LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dit was een bericht voor een vriend van mij

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
pattyjulia
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 mar 2007 12:28

Dit was een bericht voor een vriend van mij

Ongelezen bericht door pattyjulia »

Dit was een bericht voor een vriend van mij!
Laatst gewijzigd door pattyjulia op 30 mar 2010 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Duplex28
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 feb 2009 20:41

Re: Dit was een bericht voor een vriend van mij

Ongelezen bericht door Duplex28 »

Sorry hoor, maar dat lijkt me niet meer dan logisch! Jij bent de cursist en dus als eerste verantwoordelijk voor de betaling. Dat je het voor elkaar krijgt dat je werkgever je opleiding betaalt is mooi meegenomen, maar daar heeft NCOI niets mee te maken. Zij leveren JOU een dienst, niet je werkgever.

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: Dit was een bericht voor een vriend van mij

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

(edit)
verkeerde topic :oops:

pattyjulia
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 mar 2007 12:28

Re: Dit was een bericht voor een vriend van mij

Ongelezen bericht door pattyjulia »

@Duplex28
Sorry hoor.... maar denk toch echt dat je de topic beter moet lezen voordat je antwoord.

Ten eerste heeft mijn werkgever mij verplicht deze opleiding te volgen, Ten tweede laat mijn werkgever mij en het NCOI, door de betalingsformulieren van het NCOI te ondertekenen, zien dat hij (mijn werkgever) de opleiding zou gaat betalen. Vandaar dat het NCOI de papieren ook opstuurd naar de werkgever en is die verplicht te ondertekenen.
Ten derde, vertel ik dat elke werkgever gegevens van zijn werknemers kan invullen, want de de werknemers/cursisten zelf hoeven niet te ondertekenen, zodra de werkgever de papieren ondertekend, zit jij als werknemer/cursist vast aan een betaling waar je niet van op de hoogte bent gebracht.

Ik heb niks tegen de opleiding zelf, want die heb ik niet kunnen volgen, zoals je wel gelezen hebt in mijn eerste bericht. Het gaat mij om de BELACHELIJKE BETALINGSVOORWAARDEN, WAAR IK IN GELUISD BEN.


ALS JE HET NU NOG NIET SNAPT KAN IK HET NOG WEL EEN KEER UITLEGGEN HOOR, WAARSCHIJNLIJK BEN JE ZELF VAN HET NCOI, ANDERS HAD JE HET WEL BEGREPEN.

nanah
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 jan 2009 12:49

Re: Dit was een bericht voor een vriend van mij

Ongelezen bericht door nanah »

Ik vind ook dat je daar de NCOI niet op kunt aanspreken. Het is een algemene voorwaarde van hen waar jij mee akkoord gaat zodra jij een opleiding start. Aangezien jouw werkgever je verplicht heeft deze opleiding te volgen (niet de NCOI!), had je betere en duidelijkere afspraken met je werkgever moeten maken, bijv. wat te doen bij ontslag.

Duplex28
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 feb 2009 20:41

Re: Dit was een bericht voor een vriend van mij

Ongelezen bericht door Duplex28 »

Ik ben het helemaal met Nanah eens. Waarom ben je daarmee akkoord gegaan dan? Zo achteraf klagen heeft weinig zin meer. Nogmaals: jij neemt de dienst af en niet je werkgever. Jammer maar helaas dus.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Dit was een bericht voor een vriend van mij

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Ik vind dat ze wel een puntje heeft. Als je zelf niet voor de opleiding hebt getekend en die verplicht van je werkgever moet volgen, zie ik niet in dat NCOI jou kan verplichten te gaan betalen. Dan heb je simpelweg geen overeenkomst met deze mensen.

Wel vraag ik me af wat er in je arbeidscontract staat. Of heb je misschien een aanvullend contract getekend over het volgen van een cursus o.i.d.?

Anyway, ik geef toe niet erg deskundig te zijn op dit gebied, maar ik vind dit niet redelijk. Je kan iemand niet binden aan voorwaarden waar hij of zij niet voor getekend heeft. Bovendien is het niet redelijk iemand eerst te verplichten een cursus te volgen en 2 maanden later te ontslaan en de werknemer met de rekening laten zitten. Dan had de werkgever maar moeten nadenken voor hij met die cursus kwam.

Wellicht kan je een advocaat of rechtsbijstand contacteren. Er is maar 1 ding erger dan geen baan hebben, en dat is een baan hebben die je alleen maar geld kost!

kuklos
Berichten: 9829
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Dit was een bericht voor een vriend van mij

Ongelezen bericht door kuklos »

Deze dame heeft een zeer goed punt.
En dit is gelijk een zwak punt van de NCOI. Het geeft mij en eenieder een reden om te weigeren bij de NCOI een opleiding te gaan volgen.

Gesloten