Ik ben van plan om op TIO hotelmanagement of toeristisch management te gaan doen. Dit is uitzonderlijk, omdat ik geen havo diploma heb
(heb het wel gedaan), en ben toegelaten tot een van hun HBO-opleidingen. Maar omdat ik na 3 jaar TIO een grote studieschuld heb opgebouwd, zat ik zelf te denken om alleen mijn propedeuse te halen en daarna nog verder te gaan studeren op een normale hogeschool.
Maar weet iemand hoe dat zit met studiefinanciering als ik na 1 jaar naar een normale hogeschool ga? Moet ik dat jaar tio dan terugbetalen aan de IBG(omdat ik mijn bachelor dan nog niet heb gehaald)? Of word mijn stufi gewoon doorbetaald(zonder dat jaar terug te betalen) omdat ik een toeristische/hotel-opleiding ga doen?
En hoe zit het met de toelatingen op een normale hogeschool? Als ik daar kijk bij de toelatingseisen kan ik ook worden toegelaten met alleen een propedeuse.
Alvast bedankt,
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Na behalen propedeuse andere opleiding?
Re: Na behalen propedeuse andere opleiding?
Als je aan een HBO-opleiding begint heb je recht op 4 jaar stufi. 1 jaar daarvan heb je nu gebruikt, als je aan een nieuwe opleiding begint krijg je dus nog 3 jaar stufi. Voorwaarde is wel dat je binnen 10 jaar na aanvang een hbo-opleiding afmaakt, anders moet je ook de voorlopige lening terugbetalen.