Een paar weken geleden ben ik over een opleiding gestruikeld waarvan ik me serieus afvraag of het allemaal wel officieel is.
De opleiding tot Luisterkindwerker is een MBO+ opleiding en is geregistreerd bij het CRKBO (kort Beroepsonderwijs). De opleiding bevat vijf verplichte opleidingsdagen op locatie of via E-Learning te volgen, één dag per maand.
Via luisterkind.eu
De opleiding voelt erg zweverig en pseudo wetenschap aan, ze hebben het over:
En voor mij de grootste alarmbel:Leer op afstand via psychometrie, regressie en healing de struikelblokken bij je klant te verstaan, te herkennen en te verhelpen
Hoe kan het dat dit een officiële MBO opleiding is? Is er geen toetsingscriteria voor leerstof die niet wetenschappelijk bewezen is? Biologieles wordt ineens heel interessant als we ons niet aan de wetenschap hoeven houden.Auralifters herkennen
Leer auralifters en andere entiteiten herkennen en help je de klant door deze spirits op respectvolle wijze door te sturen naar het licht
Als iemand die hard gewerkt heeft op haar MBO diploma (op mijn 30e terug full-time naar school) voel ik me een beetje aangevallen ook. Alsof mijn diploma nu minder waard is.
Also: 5 verplichte lesdagen. En dan ga je mensen met traumatized kinderen helpen, via zoom? Via een foto? Psychometrie klinkt alsof iedereen een medium kan worden met deze opleiding.
Kan iemand mij vertellen hoe een MBO certificaat precies werkt? Deze mensen krijgen en diploma. Voor 5 dagen les en dan psychotherapie uitoefenen op afstand met kinderen. Ergens gaat hier iets mis denk ik dan.