederland te zitten maar vraagt 0,5% ipv 1,5%, dat scheelt nogal bij de verkoop van je huis.

michaelh
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 feb 2009 09:41

Re: witte woning winkel

Ongelezen bericht door michaelh »

het is goedkoop omdat je veel zelf moet doen

Paul ter W.
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2009 08:13

Re: witte woning winkel

Ongelezen bericht door Paul ter W. »

Ik heb ons huis vorig jaar met hun verkocht. Ze heten trouwens witte woning makelaars. Ik ben er erg tevreden over. Het is niet zo dat je veel zelf moet doen zoals Michael schrijft. Zij hebben volgens mij hetzelfde gedaan als alle andere makelaars doen. Ons huis was binnen een maand verkocht. Ik heb het als zeer prettig ervaren. Een vriendin van mijn vrouw heeft het huis ook via ze verkocht. Ook tevreden, duurde wat langer, 3 maanden geloof ik. Het scheelt toch een hoop geld en ze zijn net zo goed als die dure makelaars.

Stuiterballetje
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 aug 2009 13:32

Re: witte woning winkel

Ongelezen bericht door Stuiterballetje »

Klopt het dat je bij Witte Woning Makelaars niet op Funda.nl komt te staan?

ellen52
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 mei 2009 13:40

Re: witte woning winkel

Ongelezen bericht door ellen52 »

wij gaan in zee met een witte woning makelaar, hele prettige ontvangst, duidelijke uitleg. Inderdaad 0,5 % courtage en dan moet je wel alles zelf regelen maar voor 1% doen ze alles voor je, scheelt toch flink wat tegenover de andere makelaars.
ook deze makelaars zorgen ervoor dat je huis op funda komt te staan.

Carlo B
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2009 11:05

Re: witte woning winkel

Ongelezen bericht door Carlo B »

Ik ben tevreden over deze makelaar. Mijn huis in september verkocht met ze en afgelopen week heb ik ze ook als aankoopmakelaar meegenomen. Professionele club voor niet teveel geld. Ik snap niet zo dat andere mensen nog steeds van die dure makelaars (met de BMW komen ze aanscheuren) nemen. Zo slecht gaat het dan niet met de economie denk ik dan.

Als ik ooit weer verhuis (denk nu van niet) dan ga ik zeker weer met witte woning makelaars in zee. :D

elrikeagle
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 nov 2010 20:35

Re: witte woning winkel

Ongelezen bericht door elrikeagle »

Wij zijn begin september met de Witte Woning in zee gegaan en kwamen al snel tot de conclussie dat onze woning via een link (zogenaamde spider) op Funda terecht kwam. Dit was nieuw voor ons en we waren ook niet tevreden met de snel opgezette tekst (met foute info en spelfouten) en foto's die op de site van de WW kwamen. Na overleg met de Witte Woning bleek al snel dat er volgens hun niets aan de hand was en dat de tekst en foto's volgens hun prima waren, en dat wijzigen geen optie was. Toen we aangaven dat het vertrouwen vervolgens bij ons weg was werden we met een dikke rekening geconfronteerd. Ook hier bleek na een gesprek niets aan te doen. Volgens de Witte Woning zijn door hun geen fouten gemaakt. Vervolgens moesten we betalen omdat de witte woning de advertentie pas van Funda zou afhalen nadat wij betaald hadden, zodat de volgende makelaar ook niet het huis op internet kon zetten (anders zou onze woning dubbel op internet staan).
Kortom: kies voor een snelle verkoop voor een goede makelaar!!!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: witte woning winkel

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Carlo B schreef:met de BMW komen ze aanscheuren
Dat zijn er maar heel weinig hoor, die dat doen. Hoogstens de directeur van een succesvol makelaarskantoor. De rest komt met een doorsnee auto. Maar goed, het verhaal wordt natuurlijk wel smeuiiger door te zeggen dat ze te duur zijn "want ze rijden in een BMW".

PS: een tweedehands BMW is goedkoper dan een nieuwe Golf of Astra.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: witte woning winkel

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

michaelh schreef:het is goedkoop omdat je veel zelf moet doen
Waarom heb je dan nog een makelaar nodig?

Voor de rest riekt dit topic grotendeels naar sluikreclame.

ellen52
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 mei 2009 13:40

Re: witte woning winkel

Ongelezen bericht door ellen52 »

Niks geen reclame, wat een onzin. En onze makelaar kwam niet met een dikke auto aan gescheurd. Bij ons in het contract staat wanneer wij van makelaar willen veranderen dan kost ons dat 250 euro, voor de rest geen gedonder maar of je nu met deze in zee bent gegaan of met een "gewone " makelaar, je weet nooit van tevoren of ze wel of niet hun best voor je doen. Je moet gewoon altijd afwachten bij welke makelaar dan ook of er iemand is die interesse voor je woning heeft. En altijd eerst je contract nalezen voor je je handtekening zet.

elrikeagle
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 nov 2010 20:35

Re: witte woning winkel

Ongelezen bericht door elrikeagle »

Maar toch is het vreemd dat je huis met een link op funda komt en dan op de laatste pagina van de zoekopdracht. Dit heeft de Witte woning bij ons nooit verteld in het gesprek, en ook moet je op hun site behoorlijk zoeken om dat te vinden. Wij voelden ons behoorlijk opgelicht door de Witte Woning!

ellen52
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 mei 2009 13:40

Re: witte woning winkel

Ongelezen bericht door ellen52 »

Volgens mij is funda alleen voor nvm aangesloten makelaars, de rest is niet belangrijk en die staan inderdaad ergens op de laatste pagina's. Je kunt je huis ook zelf op tweedehands.net zetten, is gratis en dan kun je ook zelf bijhouden hoeveel mensen naar je advertentie hebben gekeken.

elrikeagle
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 nov 2010 20:35

Re: witte woning winkel

Ongelezen bericht door elrikeagle »

Het lijkt me logisch dat dit dan duidelijk in een gesprek wordt gemeld.Funda is toch DÉ site voor woningverkoop. Als je je huis snel wil verkopen is Funda uitermate belangrijk als site waar je huis goed op moet staan.
Andere sites zijn misschien goedkoper maar mijn ervaring is als je je woning snel kwijt wil kun je beter wat meer betalen en een goed makelaar in de hand nemen!

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: witte woning winkel

Ongelezen bericht door G7 »

elrikeagle schreef:Het lijkt me logisch dat dit dan duidelijk in een gesprek wordt gemeld.Funda is toch DÉ site voor woningverkoop. Als je je huis snel wil verkopen is Funda uitermate belangrijk als site waar je huis goed op moet staan.
Andere sites zijn misschien goedkoper maar mijn ervaring is als je je woning snel kwijt wil kun je beter wat meer betalen en een goed makelaar in de hand nemen!
Ons huis staat nu al 9 maanden te koop en geen haan die erom kraait of wel, geen kip die komt. Ik heb alles wat hierboven staat, goede makelaar, op Funda enz.enz., maar als het aanbod in je buurt te groot is en de vraag te klein, schiet het ook niet op. Staan hier 6 huizen in 1 straat al een lange tijd te koop, waarvan er een met pijn en moeite en met een behoorlijke prijsverlaging verkocht is. Dus zeg mij niet, dat als het op Funda staat, het zo verkocht is. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, maar hier in mijn buurt/omgeving, zit de markt nog muurvast.

Tevens staat ons huis ook nog op jaap.nl en daar is/was mij niets over bekend. Maargoed, zolang ik hier niet voor hoef te betalen, vind ik het wel best, want alle gegevens staan ook uitgebreid op die site.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: witte woning winkel

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Makelaar vaker buitenspel door Twitter en Hyves.
http://www.fd.nl/artikel/20674933/makel ... tter-hyves

Misschien interessant om te weten.
Tijden veranderen.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: witte woning winkel

Ongelezen bericht door G7 »

Tis weer bijzonder schreef:Makelaar vaker buitenspel door Twitter en Hyves.
http://www.fd.nl/artikel/20674933/makel ... tter-hyves

Misschien interessant om te weten.
Tijden veranderen.
Hartelijk bedankt voor de tip en de link. :D

Het kan toeval zijn, maar ik heb net naar een reportage op Ned, 1 zitten kijken bij 1 vandaag, waar het juist hierover ging.
Ik ga er eens even over nadenken, of ik het ook zo zal gaan aanpakken, al zal dat door omstandigheden, pas volgend voorjaar worden. Nogmaals bedankt! Super!!

elrikeagle
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 nov 2010 20:35

Re: witte woning winkel

Ongelezen bericht door elrikeagle »

Ik denk dat het juist in deze tijd lastig is om je huis te verkopen. Daarom is het belangrijk dat je woning in ieder geval goed op internet (Funda) staat met goede foto's en een goede beschrijving. Wanneer dit ook niet goed is, lijkt het me alleen maar lastiger om je huis te verkopen.
Misschien dat het via Twitter of op een andere manier ook helpt. Er hoeft tenslotte maar 1 koper te zijn, en daar moet je de aandacht van weten te trekken!

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: witte woning winkel

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Ik heb mijn huidige woning via http://www.marktplaats.nl rechtstreeks van de vorige eigenaar gekocht.
Het geld wat ie anders aan een makelaar uitgegeven zou hebben, kwam mij ten goede in het aankoopbedrag.
Lid geworden van VEH en daar een 'voorlopige' koopovereenkomst + overnamelijst gedownload, keuring (betrof een oud huis) door hen laten verrichten en 2 partijen waren diep gelukkig.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: witte woning winkel

Ongelezen bericht door G7 »

elrikeagle schreef:Ik denk dat het juist in deze tijd lastig is om je huis te verkopen. Daarom is het belangrijk dat je woning in ieder geval goed op internet (Funda) staat met goede foto's en een goede beschrijving. Wanneer dit ook niet goed is, lijkt het me alleen maar lastiger om je huis te verkopen.
Misschien dat het via Twitter of op een andere manier ook helpt. Er hoeft tenslotte maar 1 koper te zijn, en daar moet je de aandacht van weten te trekken!
Ik vind dit wel een beetje een makelaars cliche. Alles wat jij hierboven noemd, hebben we, maar als de aspirant kijkers/kopers zoveel keus hebben en de prijzen verschillen nogal...( wij hebben dan misschien niet het mooiste huis van binnen, maar wel van buiten helemaal onderhoudsvrij door kunsstofkozijnen en dergelijke ). De vraag is dan, wat wil men? Daarbij zijn wij nog de goedkoopste uit de straat en toch heeft niemand belangstelling, of ooit een bod gedaan.

Dit zijn huizen, waarvoor zo'n 5 jaar geleden geen eens reklame gemaakt hoefde te worden, want ze waren al verkocht, zodra je het aanbood aan een makelaar bij wijze van spreken en moet je nu zien!

Diegene uit de straat die wel kijkers/kopers hebben gehad, krijgen over het algemeen de hypotheek niet rond, of hebben zelf moeite het eigen huis te verkopen. In die cirkel zitten we nog steeds.

Dan hoor je weer dat starters het nog moeilijker gaan krijgen om geld te kunnen lenen en daar zijn juist onze huizen voor bedoeld. Dus wie blijven er dan nog over?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: witte woning winkel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Door de hogere verzekeringen en woonlasten kunnen starters binnenkort nog maar 150.000 lenen bij een gezamenlijk inkomen van 40.000 euro ipv 180.000. De prijzen van starterswoningen zullen dus fors dalen. Voor wie er nu een te koop heeft ....... de dumpweken zijn begonnen.

De woningmarkt komt helemaal vast te zitten.

Gesloten