LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] bajesklant spekt eigen beurs middels Studiebeurs.
bajesklant spekt eigen beurs middels Studiebeurs.
Gelul
Laatst gewijzigd door NAK op 23 aug 2008 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: bajesklant spekt eigen beurs middels Studiebeurs.
Tsja, als je gevangen het recht geeft om een studie te volgen, dan hebben ze ook recht op stufi he. Ze moeten dan echter wel hun studie afronden, anders moeten ze de beurs terugbetalen neem ik aan.
Daarnaast neem ik aan dat ze van de stufi ook hun studie moeten betalen. (752,82 is trouwens wel een erg hoog bedrag) Of wordt deze beurs met andere regels en niet via IBG verstrekt?
Een afgeronde studie geeft weer een hogere kans op een "verbeterd" leven op het moment dat ze weer vrij komen. Daar lijkt me niet zoveel mis mee.
Daarnaast neem ik aan dat ze van de stufi ook hun studie moeten betalen. (752,82 is trouwens wel een erg hoog bedrag) Of wordt deze beurs met andere regels en niet via IBG verstrekt?
Een afgeronde studie geeft weer een hogere kans op een "verbeterd" leven op het moment dat ze weer vrij komen. Daar lijkt me niet zoveel mis mee.
Ook ontvangen ze een OV-jaarkaart.
voor op weekendverlof, toch?Ook ontvangen ze een OV-jaarkaart.
Ik vraag me ook af hoe ze dat dan doen, aangezien je die kaart persoonlijk af moet halen
-
Ik vraag me af waarom dit uberhaupt gebeurt.
En waarom dit land weer zo soft is dat ze mensen een studiebeurs geeft zonder de prestaties te meten.
Wat mij betreft mogen de criminelen die misbruik maken van deze regeling nog wat langer in de cel verblijven.
En waarom dit land weer zo soft is dat ze mensen een studiebeurs geeft zonder de prestaties te meten.
Wat mij betreft mogen de criminelen die misbruik maken van deze regeling nog wat langer in de cel verblijven.
Vind die stufi van €752,82 ook best hoog.
Een gedetineerde heeft toch kost en inwoning?
Een gedetineerde heeft toch kost en inwoning?
-
Een deel van het geld zal de lening zijn.
En waarschijnlijk hebben ze geen ouders die "welgesteld" genoeg zijn om een bijdrage te leveren waardoor ze recht hebben op de lening.
Toch blijf ik van mening dat dit weer de zoveelste hiaat in de wet. Vooral omdat er nu ineens geen studieprestatie wordt geeist.
En waarschijnlijk hebben ze geen ouders die "welgesteld" genoeg zijn om een bijdrage te leveren waardoor ze recht hebben op de lening.
Toch blijf ik van mening dat dit weer de zoveelste hiaat in de wet. Vooral omdat er nu ineens geen studieprestatie wordt geeist.
-
Ze zijn toch dom die gedetineerden, als ze hun diploma niet behalen mogen ze alles terugbetalen inclusief 3 procent rente. En wordt ook niet kwijtgescholden! Zo zie je maar dat Nederland een paradijs is. Alleen dom van de gevangenissen, laten die inwoningsgeld vragen en geld om electriciteit te betalen en watergeld.
Probleem opgelost!
Probleem opgelost!
-
Dat bedrag is natuurlijk nonsens, het voor het overgrote deel een lening. Maar 750 euro staat natuurlijk wat leuker en schokkender in zo'n nieuwsbericht dan de het bedrag van de daadwerkelijke beurs, dat is 250 euro ofzo
Nouja, aangezien dat de "studenten" "uitwonend" zijn. Kan het bedrag oplopen tot zo'n 475 euro stufi
Vind het echt belachelijk dat zoiets kan
Vind het echt belachelijk dat zoiets kan
-
Nederland is in en in ziek. Bajesklanten moet wasknijpers maken, niet studeren op kosten van eerlijke mensen. 't Is heel simpel "opgestaan, plaats vergaan".
En mensen die zeggen dat ze de lening terug moeten betalen? Duh, denk je nu echt dat dat soort types iets terug betalen? Die lopen van uitkering naar schuldsanering naar bajes naar uitkering naar schuldsanering naar uitkering naar schuldsanering naar bajes. Etcetera.
Helemaal ziek, dit land.
En mensen die zeggen dat ze de lening terug moeten betalen? Duh, denk je nu echt dat dat soort types iets terug betalen? Die lopen van uitkering naar schuldsanering naar bajes naar uitkering naar schuldsanering naar uitkering naar schuldsanering naar bajes. Etcetera.
Helemaal ziek, dit land.
Het bericht is onzin (wat is de bron van dit bericht?). De IBG verstrekt alleen studiefinanciering als je een voltijdstudie volgt en onder de 30 bent. Ook bij deeltijdstudies wordt geen cent verstrekt, hoewel je in dat geval bijna evenveel collegegeld betaalt en 1 à 2 dagen aanwezig moet zijn op school. LOI heeft schriftelijke cursussen die in vrije tijd moet worden gemaakt. De cursussen die zij geven waarbij wel colleges kunnen worden gevolgd, zijn nooit zo uitgebreid dat je in aanmerking komt voor een voltijdsstudie. En omdat je "vast" zit kun je geen tentamen bijwonen, geen opdrachten maken en haal je de studie niet. Het zou wel erg dom zijn om als overheid geld te verstrekken aan gedetineerden, ook omdat de regels van de IBG uitsluiten dat gedetineerden een voltijdsstudie kunnen volgen en dus studiefinanciering ontvangen.
De enige situatie waarin een gedetineerde studiefinanciering zou kunnen ontvangen is als deze tbs-gesteld is, jonger dan 30 is en beschikt over een machtiging voor onbegeleid verlof. Wanneer dat op een bedrag van 750 euro zou uitkomen, ontvangen zij geen geld meer van de tbs-instelling ihkv de zak- en kleedgeldregeling en moeten zij hun (forse) AWBZ-bijdrage zelf betalen en moet je als tbs-gestelde beschikken over een flinke spaarpot om zo'n studie überhaupt te volgen.
Inderdaad Deboer, Nederland is ziek. Niet in de minste plaats door de onzin die sommige inwoners van dit land verspreiden.
De enige situatie waarin een gedetineerde studiefinanciering zou kunnen ontvangen is als deze tbs-gesteld is, jonger dan 30 is en beschikt over een machtiging voor onbegeleid verlof. Wanneer dat op een bedrag van 750 euro zou uitkomen, ontvangen zij geen geld meer van de tbs-instelling ihkv de zak- en kleedgeldregeling en moeten zij hun (forse) AWBZ-bijdrage zelf betalen en moet je als tbs-gestelde beschikken over een flinke spaarpot om zo'n studie überhaupt te volgen.
Inderdaad Deboer, Nederland is ziek. Niet in de minste plaats door de onzin die sommige inwoners van dit land verspreiden.
Wat voor studie volgde hij, rechten?