- Vind je ook niet dat MBO's tegenwoordig niet echt onderwijs meergeven? Ouders als de kinderen volgens de wet meerderjarig zijn niet meer inlichten over de vorderingen van hun kind?
Men een project gaat doen en geen echt lessen meer volgt? Gewoon 32 uren naar school en minimaal 5 uur thuiswerk per week is toch gewoon? Of ben ik ouderwets?
- Vind je ook niet dat MBO's tegenwoordig niet echt onderwijs meergeven? Ouders als de kinderen volgens de wet meerderjarig zijn niet meer inlichten over de vorderingen van hun kind?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] MBO's
-
MBO's
Re: MBO's
Ik heb zowel MBO, HBO als WO gedaan dus ik spreek uit ervaring als ik zeg dat ik op het MBO veruit de meeste lessen kreeg.. Ook werden mijn ouders daar uitgenodigd voor informatie-avonden, dus op die MBO instelling was het echt niet zo slecht geregeld. Maargoed, in instellingen onderling zit waarschijnlijk wel een verschil. Bij de één is het nou eenmaal beter geregeld dan bij de ander.
-
Mbo is een lachertje.
Je kunt beter je kind zelf les geven, scheelt lesuren, gewoon googlen dat doen de leraren ook
Je kunt beter je kind zelf les geven, scheelt lesuren, gewoon googlen dat doen de leraren ook
-
Mijn jongere broer zit toevallig ook op het MBO en hij lapt alles een beetje aan z'n laars en het enige dat de school er tegen doet is af en toe een waarschuwing geven. En overgaan wordt ook met de dag makkelijker. Meneer had 1 tekort teveel, maar desondanks werd het hem wel toegezegd naar het volgende lesjaar te gaan. En niet alleen bij mijn broer, ook bij zijn vrienden, die in hetzelfde schuitje zitten, wordt er veel door de vingers gezien. En wat betreft de stages komt er geen enkele bemiddeling van de school (het ID college) uit, het bemiddelen van een relatie bureau wordt een stuk beter geregeld. Dus de gebreken liggen tegenwoordig niet alleen meer bij de studenten, maar ook bij de scholen zelf.
Laksheid over en weer.
Laksheid over en weer.
Laatst gewijzigd door Trosjegezelligheid op 15 dec 2010 11:50, 3 keer totaal gewijzigd.
ik zat tot 2008 op een mbo in dordrecht, directie communiceerde niet met de leraren, leraren niet met de studenten,
presentatiegerichte studie kan werken mits de communicatie goed werkt..
helaas was dat bij mijn school belabberd.
heb uiteindelijk 5 jaar over mn opleiding gedaan ipv 4 jaar
hebben een klacht ingediend toen, die werd erkend maar ja wat heb je eraan?
probleem was dat er regelmatig dingen werden veranderd en dat werd niet doorgegeven aan leerlingen, ik heb het wel is meegemaakt dat ik iets niet snapte en een lerares om uitleg vroeg ik kreeg uitleg (van iets dat mij nog nooit was verteld) dus ik nog haar woorden herhalen met de tekst dus u bedoeld dat het zo en zo moet? dat werd beaamd..
2 weken later toen ik het zoals ze me had uitgelegd kwam inleveren kreeg ik te horen... Neeeeee het moet zo en zo..
ik werd best wel giftig vooral toen ze beweerde dat ze mij nog nooit had uitgelegd zoals ik het had gedaan (terwijl ik t helemaal had gedaan zoals haar uitleg.)
presentatiegerichte studie kan werken mits de communicatie goed werkt..
helaas was dat bij mijn school belabberd.
heb uiteindelijk 5 jaar over mn opleiding gedaan ipv 4 jaar
hebben een klacht ingediend toen, die werd erkend maar ja wat heb je eraan?
probleem was dat er regelmatig dingen werden veranderd en dat werd niet doorgegeven aan leerlingen, ik heb het wel is meegemaakt dat ik iets niet snapte en een lerares om uitleg vroeg ik kreeg uitleg (van iets dat mij nog nooit was verteld) dus ik nog haar woorden herhalen met de tekst dus u bedoeld dat het zo en zo moet? dat werd beaamd..
2 weken later toen ik het zoals ze me had uitgelegd kwam inleveren kreeg ik te horen... Neeeeee het moet zo en zo..
ik werd best wel giftig vooral toen ze beweerde dat ze mij nog nooit had uitgelegd zoals ik het had gedaan (terwijl ik t helemaal had gedaan zoals haar uitleg.)
Dus je mag betalen maar daar niets voor terug verwachten?
Scholen zoals het mediacollege (blijkt uit het verslag) presteren gewoon onder de maat, heb je wel de moeite genomen om het filmpje te bekijken of vind je het alleen maar leuk om wat te brullen met je toetsenbord?
Scholen zoals het mediacollege (blijkt uit het verslag) presteren gewoon onder de maat, heb je wel de moeite genomen om het filmpje te bekijken of vind je het alleen maar leuk om wat te brullen met je toetsenbord?
uiteraard moet je zelf initiatief tonen.. maar het is helaas niet zo zwart wit...comeyer schreef:Als je op school zit moet je zelf initiatief tonen, als je niet wilt moet je gewoon opdonderen van de school. Je zit er voor jezelf.
Op de HBO net zo.
ik toonde enorm veel initiatief en doorzettingsvermogen (werd erom gelauwerd door de leraren op het einde)
maar dan moet er wel een vaste lijn zijn.. als er 20x van werkwijze wordt veranderd en 9 van de 10 keer wordt dat niet gemeld aan de leerlingen tja.. dan kan je heel veel initiatief tonen en heel flexibel zijn, maar je moet wel weten wat bijvoorbeeld de examen criteria zijn, als de leraren zelf dat niet eens weten tja dan houd het op lijkt mij.
wat voor opleiding was dat dan Bianca en welke schoolbianca82 schreef:uiteraard moet je zelf initiatief tonen.. maar het is helaas niet zo zwart wit...comeyer schreef:Als je op school zit moet je zelf initiatief tonen, als je niet wilt moet je gewoon opdonderen van de school. Je zit er voor jezelf.
Op de HBO net zo.
ik toonde enorm veel initiatief en doorzettingsvermogen (werd erom gelauwerd door de leraren op het einde)
maar dan moet er wel een vaste lijn zijn.. als er 20x van werkwijze wordt veranderd en 9 van de 10 keer wordt dat niet gemeld aan de leerlingen tja.. dan kan je heel veel initiatief tonen en heel flexibel zijn, maar je moet wel weten wat bijvoorbeeld de examen criteria zijn, als de leraren zelf dat niet eens weten tja dan houd het op lijkt mij.
gr
-
soms da vinci op de oranjelaan in dordrecht?
Hoi iedereen,
Ik doe zelf een MBO opleiding op dit moment. Ik doe Sociaal Maatschappelijk Dienstverlening niveau 4. Ik vind het onderwijs erg slecht, soms kom ik op school voor 1 uurtje en ik reis in totaal 3 uur.
Ik moet binnen kort examen doen en dan moet ik een budgetadvies geven aan een acteur. We krijgen op dit moment hier les in, alleen de lerares weet zelf namelijk niet hoe het moet. Wij moeten op dat moment een rollenspel doen met een klasgenoot. De klasgenoot is de client en ik ben dan maatschappelijk werkster. Ik moet de klasgenoot dan advies geven over geld. De lerares weet zelf niet hoe het gesprek moet en geeft aan dat wij dan naar de directeur moeten stappen.
Ik vind dit te gek voorwoorden.
Groetjes Theressa
Ik doe zelf een MBO opleiding op dit moment. Ik doe Sociaal Maatschappelijk Dienstverlening niveau 4. Ik vind het onderwijs erg slecht, soms kom ik op school voor 1 uurtje en ik reis in totaal 3 uur.
Ik moet binnen kort examen doen en dan moet ik een budgetadvies geven aan een acteur. We krijgen op dit moment hier les in, alleen de lerares weet zelf namelijk niet hoe het moet. Wij moeten op dat moment een rollenspel doen met een klasgenoot. De klasgenoot is de client en ik ben dan maatschappelijk werkster. Ik moet de klasgenoot dan advies geven over geld. De lerares weet zelf niet hoe het gesprek moet en geeft aan dat wij dan naar de directeur moeten stappen.
Ik vind dit te gek voorwoorden.
Groetjes Theressa